[linux] redirecten naar clipboard

Pagina: 1
Acties:

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024
Is het mogelijk om ipv naar een bestand of een ander proces, naar de clibboard te redirecten?

bv
ls > clipboard
iets in deze geest. Op dit moment gooi ik het eerst in een tekstbestand en daarna open ik emacs om het in de clipboard te plaatsen. Dit moet toch sneller kunnen?

Verwijderd

Met je muisje :-D

• Alarmnummer
Geef dan geen antwoord.

• ajvdvegt
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 04-12-2025
Heel misschien kan je iets met de Gnome Clipboard Manager? Het is niet helemaal wat je zoekt, maar wie weet heb je er wat aan. En anders heb je in iedergeval vast een code-voorbeeld over hoe je de functies kan aanroepen in C :)

I don't kill flies, but I like to mess with their minds. I hold them above globes. They freak out and yell "Whooa, I'm *way* too high." -- Bruce Baum

Verwijderd

gdm, dan kan het via het muisje...

• Alarmnummer
Ik werk niet met gnome (en heb ik ook geen behoefte aan). Is er geen file ofzo waar ik naar toe kan schrijven?

Verwijderd

Alarmnummer schreef op 06 november 2002 @ 19:47:
Ik werk niet met gnome (en heb ik ook geen behoefte aan). Is er geen file ofzo waar ik naar toe kan schrijven?
gdm is niet voor gnome, gewoon terminal based. ;)
maar ik maak uit je verhaal op dat je hier niet naar zoekt.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-05 14:06

deadinspace

The what goes where now?

Je hebt ook het programmatje "xclip", die kan naar het X copy/paste buffer lezen en schrijven.

• odysseus
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 14:23

odysseus

Debian GNU/Linux Sid

Het kan vrij simpel als je KDE gebruikt. Je roept dan gewoon de functie setClipboardContents(QString s) aan via DCOP. Het is een beetje puzzelen, maar het wordt iets als het volgende:
code:
1
kde3@odysseus:~$ dcop klipper klipper 'setClipboardContents(QString s)' "mijn_tekst"

Vervolgens moet je nog even de uitvoer van een commando erin proppen (let op: backquotes):
code:
1
kde3@odysseus:~$ dcop klipper klipper 'setClipboardContents(QString s)' "`ls`"

Prachtig spul, DCOP en consorten :).

Leven is het meervoud van lef | In order to make an apple pie from scratch, you must first create the universe.

• Alarmnummer
Ik werk ook niet met KDE, maar lekker simpel met fluxbox :) Nouja.. simpel, niet zo bloat als kde. En om inzicht te krijgen in linux is het veel beter dan kde.

Maar ik zal even naar het programma xclip kijken.

[edit]
http://people.debian.org/~kims/xclip/
perfect :)
Pagina: 1