If you don't succeed at first, redefine succes.
Verwijderd
Heb een keer zo'n stoffilter via een inkoopactie besteld maar was er niet echt tevreden over.
Had er een behoorlijke fan achter hangen (80mm sunon ultra-high-speed) en die begon me een partij herrie te maken. Normaal draaide die al op 7v omdat hij best wel wat geluid maakt (maar koelt als een tierelier). Maar nu werd dat echt tegek. Doordat de luchtaanvoer geremd wordt gaan ie staan zoemen.
Heb dus ook besloten om deze niet te gebruiken.
Mijn alternative : PC op verhoging geplaatst. Heb een MDF box gemaakt waar mijn pc opstaat. Zelfde kleur als buro en staat ernaast, ziet er mooi uit en het scheelt onwijs veel stof
Had er een behoorlijke fan achter hangen (80mm sunon ultra-high-speed) en die begon me een partij herrie te maken. Normaal draaide die al op 7v omdat hij best wel wat geluid maakt (maar koelt als een tierelier). Maar nu werd dat echt tegek. Doordat de luchtaanvoer geremd wordt gaan ie staan zoemen.
Heb dus ook besloten om deze niet te gebruiken.
Mijn alternative : PC op verhoging geplaatst. Heb een MDF box gemaakt waar mijn pc opstaat. Zelfde kleur als buro en staat ernaast, ziet er mooi uit en het scheelt onwijs veel stof
Verwijderd
ik heb zelf een fan (panaflo 92x92mm) onder in mn kast zitten. Ongeveer 3 cm boven de grond. Na een week leek het alsof er een vulkaan was uitgebarst in mn kast en overal hingen haren aan (me vrouwtje fohnt in de kamer).
Ik heb een oude panty van haar gepakt en die vlak onder de bovenkant dichtgeknoopt en afgeknipt. Deze over mn fan heengeklemd. Dit laat veel lucht door (meer als die filters) en houd erg veel stof tegen. Goed en goedkoop idee dus. Het enige nadeel is dat het er niet zo mooi uitziet, maarja, dikke boeier aan de onderkant van mn kast.
ik zal ff kijken of ik in paint een howto kan tekenen...
tadaaah:
Ik heb een oude panty van haar gepakt en die vlak onder de bovenkant dichtgeknoopt en afgeknipt. Deze over mn fan heengeklemd. Dit laat veel lucht door (meer als die filters) en houd erg veel stof tegen. Goed en goedkoop idee dus. Het enige nadeel is dat het er niet zo mooi uitziet, maarja, dikke boeier aan de onderkant van mn kast.
ik zal ff kijken of ik in paint een howto kan tekenen...
tadaaah:
Kheb ook wel es lopen kloten met van die panties. Maar het houd de airflow toch wel erg tegen IMO.. Dus als je veel flow nodig hebt dan ist niet wat. Maybe zijn die kant en klare die Phreak postte beter..
Tja, het houd de airflow tegen en maakt (vooral bij hoge toeren fans) een kabaal.
Gezocht!
Samsung 1TB HD103SI printplaat
Router
If everything seems to be going well, you have obviously overlooked something
Verwijderd
Als de fans uit het zicht zijn (zoals bij een chieftec) dan kun je ook wasemkap filter gebruiken.
Van die ouderwetse witte. Goed en goedkoop. De airflow blijft dan ook op peil.
Van die ouderwetse witte. Goed en goedkoop. De airflow blijft dan ook op peil.
Verwijderd
Die liggen ook bij http://www.powerparts.nl/d.asp?WCI=c&c=41&pc=40
nog goedkoper ook
Ik heb dit spul bij m'n moeder uit de knutsel doos gepakt,
het is verkrijgbaar in meerdere kleuren bij de hobby zaakjes (zoals pippo's), (oa wit/transparant, blauw, groen, zilver en goud)
op zich is het een heel open doek, maar als je weer 2 laagjes over elkaar heen gebruikt wordt het natuurlijk al dichter.
m'n moeder noemt het spinenwebpapier,
het is stevig en goedkoop spul en goed met schaar te bewerken,
de draadjes zijn een soort kunstof op elkaar gesmolten.
en met schroefjes maak je zo de gaatjes om het vast te schroefen.
de 8cm fan die er op 7v achter hangt maakt er geen extra lawaai door
het is verkrijgbaar in meerdere kleuren bij de hobby zaakjes (zoals pippo's), (oa wit/transparant, blauw, groen, zilver en goud)
op zich is het een heel open doek, maar als je weer 2 laagjes over elkaar heen gebruikt wordt het natuurlijk al dichter.
m'n moeder noemt het spinenwebpapier,
het is stevig en goedkoop spul en goed met schaar te bewerken,
de draadjes zijn een soort kunstof op elkaar gesmolten.
en met schroefjes maak je zo de gaatjes om het vast te schroefen.
de 8cm fan die er op 7v achter hangt maakt er geen extra lawaai door
Verwijderd
zoveel zal dat niet zijn..Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 18:03:
Dat belemmert toch heel erg je airflow?
tja het is hoe je het bekijkt,Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 18:03:
Dat belemmert toch heel erg je airflow?
zodra het een goed stoffige boel is (ik zaag en schuur rustig in de kamer ipv in de schuur) vangt zo'n filter al het stof op, en hoef je dus alleen maar een keer dat stof wilter schoon te blazen richting prullenbak end an zet je hem er weer voor, ipv dat je de fans moet gaan schoonmaken
spul wat ook in afzuigkappen zit?
You know you're an engineer if you have no life & can prove it mathematically.
stof is klote, maar de irritatie die je krijgt van stoffilters e.d. is veel groter
Ik heb zelf eerst met een netje/panty geprobeerd en later ook speciale stoffiters besteld in een IA van Nitraat
Maar ik heb ze er al weer een hele tijd uit
De herrie die je krijgt is ongehoord (heheh)! En je moet de filters toch (min.) 1 keer in de 2 maanden stof vrij maken.
concl.: Dan kun je net zo goed ff met een stofzuiger door je kast als je er ff bij moet om bijv. iets te vervangen oid
Ik heb zelf eerst met een netje/panty geprobeerd en later ook speciale stoffiters besteld in een IA van Nitraat
Maar ik heb ze er al weer een hele tijd uit
De herrie die je krijgt is ongehoord (heheh)! En je moet de filters toch (min.) 1 keer in de 2 maanden stof vrij maken.
concl.: Dan kun je net zo goed ff met een stofzuiger door je kast als je er ff bij moet om bijv. iets te vervangen oid
Pagina: 1