[XP] Verdwenen HD space?!

Pagina: 1
Acties:

• Stan
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-08-2024
Ik heb opeens op een partitie van 45 GB waar maar 38 GB aan data op staat maar 210 MB vrij. Echt helemaal opeens, en zelfs na een defragmentatie en scandisk met alle toeters en bellen is het nog steeds zo :(
Hoe kan dit en hoe fix ik dit?! Vaag vaag vaag :(

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-07 20:32

VisionMaster

Security!

probeer met partion magic of iets anders effe na te gaan of je systeem die ruimte nog herkennen. Misschien is er een partitie marker geplaatst zonder het zelf te willen ;)

I've visited the Mothership @ Cupertino

• PromWarMachine
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 15-09 22:49

PromWarMachine

Forsaken Archer

Als ik zoiets hoor, denk ik altijd meteen: virus?

Check dat eerst, daarna ga je met FDISK of Partition Magic aan de gang. Als er geen virus aanwezig is (grondige scan in veilige modus!) en Partition Magic niets kan vinden, dán heb je een probleem ;)

Dat zal echter niet het geval zijn denk 'k, succes!

Dividend for Starters

• White Feather
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:15
Verborgen (systeem)bestanden
Recovery
Hybernationfile
Swapfile

• Stan
Gedaan:
Partition Magic 8 gecheckt
FDisk gecheckt
ScanDisks gedaan met alle opties
Defrag. gedaan
Alle properties en sizes gecheckt enzo
Grondige virusscan
SMART en hardware check

Niets levert resultaat, het is gewoon echt verdwenen... Alles werkt wel prima en ik heb maar gewoon extra files gedelete voor ruimte maar zo opeens een paar GB weg in 1 seconde blijft toch erg raar allemaal, majah, raar == Windhoos

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

En recovery/hibernationfile/swapfile dan? Heb je verder Norton Utilities geïnstalleerd? (dan moet je Norton Protected Recycle bin disablen/verwijderen)

Aangezien er hier niks hardwarematigs mis is: [OM] > [WOS] :)
Plus een [XP] tagje (aangenomen dat je sysspecs concreet zijn)

• Freaked
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 00:28

Freaked

..

Ik heb het ook eens gehad.. kwam door nero heel vaag nero had een bestand aangemaakt van 1500mb ofzo.. kon hem nergenst vinden maar ergenst onder de C:\ stond hij toch. Heb jij ook dit probleem.. het is maar een tip

Voorde rest ik zou zeggen Partition magic en zoeken naar Unallocated space.. maar dat heb je al gedaan.. :|

..

Verwijderd

dos venster -> dir *.* /ah /s
En kijken of je iets vreemds tegen komt.
Ik heb ook ooit zoiets meegemaakt, en ik ben er op die manier achter gekomen dat er blijkbaar een hidden dir ergens was met een HELEBOEL bestanden erin. Ergens tijdens het verwijderen van bestanden was er een foutje in de prullebak dir gekropen...

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 04-09 21:10

StratoFarmer

Anke :*

handig programma om te zien wat er nou space opeet:

http://www.werkema.com/software/spacemonger.html

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

• Stan
BalusC schreef op 06 november 2002 @ 11:30:
KNIP Heb je verder Norton Utilities geïnstalleerd? (dan moet je Norton Protected Recycle bin disablen/verwijderen)
KNIP
DE WINNENDE TIP!!
Ik had geen FLAUW idee eerlijk gezegd wat die Norton Protected Files Recycle Bin voorstelt, maar ik heb hem geleegd en HOPPA, 5 GB vrije ruimte is opeens weer terug. Ik hou van je, thanks man, en dit lijkt me een HELE fijne om in de FAQ te gooien, want als iedereen opeens GB's mist, is dat toch wel erg fijn om te weten zeg...
Nogmaals; bedankt man!!

• Cornballer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 20:51
Ik heb hetzelfde probleem gehad (ik had er allen veel eerder problemen mee omdat ik een heel klein schijfje heb dat aan vervanging toe is :( ).

Het probleem ligt 'm in de systeem-herstel punten die XP automatisch maakt (als 'ie vindt dat je iets 'ingrijpends' doet), deze maakt 'ie in verborgen directories die dus ook echt verborgen zijn, en dus ook niet zo maar zichtbaar te maken zijn (dus niet verborgen in de zin van 'als ik zeg dat ik verborgen bestanden wil zien dan zie ik ze'-verborgen, maar dus echt verborgen zeg maar verborgen in 't kwadraat), je kunt deze wel tegenkomen tijdens een virusscan, dan zie je wel eens dat de virusscaner bezig is met %hoofdpartitie\system_blaadieblaat\ en dan denk je 'maar die bestaat helemaal niet!?!?' en dan typ je het in in je adresbalk en dan komt ie tevoorschijn met niets erin.

Nou het is dus heel irritant dat XP dus ook de OUDE systeem herstel punten laat staan! want die gaan (zeker na langere tijd) aardig wat ruimte innemen. Dus schijfopruiming opstarten, ff wachten, in het eerste scherm alles de-selecteren wat 'ie met zijn eigen brutale kop al heeft geselecteerd (want aan ide ellende willen we niet beginnen, we willen alleen maar van die irri oude systeem-herstelpunten af!), dan gaan we naar 'meer opties' en klikken we bij systeemherstel op 'opruimen', en zo wissen we onze oude systeemherstelpunten. Als we dan op de eigenscahappen van onze HD kijken zien we dat ie aardig wat leger is! JEEEEE :) :).

Het irritante hiervan is, is dat je zelf maar moet zien te bedenken dat het die oude nutteloze systeem-herstel-punten zijn die alle ruimte op je hd opslokken, O, O, O! Wat is windows gebruikersvriendelijk zeg!

• Cornballer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 20:51
btw.. toen ik het bovenstaande bericht aan het posten was, had ik niet door dat je de oplossing al had, trouwens als je dit doet ben je waarschijnlijk weer wat schijfruimte rijker ...

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

DE WINNENDE TIP!!
[knip]
Neenee, in de faq zou moeten staan dat je geen dingen moet installeren waarvan je geen flauw id hebt wat het is ;)

日本!🎌

Verwijderd

Is niet raar, heb ik ook bij mijn 80 GB schijf
Je mist altijd wel wat tussen wat er werkelijk is en wat zie via partion magic ziet.
Pagina: 1