Toon posts:

[XP] taskbar is niet in windows xp stijl *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
m'n taskbar + startmenu is niet in de stijl van de rest van de Windows XP style.
Na wat problemen met StyleXP kan ik met geen mogelijkheid de taskbar weer blauw krijgen, hij blijft lelijk grijs.

ook als style xp uninstall en alle ongebruikte styles delete

systeem is XP home eng. geen SP op een compay 2800ea laptop
StyleXP versie 1.01m

Verwijderd

Ja, dat zit ergens in die instellingen... je kan die oude W98 style terug krijgen, weet alleen niet want gebruik geen xp... vind het maar kut!

Verwijderd

Ook niet als je onder de beeldeigenschappen, thema's, de originele Windows XP thema laad?

Verwijderd

Topicstarter
ja, dan zijn de windows wel xp stijl, maar de taskbar niet

• Sjoan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 30-08 11:27
En bij vormgeving, onder beeldeigenschappen?

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:41

Korakal

Up up up!

Misschien is je uxtheme.dll stuk... probeer eens bij www.tgtsoft.com de gratis uxtheme patcher te downloaden. Dan heb je gelijk StyleXP niet meer nodig.

[edit]
directe link, is freeware.

Verwijderd

Topicstarter
OK, thanx, gaan we dat proberen

Verwijderd

Topicstarter
werkt ook niet,
het lijkt wel of de taakbalk echt met geen mogelijkheid in xp stijl te krijgen is.

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
titel iets opgeleukt

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

• xxfile
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-07 10:35

xxfile

\/ It's me \/

Dit probleem heeft waarschijnlijk niks te maken met Style XP, maar met je instellingen van je beeldscherm :)
Heb je je theme niet toevallig in "Windows Classic" staan onder display properties --> theme's?
Zo ja, verander dat eens in "Windows XP"

[ Voor 14% gewijzigd door xxfile op 24-11-2002 22:01 ]

Nieuw, nu met Twitter

Verwijderd

Topicstarter
nee, ook dat heb ik gechecked

• wacko
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-07 12:12
Weet je zeker dat je die .dll goed hebt geïnstalleerd? Moet namelijk in Safe Mode, anders zet Windows automatisch z'n eigen dll terug.

• NLuna
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 01-06-2023
niet moeilijk doen gewoon herinstalleren :) [ XP dan ]

Specs | P5Q-E P45| C2D E8400 E0 @4.0GHz | Scythe Mugen | TWIN2X4096-8500C5DF | GTX260-216 Black Edition | Dell UltraSharp 2209WAf

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07-09 12:34

Scighera

swim-bike-run

wacko schreef op 06 december 2002 @ 19:22:
Weet je zeker dat je die .dll goed hebt geïnstalleerd? Moet namelijk in Safe Mode, anders zet Windows automatisch z'n eigen dll terug.
Safe mode, dacht het dus ff niet:

/windows/system32/
en /windows/system32/dllcache/ (de backup die hij terugzet)

www.triathlete.nl

Verwijderd

Topicstarter
ja, ik heb hem via de dllcache backup teruggezet

• dEADkIRK
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 08-09 15:42
Als je de properties van "My Computer" opvraagt , properties kiezen ,tabblad advanced ,knop performance , dan heb je daar ergens een vinkje voor "Use visual style on windows en buttons"

Check die ff ;)

• SilentStorm
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 18-03 14:45

SilentStorm

z.o.z

dEADkIRK schreef op 06 December 2002 @ 22:26:
Als je de properties van "My Computer" opvraagt , properties kiezen ,tabblad advanced ,knop performance , dan heb je daar ergens een vinkje voor "Use visual style on windows en buttons"

Check die ff ;)
dat is m. Je was me 'net' voor

Localhost is where the heart is

Verwijderd

Topicstarter
Die staat ook aangevinkt. Want de "visual style" doet het ook wel, maar alleen niet op de taskbar. heel raar.

Verwijderd

Misschien mist er een grafic? Ik zou gewoon ff opnieuw installeren 8)

Verwijderd

Topicstarter
Ja, XP opniuw installeren lijkt de enige optie...
Met compaq restore OS cd. wist de installatie dan de hele schijf? of wordt alleen windows overschreven?

