Toon posts:

Adsl + windows XP

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het zal hier vast wel een aantal maal eerder gevraagd zijn, ik kan het iig niet vinden :).

Ik heb hier ADSL basic (planet) en windows xp. Als ik aan het gamen ben heb ik ping 30 - 400. Door die lag stoten kan ik dus echt niet spelen.. :(

Ik heb een geforce 2 mx 200, v-sync staat uit. (Ik hoorde dat dat er iets mee te maken heeft). Nieuwste drivers bij nvidia.com gedownload. Geen firewall oid. Ik heb google/altavista al geprobeerd maar ik kan niks vinden wat mijn probleem kan oplossen ;(.

Weet iemand hoe ik dit op kan lossen?
Thanks in advance...

• joostve
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 28-02 18:31
heb je een andere computer waarmee je kan testen?
anders ligt het misschien aan de provider

C2D 6600, 275 GTX Windows 7

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:26

charrel

Cortisol4life..

wat voor netwerkkaart gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn pc gister geformat. Ik heb dit probleem trouwens altijd al gehad met win xp. Gister heb ik de "legale" versie van xp prof gekregen dus ik dacht laat ik het nu eens proberen... Ik heb dit probleem overigens alleen met windows xp, niet met 2k. Dat draaide ik hiervoor en dat werkte prima.

Verwijderd

Topicstarter
charrel schreef op 06 november 2002 @ 09:53:
wat voor netwerkkaart gebruik je?
Realtek RTL8029(AS)-based Ethernet Adapter (Generic)

• Undertaker2
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18-05 02:21
Wat vaag: Ik heb hier exact dezelfde netwerkkaart samen met een ADSL abbo van Planet onder WindowsXP Service Pack 1.

Ga eens naar het apparaatbeheer en vraag de instellingen van de netwerkkaart op. Misschien helpt het om daar de 'line speed' op 'tp-half duplex' of juist op 'tp-full duplex' te zetten.

Misschien een IRQ conflict? Of een shared IRQ? Zet de kaart eens in een ander PCI-slot.

p.s
Heb je dit probleem bij alle spellen? (Q3, UT, MOHAA etc)

AMD PoloMarco 23500 gigakilometer - 96" Quadcrystal scherm - Detonator 28010.25 afgerond op 2 decimalen - PlakBand @ 768 TB - 512 GB ZIGB - UltraFlex 100 GPU @ 5.5 ghz / 10 ghz - Isootjes @ 1 GB/sec

Verwijderd

Is al vaker langsgekomen:

o.a.: xp met adsl online games fluctuerende ping

• charrel

charrel

Cortisol4life..

heb je ook de nieuwste realtek drivers geinstalleerd?

Verwijderd

Topicstarter
Undertaker2 schreef op 06 november 2002 @ 10:03:
Wat vaag: Ik heb hier exact dezelfde netwerkkaart samen met een ADSL abbo van Planet onder WindowsXP Service Pack 1.

Ga eens naar het apparaatbeheer en vraag de instellingen van de netwerkkaart op. Misschien helpt het om daar de 'line speed' op 'tp-half duplex' of juist op 'tp-full duplex' te zetten.

Misschien een IRQ conflict? Of een shared IRQ? Zet de kaart eens in een ander PCI-slot.

p.s
Heb je dit probleem bij alle spellen? (Q3, UT, MOHAA etc)
Ik heb het probleem bij elk spel en ik heb ook sp 1 :). Ik probeer eerst die line speed wel te veranderen en anders zet ik mijn kaart wel in een ander slot..
Hoe heb jij je linespeed ingesteld, Half of full ?
Bij dat topic is die vraag niet opgelost dus heb ik er niet zo veel aan :).

Verwijderd

Topicstarter
Linespeed stond op half, heb em overgezet naar full maar dat haalde niks uit. Nu heb ik gewoon continu ping 250 .. :)

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Ik zou zeggen, installeer ook de laatste drivers van je netwerkkaart, loop alle instellingen van je netwerkkaart nog even langs, en dan kijken of het beter gaat.

zit je op internet via een router? Ligt het daar dan niet aan?

Verwijderd

Topicstarter
Skate2000 schreef op 06 november 2002 @ 10:24:
Ik zou zeggen, installeer ook de laatste drivers van je netwerkkaart, loop alle instellingen van je netwerkkaart nog even langs, en dan kijken of het beter gaat.

zit je op internet via een router? Ligt het daar dan niet aan?
Dit krijg ik op de site van realtek.com.tw als ik naar de drivers zoek voor windows xp:
The driver had built-in in win XP and win2000. You don't need
extra driver. If you still cannot install properly, you could
try other slots. You could search "Realtek" and "Ethernet" in
this URL to get more information.
http://www.microsoft.com/hcl/default.asp
Ik heb alle instellingen net gechecked, alles staat ingesteld zoals het hoort. Ik zit niet op internet via een router, gewoon rechtstreeks van mijn pc...

Is dit hopeloos? :?

