Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Anyway, het 'zou' gewoon moeten werken, maar de prakytijk is soms anders
C:\>_
en waar kan ik dat vinden ?
ik heb als mobo msi kt3 ultra aru
ik kan ik windows gaan conflicten vinden
Asus Apex Z890, 285K @ 5.6 GHZ all P-core, 5,0Ghz All E-core (custom WC) , 48GB 8000mhz C36 Corsair Dominator Titanium DDR5, Synology 1821+ 24 TB.
Als je wilt weten wat IRQ's zijn en waarom ze erg vaak gedeeld MOETEN worden is dat vast wel in een FAQ of zo te lezen.
ARME AOW’er
Advanced Configuration and Power Interfacemr.loepie schreef op 06 november 2002 @ 10:24:
wat is ACPI?![]()
en waar kan ik dat vinden ?
ik heb als mobo msi kt3 ultra aru
ik kan ik windows gaan conflicten vinden
In de BIOS heb je bij Power Managment er wel iets over staan.
ik zit namelijk met het probleem dat ik vaak schokkende beelden heb, om de sec. blijft hij een halfe sec. staan enz. nu weet ik niet of het komt die die IRQ sharingDick schreef op 06 november 2002 @ 10:28:
Ik zie je probleem eigenlijk niet. Het werkt en dat is toch het doel. IRQ's worden altijd wel gedeeld.
Als je wilt weten wat IRQ's zijn en waarom ze erg vaak gedeeld MOETEN worden is dat vast wel in een FAQ of zo te lezen.
Zoals ik het zo lees welmr.loepie schreef op 06 november 2002 @ 10:30:
[...]
ik zit namelijk met het probleem dat ik vaak schokkende beelden heb, om de sec. blijft hij een halfe sec. staan enz. nu weet ik niet of het komt die die IRQ sharing
Probeer ACPI uit te zetten en zeul wat rond met je PCI kaarten.
Vinnie schreef op 06 november 2002 @ 10:31:
[...]
Zoals ik het zo lees wel
Stoeien met de kaarten is dus vooralsnog totaal zinloos.ACPI (Advanced Configuration and Power Interface) is an open industry specification co-developed by Compaq, Intel, Microsoft, Phoenix, and Toshiba.
ACPI establishes industry-standard interfaces for OS-directed configuration and power management on laptops, desktops, and servers.
ACPI evolves the existing collection of power management BIOS code, Advanced Power Management (APM) application programming interfaces (APIs, PNPBIOS APIs, Multiprocessor Specification (MPS) tables and so on into a well-defined power management and configuration interface specification.
Omdat de poster er niet bij zet wat voor CPU, videokaart geheugen HD etc. is het erg moeilijk te bepalen waarom het beeld hapert.
ARME AOW’er
ik heb de kaarten al verwisseld maar dit werkt niet en die ACPI kan ik niet uit zetten in windowsVinnie schreef op 06 november 2002 @ 10:31:
[...]
Zoals ik het zo lees wel
Dan moet jij aan mijn computer maar vragen waarom ik eerst ff met een PCI kaart had geschoven en ineens een soort 'bus = vol' probleem heb opgelostDick schreef op 06 november 2002 @ 10:37:
Stoeien met de kaarten is dus vooralsnog totaal zinloos.
Omdat de poster er niet bij zet wat voor CPU, videokaart geheugen HD etc. is het erg moeilijk te bepalen waarom het beeld hapert.
Welke Windows draai jij dan? Je kan het allertijde iig in Windows 2000 en Windows XP uitschakelen in de device manager en in de BIOS kun je het vinden bij Power Managmentmr.loepie schreef op 06 november 2002 @ 10:40:
[...]
ik heb de kaarten al verwisseld maar dit werkt niet en die ACPI kan ik niet uit zetten in windows
Zoek nu eerst eens uit wat ACPI is en waarom het er is. Geef wat specs. van je PC zoals ik boven al vroeg.mr.loepie schreef op 06 november 2002 @ 10:40:
[...]
ik heb de kaarten al verwisseld maar dit werkt niet en die ACPI kan ik niet uit zetten in windows
Dat rondzeulen met je kaarten niet helpen zou zei ik al
Uit Windows HELP
Als u optimaal gebruik wilt maken van Plug en Play, moet u een ACPI (Advanced Configuration and Power Interface)-computer gebruiken die werkt in de ACPI-modus, en moeten de hardwareapparaten Plug en Play-apparaten zijn. Een ACPI-computer wordt geconfigureerd en gecontroleerd door het besturingssysteem en niet door de hardware.