• AtHomer
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 08 December 2002 @ 16:40:
Ja, XP opniuw installeren lijkt de enige optie...
Met compaq restore OS cd. wist de installatie dan de hele schijf? of wordt alleen windows overschreven?
Ik zelf ken alleen maar restore cd's die een image terugzetten en dus de hele schijf overschrijven zegmaar. Dan is het systeem weer zoals het geleverd werd.

Weet u zeker dat u de gewijzigde wijzigingen wilt wijzigen?

Verwijderd

we doen wel moeilijk hoor... ga eens naar start>configuratiescherm>systeem>geavanceerd .... Klik bij Prestaties eens op instellingen. Vink dan eens aan: "Visuele stylen op vensters en knoppen toepassen" ( 3e van onderen ). Klik op OK en klaar is Kees :)

slotje ;)

* shit lama... werd al voorgesteld... vink hem eens uit en druk eens op OK. en vink hem dan weer eens aan. Misschien helpt het.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 08-12-2002 17:09 . Reden: /me kijkt weer eens uit me doppen B) |:( ]

• k7of9
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 13:37
Misschien wil het wat uitmaken als je de theme-service ff stopt en herstart? (administrative tools->services->themes)

Mijn fotografie en videografie

Verwijderd

Topicstarter
dat werkt helaas ook niet. ik heb echt alles al geprobeerd denk ik. thanx guys. het komt waarschijnlijk door styleXP en verschillende versies daarvan die niet goed werkten.
maar windows opnieuw installeren lijkt me de enige optie. en besides, zo erg is het nou ook weer niet.

Verwijderd

Nee, best lekker zelfs..... :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op 09 december 2002 @ 16:43:
dat werkt helaas ook niet. ik heb echt alles al geprobeerd denk ik. thanx guys. het komt waarschijnlijk door styleXP en verschillende versies daarvan die niet goed werkten.
maar windows opnieuw installeren lijkt me de enige optie. en besides, zo erg is het nou ook weer niet.
heb je al een oplossing??? ik heb er namelijk ook last van... :(

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Wat je evt. ook kan proberen is op een opdracht regel het volgende in te typen

code:
1
SFC /SCANNOW

Je hebt hier wel een XP cd bij nodig, omdat ie dan zijn bestanden gaat herstellen. Dit doet bijna hetzelfde als een herinstallatie, met dat verschil, dat je niet alles opnieuw hoeft te installeren.

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Verwijderd

Cobra_Lup schreef op 25 februari 2003 @ 13:28:
Wat je evt. ook kan proberen is op een opdracht regel het volgende in te typen

code:
1
SFC /SCANNOW

Je hebt hier wel een XP cd bij nodig, omdat ie dan zijn bestanden gaat herstellen. Dit doet bijna hetzelfde als een herinstallatie, met dat verschil, dat je niet alles opnieuw hoeft te installeren.
Kewl!!! alle originele systeembestanden terug??? das een leuke weet

thanks ga proberen

Verwijderd

Rechtermuisknop op taskbar--> Tab Menu Start --> kies voor Menu Start :) succes

Verwijderd

Verwijderd schreef op 26 February 2003 @ 10:48:
Rechtermuisknop op taskbar--> Tab Menu Start --> kies voor Menu Start :) succes
Nee het WERKT dus niet, ik weet wat ik moet doen, maar het WERKT niet...bedankt even goed....

System restore is ook geen optie, ik heb geen streamed cd met SP1....... ;(

• Luppie
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 01-03 23:21

Luppie

www.msxinfo.net

Dan slipstream je toch een CD, als het niet werkt kan je hem meteen gebruiken voor je her-installatie. Zo'n CD komt altijd van pas.

Voor als je het nog niet wist, heb ik hier een linkje met hoe je kan slipstreamen.

http://www.tacktech.com/d...id=160&object=article.cfm

Heb je iets aan mijn antwoord ? Een thumbs-up wordt zeker op prijs gesteld.

Pagina: 1