Toon posts:

DPC D2OL Proxy open

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn netwerkbeheerder wil een poort openzetten op de proxy naar een specefiek IP-adres als ik daardoor D2OL kan draaien.
Dat kan een heleboel extra nodes opleveren.
Echter, hij moet dan weten wat er open moet staan om dat te laten werken.
Kan iemand me dat vertellen?

• Heineken
  • Registratie: November 1999
  • Niet online

Heineken

Tweaker sinds 1999

Volgens mij werkt D2OL gewoon via poort 80?
Heb je al een client geinstalleerd en werkte dit?

Verwijderd

Topicstarter
Hij krijgt geen verbinding.
Moet echt een destination ip hebben om dat te doen.

Is er trouwens voor D2OL ook een mogenlijkheid om zoiets als een que-server op te zetten?

• Avier
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 29-07-2003

Avier

1x vouwen voor Avijf

Onder properties, de netwertkbutton, kan je een proxyadres opgeven (HTTP proxy). Neem daar de waarden over van je browser (IE5.5 : extra\internetopties\verbindingen\LAN-instellingen). Zou moeten werken.

"Na een fles whiskey op landscape"

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 15:31:

Is er trouwens voor D2OL ook een mogenlijkheid om zoiets als een que-server op te zetten?
Nope, queueserver is er helaas (nog?) niet. Sengent heeft de resultaten die ze binnenkrijgen nodig voor de nieuwe resultaten en heeft dus liever geen servers tussen de clients en hun eigen servers in zitten. Misschien dat ze daar in de toekomst anders over denken maar momenteel zijn er nog geen candidate-proxies beschikbaar.

• Max|Burn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-04 09:18

Max|Burn

-- .. ... .--- .- .-.-.-

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 15:31:

op mn werk staat ALLES dicht behalve poort 80, maar als ik via de proxy ga is het geen probleem, maw poort 80 == enige wat nodig is.
je vul uiteraard wel 8080 of iets dergelijks in als je proxy daaop draait he...

destination ip hard invoeren lijkt me beetje onzinnig...of kan je helemaal niet surfen/webbrowsen daar?

ma ma ma ma ma macron one

• Gman
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-03 20:42
Damn, op Campzone 3 zou een proxy meer dan prettig zijn dan, ik wil daar wel D2OL draaien om wat warmte te produceren 's nachts (wordt echt wel koud!).
Internet zal er wel weer aanwezig zijn maar verloopte dit jaar nogal eens moeizaam.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:14
Gman schreef op 07 November 2002 @ 14:44:
Damn, op Campzone 3 zou een proxy meer dan prettig zijn dan, ik wil daar wel D2OL draaien om wat warmte te produceren 's nachts (wordt echt wel koud!).
Internet zal er wel weer aanwezig zijn maar verloopte dit jaar nogal eens moeizaam.
Ach dan neem 3 clients mee :D
Gewoon in een andere dir instaleren en zorgen dat de shortcuts niet ver..... worden en dan ze alle 3 100 candidates laten bufferen..
300 candidates is toch aardig leuk en duurt ook ff voordat die er doorheen zijn.
Mocht je zo'n snelle pc hebben dan neem je gewoon nog wat extra clients :P

Taal fouten inbegrepen ;)

Verwijderd

Topicstarter
Via de proxy ging niet.
Na overleg met de beheerder en een controle van de verbindingen kwamen we er toe dat 209.149.213.40 open moest voor het registreren in eerste instantie.
Dit gedaan, maar toen bleek dat het ophalen en verzenden over andere ip's loopt.
209.149.213.41, 209.149.213.42, 209.149.213.43 en mogenlijk meer.
Uiteindelijk het hele classe-c adres maar open gezet op de proxy 209.149.213.***
Nu draaien ze perfect, en al in 1 dag 15 nodes er bij.
En daar blijft het niet bij........
(we hebben 600 werkplekken, dus proberen er zoveel mogenlijk te overtuigen)

Je komt ons nog wel tegen

DPC_GHRS

• Mobster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 07-06-2016

Mobster

Los Alcoholicos

Klinkt veelbelovend :9 Doe je best zou ik zeggen.

Toch maar eens een andere sig bedenken :P

Pagina: 1