Toon posts:

Systeem eisen kinder spelletjes

Pagina: 1
Acties:

• SyphOn
  • Registratie: juni 2001
  • Laatst online: 27-11 23:39
Ik vraag me af wat de systeem eisen zijn van dit soort spelletjes:

http://www.eci.nl/detail....kigfdigkxsttkvvslgltxergc
http://www.eci.nl/detail....kigfdigkxsttkvvslgltxergc

Ik kan met google niks vinden. Ook op de ECI site staat verder niks.

Verder mijn vraag nog of iemand ervaring heeft met die spelletjes.

• joostve
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:31
ik denk dat je met een Pentium III al goed zit
128 mb geheugen

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• SyphOn
Ja echt?

Vragen die spelletjes zo veel :?

• joostve
  • Registratie: januari 2002
  • Laatst online: 21-11 19:31
nouja een PIII 450 bedoel ik he
tegenwoordig is dat niet zo snel meer hoor, het is voor mij ook maar een gok

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• ItSnows
  • Laatst online: 19-09-2003

ItSnows

is evil watje :-)

Hier gevonden: http://www.ouders.nl/lsoftwar.htm

Uitgever: Kluitman
Prijs: ƒ 49,95
Minimale systeemeisen:
Windows95 of hoger, Pentium-100 MHz processor, 16 MB RAM, 4-speed cd-rom speler, 16-bit videocard
Leeftijd: 2 tot 3 jaar
Spelen
Kinderen kunnen met deze cd-rom één van de Teletubbies besturen. In het huis zijn er een paar activiteiten, zoals achter Noo-Noo aanrennen of bekijken hoe een Tubbie een TubbieToetje maakt (met veel geknoei). Buiten zijn er meer mogelijkheden. Door te klikken of te wijzen op een bloem, wolk of boom kan er iets gebeuren. Verstoppertje spelen bijvoorbeeld, waarbij een stukje van de Teletubbie zichtbaar blijft om het zoeken makkelijker te maken. Of er verschijnt een voorwerp, steeds op een andere plaats waarna een kind de Teletubbie er naartoe moet sturen. Het leukste onderdeel zijn de video's, die net als in de tv-serie verschijnen op de buik van de poppen. In totaal bevat het spel elf verschillende filmpjes.

Twee nadelen
Deze cd-rom heeft een grote tekortkoming. Wanneer er iets gebeurt en óf een pop eigenlijk wel reageert, is nauwelijks te volgen. Om dit beter te begrijpen is een langdurige bestudering van de handleiding noodzakelijk (zowel het meegeleverde boekje als het leesmij-bestand op de cd-rom). Maar dan nog weigeren de Teletubbies geregeld ook maar iets te doen, ondanks hardnekkig geklik en gewijs. En dit maakt deze cd-rom ongeschikt om kinderen met de muis te leren werken. Kinderen hebben immers een snelle reactie nodig als ze wijzen of klikken. Als ze te lang moeten wachten, klikken ze opnieuw en opnieuw, en begrijpen dan niet meer waarom iets gebeurt.

Waarschijnlijk is deze misser een gevolg van te veel ambitie bij de makers van de cd-rom. Ze wilden een programma maken dat leuk is, of een kind nu wel of niet met de muis kan omgaan. Maar daardoor zijn er te veel onduidelijkheden opgetreden. Een tweede nadeel is dat het programma kinderen van tegen de drie jaar nauwelijks iets te bieden heeft. Het niveau van de spelletjes is vooral bedoeld voor éénjarigen en ietsje ouder.

international RO (P2P):
ItSnows: Knight lvl 67/37 Orc MVP since 1.8.2003
Rinzwind: BlackSmith: lvl 53/11

• SyphOn
ItSnows schreef op 06 november 2002 @ 10:33:
Hier gevonden: http://www.ouders.nl/lsoftwar.htm

Uitgever: Kluitman
Prijs: ƒ 49,95
Minimale systeemeisen:
Windows95 of hoger, Pentium-100 MHz processor, 16 MB RAM, 4-speed cd-rom speler, 16-bit videocard
Leeftijd: 2 tot 3 jaar
Hmmz dat valt dus mee.

Maar laat ik gelijk het probleem maar ff uitleggen.

Mijn zus heeft 2 kinderen. Ze wil graag een pc waar ze van die spelletjes op kan doen. Nu heb ik nog een pentium 133 staan met 32 mb ram.

Die kan ze zo mee nemen.

