Toon posts:

Samba PDC en Win2k/XP policies?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Weet iemand hoe je windows2000/XP policies aanmaakt die ik kan gebruiken op een Samba PDC (2.2.6). Poledit kan ik niet vinden in de win2k resource kit.

Ik kan nu inloggen met 2000/XP clients en ook mijn logonscripts werken aleen ik heb nog geen policies. Of moet ik het mischien in een andere richting zoeken zoals Active Directories (kan dit op een samba PDC?)

BTW: ik heb geen Win2k server om eventuele tooltjes te gebruiken

Verwijderd

Topicstarter
schopje

Verwijderd

UTFS

Policies worden gemaakt in en door de PDC van een NT netwerk en wordt op de server bewaard..
Je zou dit tekstbestand met de hand kunnen schrijven, maar dan moet je wel weten wat je doet.

• Sihaya
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Sihaya

Pasfoto:

In de howto staat waar je poledit vandaan kunt halen. De gemaakte config.pol kun je dan in de netlogon service zetten.

signature has expired

Verwijderd

Topicstarter
thanks guys,

BTW ik heb de search gebruikt en de howto's doorgelezen.

Alles wat ik tot nu toe heb gevonden gaat over windows NT 4 policies. Ik wil juist weten hoe je windows 2000 of windows XP policies aanmaakt, volgens mij niet met de poledit van windows NT 4?

Ik heb ook begrepen dat windows 2000/XP nu met Active directory werken. Samba versie 3 zal dit pas gaan ondersteunen (heb nu 2.2.6)

Owja, config.pol handmatig maken of bewerken met een teksteditor heb ik ook ge probeert maar dat gaat ook niet werken volgens mij.