Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Schrijf die for lus dus met accolades:
1
2
3
4
5
| for ( conditie)
{
statement1;
statement2;
} |
Tip: gebruik altijd accolades bij lussen, if's enz... ook al heb je maar 1 statement in die lus/if.
https://fgheysels.github.io/
Om deze zone te halen moet je waarschijnlijk een beetje proggen!
Gegeven: A=1, B=1 & C=1
1) Als eerst vermeerder je A met één
2) Vervolgens vermeerder je B met A
3) Als slot vermeerder je C met B
Herhaal deze stappen t/m A = 1234
Als dit is gebeurt is de waarde van C het paswoord!
Volgens mij, als ik het zo lees, moet je dus beginnen met A=1... daarna verhoog je A eerst met 1 (oftewel... je for lus loopt van a=2 t/m 1234).
Toch?
en die for loop moet idd met accolades zijn
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
Welkom in P&W (FAQ-15/10/2002)
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 10:18:
Daar zat ik net ook over te denken. Volgens mij moet je met A = 1; A++ (A=2) beginnen.
Er staat wel onder de 3 stappen: herhaal deze stappen totdat A = ...
Die a++ wordt pas nadat de iteratie is opgevoerd opgehoogd (gelukkig)Bucket schreef op 06 november 2002 @ 10:16:
Er staat:
Om deze zone te halen moet je waarschijnlijk een beetje proggen!
Gegeven: A=1, B=1 & C=1
1) Als eerst vermeerder je A met één
2) Vervolgens vermeerder je B met A
3) Als slot vermeerder je C met B
Herhaal deze stappen t/m A = 1234
Als dit is gebeurt is de waarde van C het paswoord!
Volgens mij, als ik het zo lees, moet je dus beginnen met A=1... daarna verhoog je A eerst met 1 (oftewel... je for lus loopt van a=2 t/m 1234).
Toch?
Ik zal ff die Welkom in P&W (FAQ-15/10/2002) doorlezen
Ik heb nu A = 0; gedaan.. maar dan klopt het password nog niet..
ff dat faqje lezen dan
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein
Alarmnummer schreef op 06 november 2002 @ 10:19:
[...]
Die a++ wordt pas nadat de iteratie is opgevoerd opgehoogd (gelukkig)
Hmm, dus die a++ komt als laatste.... Dit impliceert dan eigenlijk wel dat de volgorde van zijn stappen niet meer juist is.
Om veilig te spelen zou ik dan eigenlijk een while lus gebruiken ipv een for:
1
2
3
4
5
6
7
| while( a < 1234 )
{
a++;
b += a;
c +=b;
}
cout << "wachtwoord: " << c << endl; |
Verwijderd
Dan begin je toch gewoon met a = 2whoami schreef op 06 november 2002 @ 10:21:
[...]
Hmm, dus die a++ komt als laatste.... Dit impliceert dan eigenlijk wel dat de volgorde van zijn stappen niet meer juist is.
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
| int a, b, c; a = 2; cout << a << endl; while( a < 1234 ) { a++; b += a; c +=b; } cout << "wachtwoord: " << c << endl; |
Je hebt een fout paswoord ingevoerd!
Ga 'Terug' om het nog eens te proberen!
==========================
int b = 1;
int c = 1;
for (int a = 2; a <= 1234; a++)
{
b += a;
c += b;
}
cout << c << endl;
==========================
proberen.
Verwijderd
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
| Dim a As Double
Dim b As Double
Dim c As Double
a = 1
b = 1
c = 1
Do While (a < 1234)
a = a + 1
b = b + a
c = c + b
Loop
Debug.Print c |
Uitkomst:
weggehaald (Maar hij klopte wel
hehehe integer overflow
Nou begin je met A=2 en je laat de for-lus weg, das wel een beetje veel van het goedeDeMoN schreef op 06 november 2002 @ 10:27:
C++:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 int a, b, c; a = 2; cout << a << endl; while( a < 1234 ) { a++; b += a; c +=b; } cout << "wachtwoord: " << c << endl;
probeer deze eens:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
| #include <iostream.h>
int main() {
int a = 1;
int b = 1;
int c = 1;
while (a < 1234) {
a++;
b += a;
c += b;
}
cout << c << endl;
return 0;
} |
Heeft sinds kort zijn wachtwoord weer terug gevonden!
for(commando's die in het begin 1 MAAL worden uitgevoerd;testwaarde die getest wordt voor het begin van een loop;actie die ondernomen wordt na ELKE loop)
Jou a++ wordt dus idd pas als laatste stap uitgevoerd
en volgens mij is het duidelijker als je werkt met { en }
1
2
3
| for (int a = 1;a <= 1234;) {
hier kan je de code gaan plaatsen
} |
Ehm, ja, je moet natuurlijk alle variablen goed initialiseren:DeMoN schreef op 06 november 2002 @ 10:27:
C++:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 int a, b, c; a = 2; cout << a << endl; while( a < 1234 ) { a++; b += a; c +=b; } cout << "wachtwoord: " << c << endl;
a = 1;
b = 1;
c = 1;
en dan pas de lus....
