Toon posts:

Kan ik veilig overklokken?

Pagina: 1
Acties:
  • 43 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Gisteren heb ik een thread (Overklokken sloopt voeding?) gepost over een voeding die tijdens het overklokken overleedt. Dit was echter een el cheapo voeding...

Nu heb ik een nieuwe voeding gekocht, een wat betere als het goed is. Het is een TSP van 350W (http://www.hiqcomputer.de...?cPath=46&products_id=606). Nu wil ik dus weer gaan overklokken, maar ben ik een beetje bang dat me hetzelfde gebeurt als gisteren gebeurde. Is deze angst gegrond of kan ik mijn TB-C 1400 makkelijk naar 1600 opklokken zonder enige problemen?

• koelkast
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Als het goed is moet een voeding gewoon de extra stroom kunnen leveren die je systeem bij overclocken nodig heeft.
Ik denk dat je met die el cheapo gewoon pech hebt gehad, ik zou het nu gewoon weer proberen...

• Shaddeh
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 06-08-2024
Volgens mij zal je voeding het niet snel begeven. Ik heb altijd over kunnen klokken met een el cheapo voeding.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Jep heb ik ook altijd gedaan maar nu toch een enermax waarom ? 5v+ mod voor niet kt333 borden.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Waarom ga je eigenlijk niet verder in je oude topic?

Je voeding moet inderdaad gewoon de extra stroom leveren die je nodig hebt dus ik zou het gewoon proberen. Of je je 1400 zonder problemen naar 1600 kunt klokken hangt van verschillende dingen af (cpu koeling mem mobo pci/agp) dus daar moet je dan even achter komen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk wel dat mijn CPU het aankan.. ik heb een van de laatste TBs die zelfs van de fabriek uit geen multiplier lock heeft. Ennuh 48,9 graden op 1600mhz full stressed is niet gek!

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

De proc die trekt het wel, en ik denk dat als je nieuwe voeding van betere kwaliteit is dat deze het ook wel trekt :)

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

Verwijderd

Er bestaat niet zoiets als 'veilig'. Dat staat ook in de FAQ. Je gaat toch componenten stressen. Maar velen doen het zonder problemen, dus waarom zou jij dat niet kunnen?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.