Toon posts:

PC hangt ca 30 sec op Verifying DMI Pool Data

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
het hoorde niet bij windows dus gok ik hier:

als ik me comp. aanzet zie je ongeveer 30 sec. lang iets van 'verify DMI pooldata'
dit is very irri :X weet iemand wat ik hiertegen kan doen?
specs: AMD duron 1000 mhz, QDI kinetiZ 7a-e, 128MB 133mhz geheugen en een geforce 4 420

• OverSoft
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 10-08 00:09
welke kaarten heb je erin zitten?

• Rival24
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:09

Rival24

I'll Be Back

Er kan ERG veel aan de hand zijn, ik zou zeggen, loop je bios settings eens goed na.

(Voorbeeld: je hebt gezegd dat je 1st boot device een floppy is, maar je hebt geen floppy drive in je computer. Hierdoor blijft ie erg lang nietsdoen, maar gaat wel verder.)

Verwijderd

Topicstarter
gewone netwerk kaart :P
geforce 4 420 (volgens mij van radeon) met tv-out

en nog iets dat niet echt een kaart is maar een IRDA poort die is aangesloten op
het moederbord

Verwijderd

Klinkt zwaar als een floppydrive die het niet doet.
Check dus ff of de kabel naar de floppydrive is aangesloten(twist van je af) etc..

• Barazinbar
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 19-08 17:13
Een geforce 4 van radeon lijkt me iig niet zo goed.......logisch dat je problemen hebt.

Failure is nothing compared to regret

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Heb je wel in de FAQ's gekeken :?

Kijk eens onderaan de Technische PMG FAQ en klik op Hangen en Opstartproblemen. CTRL+F daar dan op 'verifying dmi pool data'

Verwijderd

trek eens alles uit je PC zoals geluidskaart en andere dingen, en kijk als die het dan nog doet, dan kan je kijken als het aan een instelling van je bios licht als je het apparaat hebt gevonden

Verwijderd

...geforce 4 420 (volgens mij van radeon)...
Wat heb je nou? :P

De GeForce 4 is van nVidia
De Radeon is van ATI

Een GeForce 420 bestaat niet; of je hebt een Ti-4200, of een 420MX.

Als je een GeForce Ti-420 built by ATI hebt, houdt hem dan vast; het zal de enige op deze aarde zijn. >:)

• Killer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 06-05 08:44

Killer

Hatseflats!

Alhoewel very iri, toch niets aan te doen.
DMI pool = Dynamic Memory Interupt pool. Je mainboard (bios) is gewoon aan het kijken of al je PCI kaartjes nog zitten waar de BIOS denkt dat ze zitten. Als hij erop blijft hangen dan is er iets mis. Probeer dan in BIOS de optie : RESET CONFIGURATION DATA een keer op Yes te zetten. Start PC naar ongeveer een halve minuut gewoon door dan is er nix an 't handje en hoort het bij de opstart sequence vam je mainboard :7

Always be yourself! Unless you can be Batman, then always be Batman!

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus een geforce 420MX :)

Verwijderd

ik ook zoiets soortgelijks met me oude mobo, alleen niet zooo lang. Bleek dus dat als ik optimized settings deed in de bios, het ineens nog geen seonde duurde, als ik standaard settings nam duurde het een stuk langer. Terwijl ik voor de rest alles met de hand hetzelfde hand ingesteld. Erg raar.
Misschien werkt dit ook bij jou.

• Scighera
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-08 11:41

Scighera

swim-bike-run

-Diskette station

-Als je pech hebt: HD aan het overlijden :/

www.triathlete.nl

Verwijderd

Killer schreef op 06 november 2002 @ 09:54:
Alhoewel very iri, toch niets aan te doen.
DMI pool = Dynamic Memory Interupt pool. Je mainboard (bios) is gewoon aan het kijken of al je PCI kaartjes nog zitten waar de BIOS denkt dat ze zitten. Als hij erop blijft hangen dan is er iets mis. Probeer dan in BIOS de optie : RESET CONFIGURATION DATA een keer op Yes te zetten. Start PC naar ongeveer een halve minuut gewoon door dan is er nix an 't handje en hoort het bij de opstart sequence vam je mainboard :7
"DMI" dacht dat het Desktop Management Interface betekende :?
Voor de rest heb je gelijk.
Oftewel: Niks aan de hand, betekend dat aales nog op zn plek zit
Leuk om te weten toch?!?

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

DMI = Desktop Management Interface (lees: de poort tussen OS en BIOS)

DMI Pool Data = database die alle informatie over alle componenten bijhoudt, deze kan worden gelezen en bewerkt door de operating system. Simpel voorbeeldje: je wilt een IRQ wijzigen vanuit Windows, dan wordt dat via de DMI in de BIOS opgeslagen. Zonder DMI zou je alles dus direct in de BIOS moeten wijzigen, wat soms niet handig is

Verifying DMI Pool Data = da's gewoon een routine controle of alles nog in orde is. Trek voor de gein eens een PCI kaartje uit je systeem, dan zul je ná 'Verifying DMI Pool Data' de kreet 'Update Successful' op het scherm krijgen.

Duidelijker zo? :P
Pagina: 1