RCT2 hoe een goed draaiend park?

Pagina: 1
Acties:
  • 7.545 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16-10-2024
ik heb sinds een paar dagen rollercoaster tycoon 2
het vorige deel heb ik heel vaak gespeeld en winst maken was daar ook niet zo moeilijk

in dit spel krijg ik maar geen winst ik draai alleen maar verlies
en de toegangs prijs kan je ook al niet veranderen die staat op gratis.
ik heb wel gelezen dat je die idd niet kan veranderen en dat je winst moet maken dmv je atracties
heeft iemand handige tips om een park winstgevend te maken?

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheLunatic
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 25-02 08:57

TheLunatic

Ouwe boxen.

Veel shops en stalls, en beginnen met kleine goedkopere attracties. Als je dan eenmaal meer bezoekers hebt, DAN kan je overgaan op grotere/duurdere attracties.

Mother, will they like this song?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 63746

Gelijk een spannende achtbaan bouwen, desnoods pre-build.

Grote voordeel van een goede achtbaan is dat die veel capaciteit heeft en dat je een hoge toegangsprijs kan vragen (en krijgen) van €10.
Vraag ook van suffe attracties een hoge toegangsprijs. Zodra niemand er meer in wil verlaag je de prijs pas. Zelf begin ik altijd met €5 te vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordMithril
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 05-05 18:38
je kan idd in de eerste levels geen toegangsprijs voor je park zetten..
dat staat gewoon zo vast.. latere levels kan je dat wel doen..

Bier, Whiskey en Metal!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 67193

Ja maak wat goede kope attrackties en 1 hele goede achtbaan waar je minstens 2 treinen of meer op laat draaien zodat veel mensen er tegelijk in kunnen en dan prijs goed hoog gooien. Dan regent het geld. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
aha ja ik had de entree van een achtbaan op 2.50 euro gezet 8)7
maar ik zie dat ze er met 6.00 euro ook nog in gaan
en de kleine attackties zoals de draaimolen doen het ook nog prima met 2.00 euro

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Tips:

- Research op full zetten en dan alleen stalls ontwikkelen totdat je de PIN-automaat hebt uitgevond. Dan kunnen de bezoekers weer meer geld pinnen als ze niets meer op zak hebben.

- The Ultimate Money Maker Coaster bouwen:
Shuttle coaster volgens het principe: 4/5 vakjes station, dan onride foto, dan kurketrekker, helling omhoog, weer terug door de kurketrekker en het station weer in. Dit kan met de Premier LIM-coaster, maar ook nog net met de 'gewone' kurketrekker coaster die een max. lanceersnelheid heeft van 45km/u. Klein goedkoop baantje met maximale opbrengst. Werkt altijd om snel geld te verdienen. :)

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Will
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07-05 07:35
SPV -> SGD

There is no magic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
het gaat idd heel goed nu met m'n park ik nu in level 1, alleen duurt het wel erg lang voordat die pin automaat komt
ik ben nu alles lekker dicht op elkaar aan het bouwen en elk groen stukje wat ik nog zie binnen mijn gebied ga ik met bloemen dichtmaken zodat het echt gezellig wordt ;)
wat ik ook merk in deel 2 is dat je niet elke keer de prijs hoeft te verlagen van je attrackties
vroeger was dat wel zo dan begon je met 2 gulden en als je zag dat er geen wachtrij stond verlaagde je de prijs met 50 cent en dan kon je weer even voorruit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:53
Entree fee van attracties gelijk maken aan de excitement-rating van die attractie is een goede richtlijn. En als ze populair worden kan je er nog wel boven gaan zitten. (Dus ja 10 euro voor een goede coaster is best te doen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enrico670
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 03-05 12:02
Niet echt realistisch 10 euro voor 1 ritje met de achtbaan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boesjke
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 25-04 14:02

Boesjke

Excellent!!

Voor veel 8banen kan je als ze net open gaan ook 17 euro vragen (soms 20 dat was volgens mij de max), maar dan moet je die 8baan wel in de gaten houden want na verloop van tijd is hij verouderd en willen ze niet meer erin voor zoveel geld, dus dan moet je hem wat goedkoper maken.

Neen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rudi
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 23:53
enrico : nee, een complete achtbaan neerzetten voor 10.000 euro is wel realistisch zeker? :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maxrebo
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 08-05 12:16

maxrebo

enrico schreef op 07 November 2002 @ 14:48:
Niet echt realistisch 10 euro voor 1 ritje met de achtbaan :)
Dat valt wel mee hoor. In Las Vegas zijn een aantal baantjes waar ze 10 dollar per ritje voor vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joostve
misschien een domme vraag maar hoe maak ik het landschap anders?
ik bedoel het gras veranderen in steen bv
ik heb het idee dat ik het over het hoofd zie

Pagina: 1