Het besturingssysteem Windows bepaalt welke programma's actief zijn en beheert alle energievereisten van de subsystemen en randapparatuur. Met ACPI kunnen besturingssystemen apparatuur naar behoefte van energie voorzien, zodat de energievoorziening van het systeem niet onnodig wordt belast.
Omdat Windows de bronnen en de configuratie van de computer beheert, kunt u Plug en Play-apparaten installeren zonder dat u de computer opnieuw hoeft op te starten. Windows identificeert de nieuwe hardware automatisch en installeert alle benodigde stuurprogramma's. Als u een ander type computer gebruikt, moet u mogelijk de computer handmatig instellen en opnieuw opstarten als u nieuwe hardware installeert.
ARME AOW’er
Mogelijke oplossing(en):mr.loepie schreef op 06 november 2002 @ 10:48:
voor spec. van mn pc moet je ff in mn sig. kijken en ik hab ook al eerder gezegt dat mn os win xp was
Actuele drivers
Defragmenteren
Programma's die op de achtergrond draaien uitzetten
Registry cleanen
Succes
ARME AOW’er
ik heb een schone instal gedaan en met de nieuwste driver van nvidia, ik heb geen 4in1 geinstalledDick schreef op 06 november 2002 @ 10:54:
[...]
Mogelijke oplossing(en):
Actuele drivers
Defragmenteren
Programma's die op de achtergrond draaien uitzetten
Registry cleanen
Succes
Zou ik maar wel doenmr.loepie schreef op 06 november 2002 @ 10:57:
[...]
ik heb een schone instal gedaan en met de nieuwste driver van nvidia, ik heb geen 4in1 geinstalled
de 1 zegt wel doen en de ander zegt van niet omdat windows die dingen zelf ook heeft.
PNP OS ja
Opnieuw alle HW laten detecteren
en vooral de FAQ lezen waarin verwezen wordt naar de BIOS Optimization Guide en die downloaden.
Altijd de nieuwste drivers nemen. Vaak worden problemen uit vorige releases hiermee opgelost (en onstaan er soms nieuwe problemen, maar dat terzijde
ARME AOW’er
PNP OS enabled? Riight, dat wordt zelfs door Microsoft afgeradenDick schreef op 06 november 2002 @ 11:07:
Reset BIOS naar de standaard waarden
PNP OS ja
en vooral de FAQ lezen waarin verwezen wordt naar de BIOS Optimization Guide en die downloaden.
Ligt aan je Windows versiemr.loepie schreef op 06 november 2002 @ 11:07:
[...]
de 1 zegt wel doen en de ander zegt van niet omdat windows die dingen zelf ook heeft.ook hier de nieuwste van nemen ??
Windows XP heeft iig idd die 4in1 drivers maar op de VIA site staan altijd wel nieuwere met wat fixes
als ik een reset doe krijgt alles weer de zelfde IRQ en die PNP OS staat standard al op jaDick schreef op 06 november 2002 @ 11:07:
Reset BIOS naar de standaard waarden
PNP OS ja
Ook jij moet daarom de BOG nog maar eens goed lezen....Vinnie schreef op 06 november 2002 @ 11:08:
[...]
PNP OS enabled? Riight, dat wordt zelfs door Microsoft afgeraden( Ergens op de Microsoft site geleze ).
ARME AOW’er
IRQ's worden ALTIJD gedeeld. Je kunt echter ook een bepaalde IRQ reserveren voor kaarten die persé een bepaalde IRQ moeten gebruiken.mr.loepie schreef op 06 november 2002 @ 11:10:
[...]
als ik een reset doe krijgt alles weer de zelfde IRQ en die PNP OS staat standard al op ja
En sorry, ik stop met posten. Lees de BIOS guide maar eens goed
ARME AOW’er
De wattes ?Dick schreef op 06 november 2002 @ 11:13:
[...]
Ook jij moet daarom de BOG nog maar eens goed lezen....
En ik heb ervaring met zat met ACPI, PNP OS enabled/disabled etc, maar als jij het beter weet, so be it..
Laatste posting...Vinnie schreef op 06 november 2002 @ 11:17:
[...]
De wattes ?
En ik heb ervaring met zat met ACPI, PNP OS enabled/disabled etc, maar als jij het beter weet, so be it..
Ik heb absoluut niet de wijsheid in pacht maar haal de info gewoon uit de FAQ hier en uit de -zoals ik dus al eerder schreef- BIOS OPTIMIZATION GUIDE..... BOG
Als je die nu ook leest kom je tot dezelfde ontdekking/conclusie als ik.
ARME AOW’er
[OM] > [PMG]