Desktop Mandrake fonts

Pagina: 1
Acties:

• _DeWie_
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 10-04 16:23
Aangezien in 90 % van de tijd direct op linux server werk middels ssh.
Wilde ik linux ook is installeren op de desktop.
Dit heb ik dus ook gedaan.
Installatie van mandrake 9.0 geen enkel probleem.
En ik moet zeggen dat er heerlijk mee te werken is.
Het enigste probleem wat ik heb is DE FONTS.
Kortgezegd font-ondersteuning vind ik gewoon brak.
Ziet er allemaal niet erg lekker uit.

Hoe los ik dit op ??

• The_Wounded
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19-10-2021
Dan moet je een aantal fonts installeren, vooral 100dpi, 75dpi en scalable fonts zijn nodig om het er strak uit te laten zien in X.

Voor de shell zou je true type fonts kunnen installeren. Dan is het gewoon een kwestie van instellen.

• _DeWie_
Ben in linux puur een gebruiker.
Weet je toevallig een tutorial of is het zo eenvoudig dat je het zo uit kunt leggen.

Heb al vaker op google gezocht, maar krijg het allemaal net niet aan de praat.

• Alarmnummer
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-07-2024

Alarmnummer

-= Tja =-

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
The_Wounded heeft wel een beetje gelijk, maar ik zou maar niet teveel gaan prutsen met die dpi instelling, op zich is die nl wel goed.
Als je nu gewoon ff rechtsklikt op je desktop en dan "bureaublad instellen" doet, dan kun je bij "uiterlijk" de tekstgrootte instellen. Als je die op 10 zet, zie het er gewoon prima uit.
Misschien wil je dan meteen bij "K"-"Configuratie"-"KDE"-"Uiterlijk en Gedrag"-"Lettertypen" de rest van de fonts ook op een betere tekstgrootte zetten (ik heb alles gewoon op 10).

• _DeWie_
het grote probleem wat ik heb is dat fonts er in openoffice en mozilla erg brak uitzien
wazig en slecht leesbaar.

Over de fonts die in de kde zelf gebruikt worden heb ik niet echt iets te klagen.
het ligt dus eigenlijk meer op applicatieniveau

Verwijderd

ALs je die nieuwste Mandrake distro gebruikt hebt mag je toch niet klagen dacht ik zo... mooie fontjes met anti-aliasing!

Oeps, niet goed gelezen, gaat om Mozilla en OpenOffice, niet om de desktop. Sorry.
Webpages zien er in Linux NOG STEEDS super-BRAK uit inderdaad. Maakt weer duidelijk dat Linux nog een lange weg te gaan heeft om grafisch op het niveau van de Mac / windows OS-en te komen

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2002 11:16 . Reden: oostindisch blind ;-) ]

Verwijderd

Welnee, het kan allemaal best; je moet alleen weten hoe...

Antialiasing geeft juist vaak de indruk van wazigheid ed.

Lees onderaan deze pagina http://www.pythonzero.org/ hoe je bij o.a. mozilla de boel rechttrekt.
En laat het even weten of het gelukt is.
(Oh ja, voor die ogle en andere players kan je volgens mij beter dit linkje volgen: http://www.trylinuxsd.com/dvd/ )

In OpenOffice kan je ook aangeven voor welke fontgrootte hij wel of niet antialiasing moet gebruiken, ff zoeken in de menu's (tools, options, en verder weet ik 't niet uit mijn hoofd..)

• _DeWie_
Scheelt inderdaad wel iets,
Maar het heeft inderdaad nog een grote weg te gaan ....
Pagina: 1