Ook heb ik nog een pII 350 met 192 MB ram maar die doe ik liever niet weg als die spelletjes ook op die p133 draaien.

• ItSnows

ItSnows

zie mijn post hierboven: moet zondermeer kunnen.

Leeftijd van de kinderen lijkt me wel van belang zoals je uit mijn vorige post kunt zien ;)

international RO (P2P):

• SyphOn
De ene is 3 en de andere is bijna 1.

Gaat dus om die van 3 jaar :)

Ik gaf gewoon ff wat spelletjes aan ter verduidelijking ;)

• ItSnows

ItSnows

Ik denk dat het lastig word om op deze manier aan te geven of dat iets is voor die kinderen. Vragen die je dan tegenkomt zijn: Hoe slim zijn ze? Zijn ze snel verveeld? Houden ze makkelijk de aandacht erbij? etc.

Wat ik van de beschrijving zie over die Tubbies zou ik zeggen: niet doen :)

international RO (P2P):

• Apehaar
  • Registratie: oktober 2001
  • Laatst online: 24-02-2007

Apehaar

^22323214325

Ik denk dat je met een pentium III 450 64Mb geheugen al aardig ver komt.

Hihihiihihi

• SyphOn
Apehaar schreef op 06 november 2002 @ 11:55:
Ik denk dat je met een pentium III 450 64Mb geheugen al aardig ver komt.
ItSnows heeft al een link gegeven en ik denk dat ik aan die p133 wel genoeg heb :)
ItSnows schreef op 06 november 2002 @ 11:52:
Ik denk dat het lastig word om op deze manier aan te geven of dat iets is voor die kinderen. Vragen die je dan tegenkomt zijn: Hoe slim zijn ze? Zijn ze snel verveeld? Houden ze makkelijk de aandacht erbij? etc.

Wat ik van de beschrijving zie over die Tubbies zou ik zeggen: niet doen :)
Hmmz...

Dus gewoon wat spellen proberen? Van verschillende niveau's?

• ItSnows

ItSnows

trial and error: altijd goed.

STEL die kinderen zijn slecht met reaktievermogen of juist heel snel qua reactievermogen dan zou ik daar andere games voor bedenken.

Denk ook aan wat simpele denkspelletjes ipv "aktie" gericht :)

international RO (P2P):

• Perconte
  • Registratie: augustus 2002
  • Laatst online: 15-11 10:23
Wat dacht je van die 3 jarige al vroeg te laten beginnen met spellen als UT en MoHaa enzo dan worden et later echte killers geef em gewoon een dikke p4 2,8 gig met ati radeon 9700 pro en laat em et echte gamen zien dude >:)

• SyphOn
ItSnows schreef op 06 november 2002 @ 13:10:
trial and error: altijd goed.
Wat bedoel je daarmee :?
Perconte schreef op 06 november 2002 @ 14:46:
Wat dacht je van die 3 jarige al vroeg te laten beginnen met spellen als UT en MoHaa enzo dan worden et later echte killers geef em gewoon een dikke p4 2,8 gig met ati radeon 9700 pro en laat em et echte gamen zien dude >:)
[offtopic]
Lekker serieus 7(8)7
[/offtopic]
Pagina: 1

Nintendo Switch (OLED model) Apple iPhone 13 LG G1 Google Pixel 6 Call of Duty: Vanguard Samsung Galaxy S21 5G Apple iPad Pro (2021) 11" Wi-Fi, 8GB ram Nintendo Switch Lite

Tweakers vormt samen met Hardware Info, AutoTrack, Gaspedaal.nl, Nationale Vacaturebank, Intermediair en Independer DPG Online Services B.V.
Alle rechten voorbehouden © 1998 - 2021 Hosting door True

Tweakers maakt gebruik van cookies

Bij het bezoeken van het forum plaatst Tweakers alleen functionele en analytische cookies voor optimalisatie en analyse om de website-ervaring te verbeteren. Op het forum worden geen trackingcookies geplaatst. Voor het bekijken van video's en grafieken van derden vragen we je toestemming, we gebruiken daarvoor externe tooling die mogelijk cookies kunnen plaatsen.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Forum cookie-instellingen

Bekijk de onderstaande instellingen en maak je keuze. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functionele en analytische cookies

Deze cookies helpen de website zijn functies uit te voeren en zijn verplicht. Meer details

janee

Cookies van derden

Deze cookies kunnen geplaatst worden door derde partijen via ingesloten content en om de gebruikerservaring van de website te verbeteren. Meer details

janee