MSSQL Cluster: database op 2 physical disks

Pagina: 1
Acties:

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 14:13
Ik heb met succes SQL Server 2000 geinstalleerd op een cluster (2 nodes). In Cluster Administration is een nieuwe groep aangemaakt met de naam SQL2K. Deze groep bevat naast alle SQL Server resources ook een physical disk (E:). Op de E schijf is SQL Server geinstalleerd. Nu heb ik zelf een tweede physical disk (F:) aan de SQL2K group toegevoegd.

Vanuit SQL Server Enterprise Manager probeer ik een nieuwe database te installeren. Ik wil dan de data files op de E: schijf hebben en de transaction log op de F: schijf. Waarom ik dat wil? Er zal een restore van een andere database op plaats vinden die zo'n 20 GB in beslag neemt. Daarna zal er een update script draaien die een flinke transaction log aanmaakt. Dit past niet op de E: schijf. Daarom wil ik de transaction log op de F: schijf plaatsen. Als ik dit opgeef bij het aanmaken van de nieuwe database gaat het fout. De error die ik krijg is als volgt:

Error 5184: Cannot use file 'F:\test_Log.LDF' for clustered server. Only formatted files on which the cluster resource of the server has a dependency can be used. CREATE DATABASE failed. Some file names listed could not be created. Check previous errors.

Wat doe ik verkeerd (of ben ik vergeten)? De F: schijf zit onder de SQL2K cluster group en is online.

Thanks!

PS: Het aanmaken van een database met alle bestanden op de E: schijf werkt zonder problemen!

• skiwi
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 05-04 14:13
Heb het al gevonden... voor iedereen die dit probleem ook heeft kijk op: http://support.microsoft....px?scid=KB;EN-US;q295732&

Wat ik ben vergeten te doen is een Dependencie naar de F: schijf toevoegen aan de SQL Server Resource. Hoe je dit voor elkaar kan krijgen staat stap voor stap uitgelegd op bovenstaand adres.

Tja, op zich best een logische error message als ik 'm nu eens lees:
Only formatted files on which the cluster resource of the server has a dependency can be used