Radeon 9700 en 1280x1024@60+ probleem

Pagina: 1
Acties:

• Canard
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16-08 18:54
Een kennis van me heeft een nieuwe PC met een Gigabyte Maya II Radeon 9700 Pro videokaart met een Iiyama AS4314UT 17" TFT monitor.

Bij een resolutie van 1280x1024 en hoger dan 60 hertz, begint het beeld van boven naar beneden te "golven". Ik heb er een andere TFT monitor aan gehangen en die had hetzelfde. Ook heb ik een andere kabel geprobeerd maar dat maakt niet uit. Ik heb in zijn PC ook een andere videokaart gedaan en dan is het probleem weg.

Heeft iemand dit vaker meegemaakt?

Verwijderd

Ik heb zelf deels mee gemaakt maar dat was met gef 3ti 200 en dat lag aan buggy drivers

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
is ie aangesloten via dvi of d-sub?
en heb je een andere aansluiting?

kan ook gewoon een brak signaal via d-sub zijn lijkt me namelijk....via dvi is dat haast onmogelijk :)

drivers zijn idd ook een mogelijkheid :o

• Canard
veldmuis schreef op 06 november 2002 @ 12:44:
is ie aangesloten via dvi of d-sub?
en heb je een andere aansluiting?

kan ook gewoon een brak signaal via d-sub zijn lijkt me namelijk....via dvi is dat haast onmogelijk :)

drivers zijn idd ook een mogelijkheid :o
Via d-sub... andere aansluiting is er niet.

Verwijderd

Er is ook geen reden om een TFT-scherm op hoger dan 60Hz in te stellen. Dat scherm is in feite digitaal, dus moet het analoge signaal weer digitaliseren. Hoe hoger de refresh, hoe moeilijker je het die monitor maakt. Tja, DVI was uiteraard het beste geweest, en die aansluiting zit dus weer net niet op dat model (die voor de rest overigens uitstekende specs heeft, hoor).

1280x1024 bij 60Hz is perfect zo. Laten zitten.

• Canard
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 13:39:
Er is ook geen reden om een TFT-scherm op hoger dan 60Hz in te stellen. Dat scherm is in feite digitaal, dus moet het analoge signaal weer digitaliseren. Hoe hoger de refresh, hoe moeilijker je het die monitor maakt. Tja, DVI was uiteraard het beste geweest, en die aansluiting zit dus weer net niet op dat model (die voor de rest overigens uitstekende specs heeft, hoor).

1280x1024 bij 60Hz is perfect zo. Laten zitten.
Dat weet ik... dat zei ik ook al tegen die kennis... maar je raad het al.... ;)

• Canard
schopje...

• Bossie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 08:46
dit heb ik ook als ik mijn onboard video gebruik (met d-sub, geen dvi),
het is in principe onzin om een die tft op een hogere refresh te laten draaien,

overigens heeft motown het al perfect uitgelegd ;)

We're just enthusiastic about what we do. -- Steve Jobs, 1985; Battle.net: Bossie#2919

• The PyroPath
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-08 09:29

The PyroPath

Go Tweak your ass off

Zit hij op de d-sub van de videokaart of met adapter op de DVI?

Breek je nek voorzichtig

• Canard
De monitor zit op de DVI-uitgang met adapter... er zit geen d-sub op. De TFT heeft jammer genoeg geen DVI-ingang...
Pagina: 1