Security Forum een idee ?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16-09 07:50

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Ik moet nu vaak door WOS NOS NT PNS heen spitten voor dit soort leuke topics. kan dit niet in een apart forum ?

Ik besef zelf dat hier dan wel streng gemodereerd zal moeten worden om scriptkiddies en tool-uitwissel-board tegen te gaan. maar er zullen hier ongetwijfeld voldoende mensen met matig tot veel kennis zijn om zo'n Forum te vullen.

Daarnaast gaat security steeds meer leven in het bedrijfsleven. GoT kan toch niet achter blijven?

Every failure offers you a new opportunity! | Lokatie database|GoT - Notepad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ArthurMorgan
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Er is in het verleden een virus en veiligheids sub forum geweest. Helaas is die door gebrek aan belangstelling (2 topics per dag of zo) ook weer opgedoekt.
Dus ik ben bang dat het niet zo heel veel zin heeft. Op zich is het wel jammer ja.

I hear voices in my head, they counsel me, they understand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
Bridging Firewall VS Routing Firewall

is bijv. een topic dat erheen zou kunnen.

OK Courage, wist ik niet.

dan het volgende voorstel:

Kan de het woord "Security" niet in "Professional Networking & Servers " terug komen
"Networking, Servers & security" ?? of gaan er dan heel veel andere mensen klagen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Ik denk dat veel nieuwe mensen hun IT topics dan in 'NSS' gaan plaatsen, puur doordat het woordje 'Professional' ontbreekt. Laat het maar mooi zo. Iedereen weet wel waar ie z'n Security-related topics moet neerplanten... :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

GerbenW schreef op 06 november 2002 @ 10:41:
Ik denk dat veel nieuwe mensen hun IT topics dan in 'NSS' gaan plaatsen, puur doordat het woordje 'Professional' ontbreekt. Laat het maar mooi zo. Iedereen weet wel waar ie z'n Security-related topics moet neerplanten... :)
Nou, dat weet dus niet iedereen nee, want sommige zaken horen weer in WOS/NOS, andere zaken in PNS, en weer andere zaken in IT. Terwijl het wel allemaal security-related is...

Virussen? Scan ze hier!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xychix

xychix

FreeBSD Rules !

Topicstarter
GerbenW schreef op 06 november 2002 @ 10:41:
Dit was inderdaad het commentaar waar ik terecht al bang voor was...

Nu komen alleen de security problemen in veel verschillende topics, geen overzicht dus.. dat vind ik eigenlijk wel erg jammer.
daarnaast ben ik het met je eens dat NSS dan wel eens sterk in niveau zou kunnen dalen en daar heeft natuurlijk niemand baat bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29

Arno

PF5A

wildhagen schreef op 06 november 2002 @ 10:42:
Nou, dat weet dus niet iedereen nee, want sommige zaken horen weer in WOS/NOS, andere zaken in PNS, en weer andere zaken in IT. Terwijl het wel allemaal security-related is...
Inderdaad.... er komen bovendien nu al teveel mensen in PNS die eigenlijk op beginnersweb thuishoren :/

Als security naar PNS gaat, dan komen er nog meer van deze figuren naar PNS, wat IMO een van de weinige fora is waar het nivo nog wel leuk is ;)

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bergen
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 07-09 11:44

Bergen

Spellingscontroleur

Nouja het niveau heb je zelf in de hand, samen met de modjes. Er zou op zich wel een los securityforum kunnen komen maar dan moeten wel alle securty-related topics die in PNS worden aangemaakt worden verhuisd naar het nieuwe forum. Misschien is het ontbreken van die moves een oorzaak dat het zo rustig was in het oude virus&veiligheid forum?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arno
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:29

Arno

PF5A

Linux security dingen passen volgens de NOS mods ook erg goed in NOS. Windows security dingen passen volgens de WOS mods ook erg goed in WOS. Zolang dat gedacht wordt, is het vrij moeilijk om een apart forum te kunnen handhaven.

Ik was toendestijds een van de grotere voorstanders van V&V, maar heb intussen echt wel ingezien dat het niet gaat werken.

"Supercars are made to mess around with G-forces, hypercars are made to mess around with G-strings"
Jeremy Clarkson

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ehm. Ja security is een breed begrip. Als ik op NOS kom denk ik sowieso met security-in-mind en daar baseer ik m'n replies ook op. Of dat nou op een apart forum moet of alleen op NOS dat maakt mij niet zoveel uit.

Security overlapt ofcourse een heleboel andere fora dus dat zal wel botsen wanneer je gaat centraliseren. Ik denk niet dat zo'n forum populair wordt: de topics kunnen ook elders zoals momenteel het geval is. Ten tweede geloof ik niet dat software op dit forum op #1 staat het is meer hardware en mensen met interesse voor hardware interesseren zich denk ik niet zo voor security (jaja, generalisatie)... maar misschien is een poll interessant! :)
Pagina: 1