Ik weet niet wat ik steeds fout doe. Ik wil graag een nieuwe kernel voor mijn DeBian bak maken. Het probleem is dat de Kernel 2.4.18-bf24 geen support voor IPSec heeft. Nou is daar een patch voor. Maar die geeft een foutmelding als ik 'make menuconfig' doe. Hij zegt dat ik Ncurses moet installeren, maar die staat er op zegt apt-get.
Ik heb de orginele kernel image gedownload en een kernel patch voor ipsec, beide van DeBian zelf. Maar hij blijft die fout geven. Als ik doorga met make dep, make clean, make bzImage etc. Krijg ik ook nergens een bzImage op mijn schijf.
Ik dacht kom ik pak mijn testbak er eens bij en download kernel 2.5.46, hopend dat daar IPSec support inzit. Deze gedownload, uitgepakt met tar. En weer een poging gedaan 'make menuconfig'. Krijg ik nog steeds onderstaande fout.
Volgens de diverse 'kernel compileren' handleidingen moet het zo.
Specs: DeBian 3.0 Kernel 2.4.18-bf24. Pentium 200, 32MB/48MB.
Ik heb de orginele kernel image gedownload en een kernel patch voor ipsec, beide van DeBian zelf. Maar hij blijft die fout geven. Als ik doorga met make dep, make clean, make bzImage etc. Krijg ik ook nergens een bzImage op mijn schijf.
Ik dacht kom ik pak mijn testbak er eens bij en download kernel 2.5.46, hopend dat daar IPSec support inzit. Deze gedownload, uitgepakt met tar. En weer een poging gedaan 'make menuconfig'. Krijg ik nog steeds onderstaande fout.
Wat doe ik verkeerdWhiteBox:/usr/src/linux-2.5.46# make menuconfig
make[1]: `scripts/kconfig/mconf' is up to date.
make -f scripts/Makefile.build obj=scripts lxdialog
make -f scripts/Makefile.build obj=scripts/lxdialog
gcc -Wp,-MD,scripts/lxdialog/.checklist.o.d -Wall -Wstrict-prototypes -O2 -fomit-frame-pointer -DLOCALE -DCURSES_LOC="<curses.h>" -c -o scripts/lxdialog/checklist.o scripts/lxdialog/checklist.c
In file included from scripts/lxdialog/checklist.c:24:
scripts/lxdialog/dialog.h:29: curses.h: No such file or directory
make[2]: *** [scripts/lxdialog/checklist.o] Error 1
make[1]: *** [lxdialog] Error 2
make: *** [menuconfig] Error 2
WhiteBox:/usr/src/linux-2.5.46#
Volgens de diverse 'kernel compileren' handleidingen moet het zo.
Specs: DeBian 3.0 Kernel 2.4.18-bf24. Pentium 200, 32MB/48MB.
Server: Dell PowerEdge R610, 48GB DDR3 1333MHz, 3 x 4TB IronWolf RAID5, Dell H700, VMware ESXi 6.0
Laptop: Dell Latitude E6510, Intel i5-560m, 8GB RAM, 128GB Samsung SSD, 250GB 7200rpm, 15.4" WUXGA FHD
PSN: FastBunny_NL