[WinXP] File Encryption veilig?

Pagina: 1
Acties:

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 08:39
Ik ben laatst bezig geweest met het uitproberen van NTFS file encryptie onder Windows XP, dat beviel wat minder, meer info is hier te vinden: [rml][ WinXP] File encryption[/rml]

Maar ik kwam er gister achter dat ik die bestanden ook nog op mijn laptop had staan. Ik dus zeer blij enzo, want nu ben ik wat belangrijke bestanden dus niet kwijt :D.

Maar nu bedacht ik mij dat het in principe mogelijk moet zijn om met de geëncrypte bestanden en de originele bestanden de gebruikte coderings sleutel te achterhalen zou moeten zijn.

Let wel, ik vraag niet hoe ik dat moet doen, want dat doet in dit geval niet terzake, maar ik wil wel graag weten of mijn gedachte hier achter klopt, wat de theorie erachter is. En of mensen weten of het vaak word toegepast.

Wat ik mij nu ook afvraag is, heeft het nut om bestanden op je computer te encrypten, voor gewoon thuis gebruik zal het geen nut hebben, maar wat in bedrijven met laptops die veel weg zijn, maar waar wel bedrijfs geheimen op staan.

Ik wil hier eigenlijk een beetje een discussie over encryptie mee starten, dus fire ahead.

Ow, en als er complete, of zelfs incomplete handleidingen over het kraken van encryptie sleutels komen te staan word dit topic waarschijnlijk gesloten, en daar hebben we allemaal niets aan ;)

Verwijderd

je zou een TextConverter van me site kunne downloaden, maar mag me site hier niet neer zetten van onze lieve modjes :) :o :o :D

• Wolfensteijn
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 16-09 08:39
Zoals ik al zei, das niet de bedoeling ;)

Maar weer wat vind jij van encryptie, wat voor nut heeft het. Ja, ik kan opzich zat nuttige dingen verzinnen voor encryptie. Film en muziek uitgevers ook, gezien de pogingen die ze gedaan hebben om het kopieren tegen te gaan.

Verwijderd

EFS van Windows 2000 en XP is heel makkelijk te kraken omdat het gebruik maakt van software keys. Ik heb deze truuk al eens uitgelegd op GoT.

Je kan zoeken wat je wilt maar de mogenlijkheid die jij aandraagt gaat niet werken. De verschillen zijn te groot om de key te achterhalen.

Voor thuis is het nut van EFS heel klein. EFS files kunnen gewoon gecopierd en of gedelete worden.
Er zijn meer problemen met EFS dan het aan beveiliging opleverd.

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB/AI

Front verplichte underscores

Aangezien het over de Windows encryptie gaat doe ik SA -> Windows Operated Systems :)

Inderdaad lijkt de key achterhalen aan de hand van de gecodeerde en ongecodeerde data me vrij lastig, al zou het vast helpen als je het algoritme precies zou kennen.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Hebben julie wel es onderdelen van windows gezien die niet gekraakt zijn ?

Iperf

Pagina: 1