Als je de variablen niet initialiseert, dan kan de uitkomst iedere keer verschillend zijn. In C/C++ worden variablen niet automatisch op 0 geinitialiseerd maar hebben ze een onbepaalde waarde.
zoveel kennis en zoveel antwoorden terwijl het probleem eigelijk heel simpel is. Zo krijgt die jongen er helemaal een verkeerde indruk van
iddwhoami schreef op 06 november 2002 @ 10:30:
<font color="blue"
Het is hier niet de bedoeling dat we die jongen zijn wachtwoord gaan achterhalen, maar dat we hem helpen bij het maken van z'n C++ programma, zodat hij snapt wat hij doet en wat hij verkeerd doet.</font>
als een van bovenstaande werkt dan ga ik hem wel eerst helemaal bestuderen hoor
Je hoort het zo.. daarna maak ik voor de gein ook ff van het bovenstaande een macro in word.. moet toch ook lukken
brb
edit:
LOLJe hebt het goede paswoord ingevoerd!
Dat betekent dat je nu toegang hebt tot Zone 7
Thx
Okeej.. ik snap nu wel wat ik heb gedaan
Weer wat geleerd! Thx m8's
edit2: Dit werkte dus for the record:
1
2
3
4
5
6
7
8
| int b = 1; int c = 1; for (int a = 2; a <= 1234; a++) { b += a; c += b; } |
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
| // Gegeven: A=1, B=1 & C=1 int a = 1; int b = 1; int c = 1; // Heej we moeten loopen! do { // 1) Als eerst vermeerder je A met één a++; // 2) Vervolgens vermeerder je B met A b += a; // 3) Als slot vermeerder je C met B c += b; } // Herhaal deze stappen t/m A = 1234 while(a <= 1234); // Als dit is gebeurt is de waarde van C het paswoord! printf("Password is %d\n", c); |
Maar idd goed idee, van dat commentaar.
Wordt het nog overzichterlijker
Maar ik snap em 'al' en heb dus het password
aaarrgghhhcurry684 schreef op 06 november 2002 @ 10:46:
En dan nu in zo min mogelijk regels:
C++:
1 int a=1,b=1,c=1;for(;a<1235;c+=b+=++a);
Geef mij de one-lines maar uit de MCM/MCCMAlarmnummer schreef op 06 november 2002 @ 10:54:
[...]
aaarrgghhhKen je de 'ten liners' nog uit de kijk? Je moest dan een programma in elkaar zetten in zo weinig mogelijk regels. Zo ben ik ook begonnen met programmeren
"I had a problem, I solved it with regular expressions. Now I have two problems". That's shows a lack of appreciation for regular expressions: "I know have _star_ problems" --Kevlin Henney
Alarmnummer schreef op 06 november 2002 @ 10:54:
[...]
aaarrgghhhKen je de 'ten liners' nog uit de kijk? Je moest dan een programma in elkaar zetten in zo weinig mogelijk regels. Zo ben ik ook begonnen met programmeren
Wat een evolutie. van ten liners naar OO, design patterns en de hele reutemeteut.
welk forum is dat dan, lijkt me wel gaaf..DeMoN schreef op 06 november 2002 @ 10:11:
Oi,
Ik ben dus bezig op een forum waar je van die challenge's hebt ala try2hack.nl
Level 1 t/m 5 lukt me zo, alleen level 6 ziet er zo uit:
[...]
En hoeveel levels zijn er? Ik mag vast en zeker niet meedoen als dit level 7 van de 10 al unlocked
[ Voor 0% gewijzigd door curry684 op 06-11-2002 16:19 . Reden: Zeikerds... :Y) ]
Ah, een constante loop. Die kunnen we at-compile-time evalueren; bovendien worden buiten de loop a en b niet meer gebruikt. De kleinere (EN snellere!) variant wordt dus:curry684 schreef op 06 november 2002 @ 10:46:
C++:
1
| int c=314705170; |
Ik weet niet of dit soort reciprocale code-generate gewenst isSoultaker schreef op 06 november 2002 @ 16:13:
Ah, een constante loop. Die kunnen we at-compile-time evalueren; bovendien worden buiten de loop a en b niet meer gebruikt. De kleinere (EN snellere!) variant wordt dus:
C++:
1 int c=314705170;
JajajaEricston schreef op 06 november 2002 @ 16:11:
Ik vermoed dat curry's keyboard lijdt aan chronisch klinkerverlies.
Is er een goede rede waaromcurry684 schreef op 06 november 2002 @ 10:46:
C++:
1
| int c=b=a=1;for(;a<1234;c+=b+=++a); |
niet zou werken? Zegmaar, in het kader van de byte-besparing?
zwabber.org heeft trouwens 16 levels.
http://www.zwabber.org/hof.php?zone=16
Hall of fame van level 16.. ik zie er ook een tweaker nick tussen staan
curry684 schreef op 08 november 2002 @ 02:01:
Okee ik heb me ingeschreven, en als ik op Zone 1 klik mag ik alleen de code voor het volgende level invoeren.... hoe kom ik nu aan een opdracht?
wheehehe, lousy hacker
(hint: view source
Give a man a game and he'll have fun for a day. Teach a man to make games and he'll never have fun again.
Hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha
* curry684 moet dat soort dingen niet proberen om 2 uur 's nachts, hij was al meer aan het ijlen om die tijd