[RH 8] GeForce4 Dual Monitor

Pagina: 1
Acties:
  • 42 views sinds 30-01-2008

• RRX
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 29-05-2025

RRX

@life-

Topicstarter
Ik heb nu RedHat 8 geinstalleerd en ik moet zeggen dat het mij erg goed bevalt, ik heb alleen een groot probleem, ik krijg mijn dual-monitor setup niet aan de praat.

Ik heb 2 monitoren een 15" Sony die ik altijd op 1152*864@75hz draai, een een 22" iiyama die ik als hoofdmonitor gebruik en op 1600*1200@85Hz draai.

Nu is alleen mijn 15" gedetecteerd en draait op 1152*864, mijn hoofdmonitor draait nu ook op die resolutie, en waarschijnlijk ook nog eens op 60Hz want ik krijg gigantische koppijn van me scherm.

Weet iemand hoe ik dit een beetje fatsoenlijk voor elkaar kan krijgen? ik heb al de laatste drivers van Nvidia.com gedownload en geinstalleerd, maar dit bood geen oplossing.

mijn T.net systeemspecspagina

• blouweKip
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 16-05 14:03
Weet iemand hoe ik dit een beetje fatsoenlijk voor elkaar kan krijgen? ik heb al de laatste drivers van Nvidia.com gedownload en geinstalleerd, maar dit bood geen oplossing.
Wat is dan de foutmelding van X? Ik neem aan dat je de voorbeeld X config bekeken hebt (waarin staat hoe je 2 monitoren moet instelling in de /etc/XF86Config (-4), waarin je ook je juiste refreshrates kunt instellen), ik had een tv-out setup binnen een paar minuten op die manier werkende..

Dus, gewoon ff lezen

"For my friends, anything; for my enemies, the law."

• DiNo!
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 17-05 18:11
RRX schreef op 06 november 2002 @ 00:50:
[...]

Er zit een enorm goede Readme bij de drivers van NVidia, daar zit een voorbeeld XF86 configuratie bij die bij mij na enig aanpassen werkte.

Oja, bij mij werd plots de primaire monitor degene die aan de DVI zit. 8)

https://github.com/atoomnetmarc/

• banaan-X
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Die DVI is een erg irritant ding! Ik ben er zelf ook 2 dagen mee bezig geweest om het werkend te krijgen. Waar je erg op moet letten is dat als je de DVI aansluiting gebruikt voor een CRT-scherm, je gewoon in je config ook moet zeggen dat het DCT is en niet DFP!!

Dus dan wordt het bijvoorbeeld zoiets: config-file
Waarbij dan overigens de monitor op de DVI aansluiting de primaire monitor is!!

Als je een 2e videokaart gebruikt, dan moet je er uit kunnen komen met deze HOWTO

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
Ik ben nogal een newbie in Linux :D, ik kom wel aardig ver maar dit lukt me nog niet echt :'( ik ben al een hele tijd aan het prutsen maar ik kom hier helaas nog niet uit :'( ik zal nog een tijdje verder prutsen

• RRX

RRX

@life-

Topicstarter
banaan-X schreef op 06 november 2002 @ 11:03:
Die DVI is een erg irritant ding! Ik ben er zelf ook 2 dagen mee bezig geweest om het werkend te krijgen. Waar je erg op moet letten is dat als je de DVI aansluiting gebruikt voor een CRT-scherm, je gewoon in je config ook moet zeggen dat het DCT is en niet DFP!!

Dus dan wordt het bijvoorbeeld zoiets: config-file
Waarbij dan overigens de monitor op de DVI aansluiting de primaire monitor is!!

Als je een 2e videokaart gebruikt, dan moet je er uit kunnen komen met deze HOWTO
Ow, thanx ik had over je reactie heen gelezen :D ik ga nu kijken

• Jordi
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Jordi

#1#1

Mja, die HOWTO is erg handig :)
Werkt ook goed.
Maare, voor problemen/gezout met je binary nVidia drivers is het grote 'me nvidia drivers doent nie' topic ;)

Het zal wel niet, maar het zou maar wel.

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.