proggie om bij volle belasting cpu-temp te meten

Pagina: 1
Acties:

• bureno
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-09 20:51
met welk proggie kan ik het handigst testen hoe warm m'n cpu wordt bij volle belasting? Ik gebruik MBM4.17 voor de temp-meting.

Idle is m'n p3-550e ongeveer 31C, maar als ik bijv. outlook opstart, schiet de temp gelijk effe naar 50C ofzo...

• Rashann
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 24-08 07:20

Rashann

Zoek de hond...

Heb jij geen koe draaien?

If nothing is written below, I was the last to reply...

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
In motherboard monitor 5 zit een proggie dat je cpu voor 100% belast... deze kun je proberen...

Je kunt ook de cpu stabiliteits tester gebruiken (http://www.vtoy.fi/jv16/).. Deze heeft verschillende opties, ook een cpu warmer...

Desnoods kun je natuurlijk ook gewoon een proggie laten hangen, dat kost meestal ook 100% cpu power (of een slecht php script werkt ook heel goed :) ).

• bureno
ik heb dat proggie een paar minuten gedraaid, tot heb ik 'm maar laten stoppen...

In mbm het ik 3 sensoren, nl: casetemp ('t moederbord), heatsink (sensorkabeltje onderop de heatsink geplakt) en cpu core (leest ie van p3 thermal diode)

Idle is de cpu core 32C en heatsink 31,
als ik dat proggie een paar minuten draait loopt heatsink op tot 48C, en cpu core tot 77C!! Da's toch wel wat veel vrees ik...

Ik heb een Abit BE6-II met een slot1 coppermine 550@700. koeler is een ceapo coolermaster die maar 2700 rpm draait.

Maar er is hoop, morgen heb ik m'n golden orb ;-)

• bureno
Ik heb 'm effe terug op 550 gezet, nu wordt de heatsink 38 en de cpu core 63...

Als dat proggie draait ligt heel m'n systeem trouwens lam, muis hapert als een gek. Is dit normaal op een p3-550 met 128MB ram?

• Eastern
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 03-09 11:26
Heeft iemand wel goede ervaringen met deze manier van oc'en. Ik heb een Soltek SL75KV en wil dat ook nog eens proberen. Mijn cooler is een van Coolermaster < 1,2 ghz. Gekocht bij Hard-ware.nl>

• Lord-M
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-07 20:42
Ik heb mijn cpu op volle belasting max 50 graden volgens de sensor van mbm 5....

Ik weet niet zeker of die sensor helemaal correct is, maar mijn bios gaat piepen als de cpu warmer wordt dan 55 graden... dus de temp van mijn cpu bij 100% belasting zit tussen de 50 en 55 graden..

btw, ik heb gewoon een fabriekscooler erop zitten...

[edit]

dat je pc tijdens het opwarmen langzaam wordt is heel normaal, proggie gebruikt 100% van cpu met een hoge prioriteit....
Pagina: 1