Compaq Insight Manager 7.0

Pagina: 1
Acties:

• raymonvdm
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 30-06-2025
Ik ben hier verwoede pogingen aan het doen om Cim 7 te installeren , maar ik krijg het maar niet werkend.

Ik ben aan het installeren op een Proliant P800 met 368 Mb geheugen en windows 2000 Av Server , ik heb deze server gesmart start met 5.40 Waardoor ook de 5.40 Insight agents geinstalleerd worden en ik heb dus zie in de insight manger 5.40 manager.

Toen heb ik MSSQL2000 geinstalleerd met SP2

en later Cim7.0 SP1 met daar over heen Sp1.1 en een patch voor het beeidingen van de service. (om dit tegen te gaan zeg maar )

Alleen wanner ik nu connect via de web browser gaat alles goed inloggen en zo.

Tot het moment dat ik de overzicht van alle devices zou moeten krijgen.

Op dat moment krijg ik de melding

Unable to Establish Communication with Compaq Insight Manager 7.

Ik heb het al geprobeert door windows 2000 av helemaal te patchen en te updaten maar dit helpt niet. Op dit moment heb ik niks gepatch en het werkt ook niet.

Zijn er mensen met ideeen ? Want op de Compaq Site kan ik niks vinden , sinds het over is naar hp wordt de website onoverzichtelijker vind ik.

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

Cim7 is een vreselijk bras pakket. Kun je niet beter Cim 5.x gebruiken :?

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
- draait sql wel goed?
- welke mdac gebruik je:

"Additionally, you're going to want to make sure that you have the latest MDAC (ODBC driver package) installed. You can get this package at http://www.microsoft.com/odbc"

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

• raymonvdm
M`n SQL draait wel goed, want anders zou die zeggen could not connect to database want dat heb ik al een keer geprobeerd.

Maar CIM7.0 is webbased en dat was eik het idee want voor de productie omgeving draait nu Cim 5.40a

• ZeRoC00L
  • Niet online
Traag schreef op 06 november 2002 @ 10:48:
Cim7 is een vreselijk bras pakket. Kun je niet beter Cim 5.x gebruiken :?
Idd, mee eens, ik dacht dat compaq, sorry HP, cim5.50 als laatste heeft uitgebracht, en deze niet verder ontwikkeld.

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• Arno
  • Laatst online: 22:34

Arno

PF5A

raymonvdm schreef op 06 november 2002 @ 14:41:
Maar CIM7.0 is webbased en dat was eik het idee want voor de productie omgeving draait nu Cim 5.40a
De laatste CIM 5.x is ook per server webbased ;)

Klik maar eens rechts op een server en dan (dacht ik) de tweede optie.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

• raymonvdm
ja maar dat is per server , cim 7 is volledige webbassed hoef je lokaal niks te installeren en daar ginghet om

Verwijderd

Cim7 is een vreselijk bras pakket
Onzin, het is alleen een beetje zwaar. Je hebt voor de console een aardig rappe machine nodig en dat zou je als bezwaar kunnen aanmerken. Maar voor de rest werkt het perfect.
Ik en m'n collega's installeren het vaak en het is allemaal vrij straight-forward. Sim-pel.

Dat "webbased per server" is de locale Compaq Web Agent. Die hoef je niet persee actief te hebben. Info doorzenden aan de Cim7 console server doen de andere agents toch wel.

• raymonvdm
Ja maar Bunny hoe? , installeer jij het dan of denk je dat ik met een zwaarde bak (Proliant 1600 of Proliant ml 330) beter af ben zodat het wel werkt.

Of vergeet ik iets ? wat is jou volgorde van installeren ?

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 20-04 16:47

Stoffel

Engineering the impossible

ik gebruik het op mijn werk ook met compaq Deskpro EN's met P3 1ghz + en 256mb ram, en dat werkt eigenlijk perfect hoor...

• raymonvdm
Ik heb het nu opnieuw geinstalleerd en het werkt weer niet , dus ik denk dat het een user error is. Maar wat het dan moet zijn weet ik ook niet.

Wat zijn jullie stappen ? mischien sla ik er een over of doe ik er een teveel ?

• raymonvdm
kick

Verwijderd

je moet connecten naar port 5000 dacht ik... daarna gaat het verder over port 443 (ssl)... je hebt wel een tijdelijk certificaat?

overigens is ssl het grote voordeel aan cim7 vergeleken met cim5.x.
kwa interface vind ik wel dat 5.x er overzichtelijker uitziet...

• raymonvdm
Je connect naar poort 280 en die schopt je door naar een poort op 50000 maar dat gaat allemaal goed , ook het aanmelden en zo , ik krijg zelfs het cim scherm alleen als ik een overzicht op vraag krijg ik een connection error melding.

• MrCyber
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 24-05-2018
Misschien stomme vraag, maar heb je SNMP geïnstalleerd op die machine ? CIM gebruikt nl SNMP om de gegevens etc van de devices op te vragen zover ik weet.

Verwijderd

idd snmp moet wel geinstalleerd zijn (als je discovered devices heb is dat iig wel het geval edit: met groene status dus)...

ik denk eerder dat je een probleem met je certificaten hebt of dat je er een firewall oid tussenstaat die geen ssl verkeer doorlaat... (wel de compaq tools lokaal op de managed devices geupgraded?)

• paulhekje
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 18:30
welke internet explorer gebruik je? versie 6 geeft vaak problemen!
goed werkend hier: 5.5sp2

|=|=|=||=|=|=||=|=|=| http://www.vanwijck.com |=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=||=|=|=|

Verwijderd

nog ff voor je opgezocht...

De voorwaarde hiervoor is wel dat de web-agent versie 5.4 of hoger is (compaq tools op de managed devices). als dat niet het geval is krijgen je devices geen certificate van de cim7 server en kan je dus ook geen ssl connectie maken...

• raymonvdm
inmiddels ben ik erachter dat het wel werkt wanneer ik een machine gebruik met een kale 98 image voorzien van NWclient en IE5.5 SP2 met andere windows 98 machines werkt het dus niet dus ik denk dat een applicatie m`n inet explorer vergalt. Het draait trouwens niet stabiel op die kale image oplossing, dus op dit moment zuigt cim7.0 nog

Verwijderd

ik ben er intussen achter dat cim7 rulez :)

je kan echt veel meer dan met 5.x versies...
alleen zoals ik al eerder zei: de interface van 5.x ziet er overzichtelijker uit.

• raymonvdm
Ja alleen het probleem is dat de werkstations er bij mij niet echt mee overweg kan.

Als ik een kale Kloon PC image neem dan werkt cim 70. Alleen wanneer ik een Compaq Image neem met de compaq drivers en stuff dan werkt het niet, Vermoeidelijk ligt dit dus aan java maar dat moet ik nog ff uitzoeken,

Dus als ik een Kloon image op een compaq zet dan werkt het wel als ik een Compaq image op die compaq zet dus niet.

Het werkt hier trouwens wel met IE6.0
Pagina: 1