Toon posts:

no signal bij mijn amd 2000+

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb sinds 3 maanden een nieuwe pc gekocht namelijk:

Cpu: AMD Athlon 2000+ FSB 266
Mobo: MSI KT3 met een VIA KT 333 chipset (alleen DDR)
geheugen: 512MB DDR 266 Mhz PC2100
Videokaart: Leadteck GeForce4 A250 Ti4200 TV-OUT

en het probleem is dat hij geen signaal geeft in de 1e 10 minuten nadat je de pc hebt aangezet, na 10 minuten moet je de pc weer resetten en heb je pas een signaal...
in het begin moest ik hiermee leven omdat ik de pc hard nodig had voor school maar had ik laatst de clocksnelheid van 133 Mhz naar 166 Mhz gezet om ff te testen hoe snel ik de pc kon maken maar nadat ik save&exit had gedaan kreeg ik geen signaal meer hoelang ik ook wachtte...
de pc is nu verrot en ik kan er helemaal nix meer mee doen :(

heeft iemand een soortgelijk probleem gehad met deze configuratie en weet er iemand misschien hoe je dit kan oplossen?

thnx...

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Reset de bios :). Kijk in de handleiding van je moederbord voor details.

Verwijderd

probeer eens de CMOS te clearen d.m.v. omzetten CMOS jumper op je mobo of haal 1 a 2 min het batterijtje eruit.
dan zou hij alle instellingen weer origineel en save terug moeten zetten.

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

is het zo dat je helemaal niets meer te zien krijgt?
zoja dan moet je je bios cleanen en dan zou die weer gewoon moeten werken op defeult settings.
en een XP2000 (1.67Ghz 133*12.5) meteen van 133 naar 166 166*12.5=2075MHz) te verschuiven is wel een hele groote stap niewaar?

Verwijderd

Topicstarter
Thnx, zal ik proberen maar nu zit ik nog met het probleem dat hij geen signaal geeft de 1e 10 minuten want dat deed hij al met originele biossettings...

en je hebt gelijk Twix, het was een beetje lomp gedaan en nee, ik krijg helemaal nix te zien, mijn keyboard krijgt ook geen signaal binnen, wat ik ook opmerk is dat de pc een piep geeft als hij wel een signaal doorgeeft...

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Loop je bios settings na, en kijk eens of first boot device op AGP staat, dat kan soms wel eens schelen.

(voor alle duideljikheid, je zit dus gewoon in windows als je beeld krijgt?)

Verwijderd

Topicstarter
ik kan mijn biossettings niet nagaan aangezien ik nix kan zien

als ik wel een signaal krijg (na het resetten) kan ik wel de bios in ja, alleen dan moet ik wel eerst de bios resetten zodat ik hetzelfde krijg als toen ik de pc binnen kreeg, ik begin dan gewoon met het algemene opstartprogramma ja

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

alleen dan moet ik wel eerst de bios resetten zodat ik hetzelfde krijg als toen ik de pc binnen kreeg
And why's that

Verwijderd

Topicstarter
toen ik de pc net had gekocht had ik al het probleem dat ik 10 minuten moest wachten en daarna resetten voordat ik een signaal kreeg
nadat ik een beetje lomp had overgeclockt kreeg ik geen enkel signaal meer binnen en kon ik helemaal nix meer doen
volgens jou moet ik nu het moederbord resetten en dat het daarna weer zou moeten werken net zoals het werkte voordat ik het had overgeclockt, dan krijg ik weer het normale opstartprogramma net zoals elke computer (waarschijnlijk na 10 minuten wachttijd), dan zou ik wel in de bios weer kunnen en nagaan of die setting aanstaat alhoewel ik nog geen enkel idee heb waarom ik 10 minuten signaalloos :P zit, passen de verschillende onderdelen niet bij elkaar ofzo???

• Rival24

Rival24

I'll Be Back

Ja, je moet eens proberen om wat zaken te veranderen in je bios bij het vga gedeelte,

offtopic:
Het leek net of je bedoelde of je per sé je bios moest resetten

Verwijderd

Topicstarter
dat zal ik eens nagaan ja, ik zit nu op de traagste pc hier thuis :P

offtopic:
als ik de settings wil nagaan in mijn bios moet ik wel een signaal hebben en die krijg ik alleen als ik heel de bios gereset heb naar zijn originele settings toen die het nog wel deed

• loodgieter
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12-06 16:18

loodgieter

Mars Vs. zie hieronder :)

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 00:23:
toen ik de pc net had gekocht had ik al het probleem dat ik 10 minuten moest wachten en daarna resetten voordat ik een signaal kreeg
nadat ik een beetje lomp had overgeclockt kreeg ik geen enkel signaal meer binnen en kon ik helemaal nix meer doen
volgens jou moet ik nu het moederbord resetten en dat het daarna weer zou moeten werken net zoals het werkte voordat ik het had overgeclockt, dan krijg ik weer het normale opstartprogramma net zoals elke computer (waarschijnlijk na 10 minuten wachttijd), dan zou ik wel in de bios weer kunnen en nagaan of die setting aanstaat alhoewel ik nog geen enkel idee heb waarom ik 10 minuten signaalloos :P zit, passen de verschillende onderdelen niet bij elkaar ofzo???
als je garantie hebt op de mobo dan zal ik niet w8en en terug gaan naar de firma waar je hem hebt aangeschaft. als dit ook al in het begin heeft plaats gevonden.

Verwijderd

Topicstarter
morgen wordt de pc weggebracht naar de zaak maar ik wilde toch nog voor de zekerheid checken of ik niet zelf er iets aan kon doen want ik heb weinig tijd dat ik zonder mijn pc kan, ik vond het ook een heel apart probleem

I just love my pc :P

dan heb ik nog een vraag want ik kreeg van een aantal mensen dit moederbord aangeboden i.p.v de MSI K7N420 Pro Nvidia nForce 420-D
was het wel zo'n slim idee om toch voor de MSI KT3 met VIA KT 333 chipset te gaan?

btw ik gebruik Win XP home edition, legaal nog wel :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Welke voeding heb je? Gezien je specs (dikke XP + GF4) zou een minstens 350W exemplaar voor stabiliteit zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een ATX Middletower(308) met 300 Watt voeding...misschien te weinig
men monitor is een Iiyama LS902UT 19" (.26) als je er eventueel iets aan hebt

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb mijn mobo gereset zoals het in de handleiding stond en gelukkig doet de pc het weer maar ik kom erachter dat hij de settings reset naar FBS: 100 Mhz, hierdoor wordt mijn pc 1250 Mhz, toen ik de settings echter op high performance zette startte hij gewoon op maar werkte mijn muis weer niet
Nu heb ik de pc weer op FBS: 133 Mhz gezet zoals bij een AMD 2000+ hoort en werkt het meeste wel weer, hij doet nog vaag over installatieproggies
ik merkte ook op dat de FBS bij 150 Mhz te hoog was overgeclockt, daarom kreeg ik eerst geen signaal meer...
ik kan nu mijn pc ook meteen aanzetten en gebruiken zoals het hoort...bedankt! :)

heeft iemand hier nog ervaring mee dat het systeem zo raar doet?

btw mijn internet doet vreemd als ik chello wil installeren...www.upc.nl doet hij niet terwijl je daar zelfs zonder verbinding op moet kunnen komen :O

• DTorro
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-02 04:28
Probeer eens AGP 3.3 volt -> 3.4 volt!
[edit]

Errr oops...

DTORRO!!! EERST HELE POST DOORLEZEN VOOR JE REPLIED!!!

*slap!*
Pagina: 1