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
Kijk 's op www.speedguide.net ... Er staan daar talloze tips over het optimaliseren van je ADSL verbinding binnen XP (Pro...) ;) (staat overigens ook in de Faq ;) )

Humor moet je serieus nemen

• VlasBaard
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 05-06 02:02
Het is een rtl8029. Dat is a) een realtek en b) ISA. Koop eens gewoon een 3com of intel pci kaart.

Geen idee of dat dit probleem oplost, maar a) zou dat prima kunnen en b) moet je die oude troep gewoon niet gebruiken.

Greetings and felicitations, children of technology - Icon in het groot

• tommie-boy
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-07 21:38
VlasBaard schreef op 06 november 2002 @ 10:49:
Het is een rtl8029. Dat is a) een realtek en b) ISA. Koop eens gewoon een 3com of intel pci kaart.

Geen idee of dat dit probleem oplost, maar a) zou dat prima kunnen en b) moet je die oude troep gewoon niet gebruiken.
Als je goed gelezen hebt zie je dat het onder w2k wel goed werkte... Dit heeft meer met software config te maken dan iets anders...

Humor moet je serieus nemen

Verwijderd

Staat je firewall van XP zelf niet aan?, Probeer eens een ander UTP kabeltje?
Mocht er nog een hubje tussen zitten? haal die er dan tussen uit!.

Is de verbinding wel stabiel in snelheid, 'ping -t' of zit er wel enige verloop in??..

Hoe loop je route ?? 'route print'

Laat wat weten!

Harry.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 10:59:
Staat je firewall van XP zelf niet aan?, Probeer eens een ander UTP kabeltje?
Mocht er nog een hubje tussen zitten? haal die er dan tussen uit!.

Is de verbinding wel stabiel in snelheid, 'ping -t' of zit er wel enige verloop in??..

Hoe loop je route ?? 'route print'

Laat wat weten!

Harry.
Firewall staat uit, er zit geen hub tussen.. Gewoon PC/netwerkkaart>> utp kabeltje>> alcatel modem >> een of ander zwart alcatel kastje >> telefoon kastje aan de muur.

Mijn ping is in games redelijk stabiel, snachts heb ik meestal ping 20 - 35, overdag tussen de 35 - 50. (Counter-strike)
Net snel even speedsuite test gedaan:
Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Wed Nov 6 2002 om 11:22:39 UTC+0100)

Download : 53.2 KByte/sec
Upload : 12.7 KByte/sec
Connection : 452.0 Conn/min
Ping test Nederland : 22.0 ms

Ik hoorde toen ik WinXP net had (erg lang geleden, weet niet meer precies wanneer) dat er een bug in VPN zat ofzo en dat M$ daar een update voor zou uitbrengen. Weet iemand hier meer van? Ik heb nu iig Service Pack 1, en alle overige updates.

Ik heb echt geen idee wat ik zou moeten doen nu...

Ps.

Planet lag er net een half uur uit ofzo :/...

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2002 11:30 . Reden: typo ]

• charrel

charrel

Cortisol4life..

die bug in vpn zit in win98 en win98se. Het is echt irritant ja, ik had het dus eerst met win98 toenik van een p3 450 naar amd tb1400 ging. Met die p3 liep alles perfect met die amd had ik opeens ook een omhoog schietende pingen vervolgens vastnaaiende verbinding. Toen ik overstapte naar xp was dat verholpen. Die vpn is een stuk beter. Zou toch eerst is proberen om een andere videokaart te testen. Mischien zijn de drivers voor 2000 beter dan voor xp.
En als je ping omhoog loopt, loopt dan ook je verbinding vast?

Verwijderd

Topicstarter
Andere videokaart? Mijn fps is gewoon stabiel, kan het niets mee te maken hebben volgens mij, fps 99 in counter-strike. Ik heb max_fps naar 62 veranderd om te kijken of ik misschien lag stoten krijg omdat me fps te hoog is ofzo maar dat helpt ook niet. Mijn verbinding loopt niet vast, ik kan wel gewoon spelen alleen dan heb ik om de 2 seconde ping 400.

Mijn systeempje: (Misschien ziet iemand nog iets waar aan het kan liggen, te weinig ram misschien :? )
(11:43:11) (@guan) (CPU) 1-Intel Pentium III (Cu), 801MHz, 256KB (0% Load) .:. (RAM) usage: 91/128MB (71.09%) .:. (GFX) NVIDIA GeForce2 MX/MX 400, (Display) 1024x768/16bit/60Hz
(11:43:11) (@guan) (OS) Windows XP Professional, Service Pack 1 (5.1 - 2600), (installed for) 17h 35m, (uptime) 59m 12s .:. (HDDs) 29.87G/36.33G(82.2%) free

Verwijderd

Topicstarter
YES!!!
p0tissimus heeft het gefixt met het proggie "hulp op afstand" :D. Eindelijk heb ik een normale ping. Hij heeft iets gedaan met QoS, moest aan gezet worden en op 0 % :).

Bedankt voor jullie hulp enzo :P
Pagina: 1