Ik heb hetzelfde probleem gehad (ik had er allen veel eerder problemen mee omdat ik een heel klein schijfje heb dat aan vervanging toe is

).
Het probleem ligt 'm in de systeem-herstel punten die XP automatisch maakt (als 'ie vindt dat je iets 'ingrijpends' doet), deze maakt 'ie in verborgen directories die dus ook echt verborgen zijn, en dus ook niet zo maar zichtbaar te maken zijn (dus niet verborgen in de zin van 'als ik zeg dat ik verborgen bestanden wil zien dan zie ik ze'-verborgen, maar dus echt verborgen zeg maar verborgen in 't kwadraat), je kunt deze wel tegenkomen tijdens een virusscan, dan zie je wel eens dat de virusscaner bezig is met %hoofdpartitie\system_blaadieblaat\ en dan denk je 'maar die bestaat helemaal niet!?!?' en dan typ je het in in je adresbalk en dan komt ie tevoorschijn met niets erin.
Nou het is dus heel irritant dat XP dus ook de OUDE systeem herstel punten laat staan! want die gaan (zeker na langere tijd) aardig wat ruimte innemen. Dus schijfopruiming opstarten, ff wachten, in het eerste scherm alles de-selecteren wat 'ie met zijn eigen brutale kop al heeft geselecteerd (want aan ide ellende willen we niet beginnen, we willen alleen maar van die irri oude systeem-herstelpunten af!), dan gaan we naar 'meer opties' en klikken we bij systeemherstel op 'opruimen', en zo wissen we onze oude systeemherstelpunten. Als we dan op de eigenscahappen van onze HD kijken zien we dat ie aardig wat leger is! JEEEEE

.
Het irritante hiervan is, is dat je zelf maar moet zien te bedenken dat het die oude nutteloze systeem-herstel-punten zijn die alle ruimte op je hd opslokken, O, O, O! Wat is windows gebruikersvriendelijk zeg!