[Rabo] Random Reader.

Pagina: 1
Acties:

• Red
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 03-02-2023
Okay, heb sinds korte tijd een Random Reader van de Rabobank om te internetbankieren. Daarvoor 2 jaar lang gebankierd met een Digipass.

Alleen heb ik het volgende ongemak. Telkens als ik wil inloggen op de site van de Rabobank ( https://bankieren.rabobank.nl/rib/rib.cgi ) dan begint hij met het scherm over de Digipass. En moet dus telkens "Klik hier om u aan te melden met Random Reader" gebruiken.

Weet iemand hoe dat veranderd kan worden (door de correcte url in te voeren misschien ) dat ik me gelijk kan aanmelden met mijn random reader :?

• M2B
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 10-08 12:37

M2B

Bij mij deed hij dat eerst ook maar nu nie meer zal wel een cookie of zoiets zijn misschien dat jij dat in i-explorer/netscape hebt uitstaan.

Of je hebt misschien de oude cookie nog (of zeg ik nu iets wat niet kan :? )

• Nappa
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08-08 23:00

Nappa

The Barbaric Saiya-jin!

M2B schreef op 06 november 2002 @ 00:34:
Bij mij deed hij dat eerst ook maar nu nie meer zal wel een cookie of zoiets zijn misschien dat jij dat in i-explorer/netscape hebt uitstaan
Yupz volgens mij wordt dat in een cookie oid bewaard, toen ik laatst al m'n cache en cookies weggooide sotnd ie ook weer in het digipas scherm ipv de random reader

Alles wat ik zeg kan en zal tegen u gebruikt worden
Scream! Suffer! Panic! | Dark-future Dawnbringer | Unofficial Mordor community

• Red
Hmmmm, eens even zien dan.

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

Heb je de datum wat teveel in de toekomst staan?
Dit wordt 100% zeker in een cookie opgeslagen. Echter, als je geen cookies accepteert in je browser, dan kun je niet eens inloggen (foutmelding bij het klikken op "klik hier om u aan te melden..."), dus het moet wat anders zijn: Datum of een rotte browser of een ander programma wat die cookies periodiek verwijdert.

• Crashman
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 29-07 14:59
Misschien een domme vraag, maar ben jij de einige in huis die aan internetbankieren doet?

Als dat niet 't geval is, kunnen je ouders/broer/zus nog de digipass gebruiken, en zetten hun het steeds terug op digipass :)

Heb ik vaak met mijn zusje, zij gebruikt digipass, ik random reader.

't is niet veel, maar misschien heb je dit over t hoofd gezien :)

specs | You know you are addicted to the internet when you refer 'books' as 'portable websites'. | http://radio.c64.org:8000/

Verwijderd

je kunt de digipass gratis laten omruilen voor een random reader

• Red
@ henry_f: Ik heb al een Random Reader. Als je gelezen had zou je zien dat ik voorheen een Digipass had, die ik kwijt ben geraakt en nu een Random Reader. Ik wil gewoon een manier weten dat ik nniet telksens bla.bla.bla lees maar eerste post eigenlijk.

@Crashman: ik ben idd de enige die internetbankiert (echte nerd hè B) ) En bovendien doe ik het op mijn eigen computer waar ik dus geen last zou moeten hebben van broertjes/zusjes etc. ;)

@rvm: klok en datum staan allemaal goed. Ik accepteer ook de cookies, en nee geen rotte browser.

* Red begint een beetje desperate te worden :/

• ZeRoC00L
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Ik heb zelf idd nog een digipas, en m'n pa een random-reader, moeten we inderdaad wisselen, maar hij bewaart in een cookie de laatse keuze.

(waarom is het trouwens met random-reader niet meer mogelijk offline te werken ?????)

[*] Error 45: Please replace user
Volg je bankbiljetten

• rvm
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

rvm

DoRRon, doe eens CTRL-ALT-DEL en verwijder zoveel mogelijk andere actieve programma's. Probeer daarna 2x achter elkaar in te loggen, terwijl je tussentijds de browser afsluit en opnieuw start. Is het vakje voor het rekeningnummer dan nog steeds leeg, probeer dan eens een andere browser. (Mozilla werkt prima). Overigens is het gebruiken van 2 verschillende browsers ideaal als er twee RIB gebruikers op dezelfde computer zitten; de cookies worden immers bij elke browser apart bewaard.

ZeRoC00L, met een Random Reader kun je ook prima nog het offline pakket (RT5) gebruiken. Wat echter veel gebeurde (met reden overigens) is dat een bankfiliaal voor de RR een nieuwe overeenkomst aanmaakte. Bij die nieuwe overeenkomst hoort dan ook weer een nieuw gebruikersnummer. Dat gebruikersnummer wordt meestal niet vermeldt omdat de meeste klanten tegenwoordig gaan Internetbankieren. Als je dat offline pakket nog op de computer hebt staan en bij het ophalen van gegevens nog steeds om de digipas wordt gevraagd, dan is er dus een nieuwe overeenkomst aangemaakt voor de Random Reader en zou je het gebruikernummer kunnen opvragen bij je local bankfiliaal (staat daar gewoon in de computer). Je kan dan bij het opstarten van RT5 kiezen voor "nieuwe gebruiker" en daar dit nieuw gebruikersnummer toevoegen (niet converteren, dat gaat niet), zodat je oude en nieuwe gegevens toch naast elkaar kunt blijven gebruiken.
Pagina: 1