Toon posts:

Sony pcg 737 - no boot on docking station!

Pagina: 1
Acties:
  • 34 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
What's in a name...

Ik heb hier dus een Sony Vaio pcg 737 op z`n docking staan omdat alleen het docking station een ethernet/netwerk gat heeft. Deze laptop moet op het netwerk om het internet op te gaan. Booten zonder docking station gaat prima maar zodra hij erop staat blijft hij hangen op het windows 98 logo.

Verse installatie met de recovery disk heeft geen positief effect. Sony is ook niet erg behulpzaam. Geen fix/patch op de site, het probleem is er niet eens bekend (hardware vrees dus).

Netwerk eerst installeren / configureren zonder op docking station te staan werkt ook niet. Tsja.. Rest mij dit: Is er iemand die dit ook had/heeft en is er een oplossing voor?!

Ik vrees dus hardware defect, ik heb de andere poorten (printer - usb - irda - etc.) nog niet geprobeerd, maar ja, hij boot toch niet.

Oh ja, ik wou in de bios neuzen maar ik kan er niet in komen. Del werkt niet zoals het op m`n desktop wel werkt, F1 ook niet. Zijn er nog andere manieren om in de bios te komen?

Bij voorbaat dank,

JT _/-\o_

Sorry, tis bepaald geen gadget... Kan ik dit zelf onder andere heading zetten?!

[ Voor 0% gewijzigd door Verwijderd op 06-11-2002 02:16 . Reden: foute forum ]

• GA!S
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Al eens de safe-mode geprobeerd? Anders step-by-step confirmation en/of bootlogging aanzetten om te kijken waar het nou precies fout gaat. Als safe-mode werkt is het waarschijnlijk een driver / software probleem.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
boot nu in safe mode (hoe doe je dat normaliter, tis mij gelukt door grofweg te resetten) message: windows was unable to determine your current hardware configuration, Select one from list: Dock1 of Undocked... klik dus op Dock1.. Zou dus driver zijn? Ik zal ff nieuwe netwerk driver installeren..

Hoe boot ik weer in safe mode?
Hoe kom ik in de bios als Del en F1 niet werken?

Bedankt voor de veilige modus tip..

Verwijderd

Topicstarter
Nu ik reboot met de fdd ipv cdrom komt ie in safe mode met : sbs.drv can not load because vsbs.386 is not available. Check you system.ini Windows configuration file...

Nogmaals: Na een verse herinstallatie!! :-(

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

KB Q289806

KB Q273012

Sony battery software problemen. Kan heel goed JUIST na een verse install. Zo te zien is het gemakkelijk te verhelpen.

de betaler vervuilt

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

By the way, safe-mode kan je krijgen door tijdens het booten op F8 te duwen. Vlak voor het Windows Splash-screen komt (bij laptops meestal direct na de POST / BIOS)

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
kijk, daar hebben we wat aan... Thanx Ga!s.. Zal kijken of dat de overall oplossing is.

Verwijderd

Topicstarter
hmm, .ini is al zoals ie hoort... Die 2 regels wel in Hoofdletters.. Is de Ini file / 98 case sensitive?!

Verwijderd

Topicstarter
Hij boot ook niet in safe mode met network support... huilhuil

• GA!S
  • Niet online

GA!S

295 g/km

Zoek eens wat power-management drivers / updates bij Sony.

de betaler vervuilt

Verwijderd

Topicstarter
na step by step configuration hangt ie toch wel na op y drukken bij de vraag of die vsbm geladen moet worden.. Microsoft zegt ini bijwerken, maar die is correct, Sony zegt batteryscope herinstalleren... Zal dat dus ff proberen..

Verwijderd

Topicstarter
leuk, cdrom doet het niet in safe mode... dan battery scope maar herinstalleren zonder de docking station..

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet het niet meer... BatteryScope 3.1 geinstalleerd, gevonden op een Japanse site, sbs probleem wel weg maar nog steeds geen boot op het dockingstation!!! :-(

• kmf
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

kmf

Je moet niet een topic kicken binnen 24 uur. Als je iets wilt veranderen aan je posts gebruik dan http://images.tweakers.ne...got/images/icons/edit.gif

Er is een notitie hiervan gemaakt, dus beschouw dit maar als een Niet Officiele Waarschuwing.

One thing's certain: the iPad seriously increases toilet time.. tibber uitnodigingscode: bqufpqmp

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.