Toon posts:

Pci kaart die automatisch reboot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zoek een pci kaartje dat op de line out van de geluidskaart kan aangekoppeld worden en van zodra er meer dan bv 30 seconden geen geluid doorkomt dat de pc dan automatisch reboot
Bestaat er zo een kaartje? Of bestaat de mogelijkheid om er zelf zo-eentje te maken?

Verwijderd

ik kan me niet voorstellen dat zo'n kaartje al bestaat omdat ik me niet kan voorstellen waar dat in godsnaam voor nodig zou zijn

zelf maken kan ongetwijvelt... ik heb ze wel gekker gezien

welkom op GoT trouwens

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 25-07 20:08

job

lijkt me dat dit wel software matig te realiseren is.

Verwijderd

Topicstarter
Eventjes wat meer uitleg geven waarvoor het moet dienen: Een klein radiostation, non stop music en windows ;-)
Aangezien ik nog steeds windows niet vertrouw (maar omdat ik geen deftig radio programma vind onder linux ben ik wel verplicht om windows te nemen) wil ik wel een beetje een back up manier vinden om, indien het systeem crasht, automatisch te rebooten.
Ik weet dat zoiets bestaat van enkele jaren geleden uit de tijd met de bbs'n, daar werd dat wel eens gebruikt van zodra het systeem geen reactie meer naar de kaart gaf dat deze dan een stroomonderbreking gaf...
softwarematig valt dit niet te doen aangezien als windows zou hangen de software ook zal hangen :(

;-)

Verwijderd

FF zomaar een idee. Je pakt een andere computer op je netwerk dat meeluisterd op je station. Als dit stilvalt reboot je de computer over het lan (kan dit?), hiervoor gebruik je natuurlijk linux...

Verwijderd

Topicstarter
nopes niet mogelijk aangezien die pc op ong 15km hier vandaan zal staan... vandaar dat het volledig automatisch moet gaan.. Ik heb geen zin om iedere week/maand wakker gebeld te worden om dan 15 km verder een pc te gaan resetten ;-)

• SyphOn
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11-08 14:16
Je kan ook zelf dmv spannings meter de line out meten en dan met relais de 220 schakelen.

• Bjorker
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-08 15:39

Bjorker

Cadillacs rule!

Een tip misschien... cheepo prepaytelefoontje (continue aan lader) waar jij alleen het nummer van hebt.
Mod de trilmoter naar een relais wat de spanning onderbreekt van de PC.
Bel naar telefoontje om PC te rebooten, scheelt je 15km.

Nope

• Beaves
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11-08 16:07

Beaves

Usque ad Finem

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 01:02:
nopes niet mogelijk aangezien die pc op ong 15km hier vandaan zal staan... vandaar dat het volledig automatisch moet gaan.. Ik heb geen zin om iedere week/maand wakker gebeld te worden om dan 15 km verder een pc te gaan resetten ;-)
Als je Windows 2000 server pakt hoef je echt niet elke week op en neer te fietsen, behalve als je bokkie-wokkie hardware gebruikt...

Schotlandofiel | Godzijdank ben ik atheïst
Canon 7D / 20D / 300D + glas | Just Light | Flickr

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

Bjorker schreef op 06 november 2002 @ 01:18:
Een tip misschien... cheepo prepaytelefoontje (continue aan lader) waar jij alleen het nummer van hebt.
Mod de trilmoter naar een relais wat de spanning onderbreekt van de PC.
Bel naar telefoontje om PC te rebooten, scheelt je 15km.
Das een goeie _/-\o_

I've visited the Mothership @ Cupertino

Verwijderd

Topicstarter
Okay dat is ook een oplossing, maar dan moet ik zelf nog wel constant luisteren ;-)
Trouwens ik heb ook wel eens mijn nachtrust nodig ;-)

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 11-08 06:04

LopeZ

Too much is never enough

Zoals al eerder vermeld, dit kun je wel software matig regelen. Een voorbeeld; je hebt een proggie als de recorder in windows, daar zie je dus de output (je weet wel van die leuke trillingen) Als de trilling een rechte lijn is dan is je output dood -> reboot. Hoe je moet proggen? Geen idee :)

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

Nah ja dat programma doet het mischien ook niet mer als pc is vastgelopen .....

ik denk dat dit meer een [EL] probleem is die met een schematje is op te lossen
ik kan hem wel tekenen op papier ..... maar ik verdom het elke keer om in de pc te tekenen ...
mischien iemand daar?

Iperf

Pagina: 1