Zucht....
Ik heb dus een site met daarvoor een simpele preloader.
Deze preloader werkt prima maar aangezien mijn site meerdere externe swf files inlaadt wil ik niet alles van te voren gaan preloaden.
Mijn site is namelijk ongeveer 50 KB groot (buttons, achtergrond, etc).
De externe swf files zijn per stuk 300+ KB groot. Hiervan heb ik 6 stuks.
Zou ik alles dus in een keer willen preloaden dan zit ik nabij de 2 MB.
Dit wil ik niet.
Ik wil dus meerdere preloaders.
Eentje heb ik al, namelijk die de gewone site laadt.
Deze heeft de volgende actions:
loadedbytes = getBytesLoaded();
totalbytes = getBytesTotal();
loadedkbytes = Math.ceil(loadedbytes/1000);
totalkbytes = Math.ceil(totalbytes/1000);
if (loadedbytes == totalbytes) {
gotoAndPlay (4);
}
frame = int(loadedbytes/(totalbytes/100));
tellTarget (_root.loader) {
gotoAndStop (_root.frame);
}
Is de site geladen dan kun je vervolgens op een van de buttons klikken om één van de zes swf files in te laden.
Deze worden verwezen naar een host (dus geen level 1). Deze host is niets anders als een lege movieclip die als...nou ja...host fungeert.
Omdat de swf files zo groot zijn wil ik deze ook preloaden in de host movieclip.
Deze swf files bevatten dezelfde actions als boven vermeld.
Wat is nu het porbleem: Ik weet niet of die swf files gepreload worden, en is dit wel een goede methode.
Ik gebruik immers niet één en dezelfde preloader voor alles, maar ik heb zeg maar 7 kopies die allemaal in verschillende files zitten, en aangezien de grootte van zo'n preloader toch al niet groot is, maakt mij dat dus niets uit.
Kijk ff op http://members.home.nl/madfly/1.html
Je ziet dat de eerste preloader (die van de site) wel zichtbaar is, en die van de externe swf niet. Ik kan dus niet echt bepalen of hij gepreload is.
Btw, de foto's van die auto's moet je je voorstellen als zo'n swf file.
Als je geen foto's ziet wanneer je op "click" hebt geklikt moet je ff refreshen.
Wanneer je nu een paar keer achter elkaar op "click" klikt...dan zie je dat daarachter een preloader zit die niet verschijnt.
Overigens is dit niet mijn site maar een voorbeeld waar de hoofdpagina 9 KB, en de externe swf file 260 KB is.
Ik heb dus een site met daarvoor een simpele preloader.
Deze preloader werkt prima maar aangezien mijn site meerdere externe swf files inlaadt wil ik niet alles van te voren gaan preloaden.
Mijn site is namelijk ongeveer 50 KB groot (buttons, achtergrond, etc).
De externe swf files zijn per stuk 300+ KB groot. Hiervan heb ik 6 stuks.
Zou ik alles dus in een keer willen preloaden dan zit ik nabij de 2 MB.
Dit wil ik niet.
Ik wil dus meerdere preloaders.
Eentje heb ik al, namelijk die de gewone site laadt.
Deze heeft de volgende actions:
loadedbytes = getBytesLoaded();
totalbytes = getBytesTotal();
loadedkbytes = Math.ceil(loadedbytes/1000);
totalkbytes = Math.ceil(totalbytes/1000);
if (loadedbytes == totalbytes) {
gotoAndPlay (4);
}
frame = int(loadedbytes/(totalbytes/100));
tellTarget (_root.loader) {
gotoAndStop (_root.frame);
}
Is de site geladen dan kun je vervolgens op een van de buttons klikken om één van de zes swf files in te laden.
Deze worden verwezen naar een host (dus geen level 1). Deze host is niets anders als een lege movieclip die als...nou ja...host fungeert.
Omdat de swf files zo groot zijn wil ik deze ook preloaden in de host movieclip.
Deze swf files bevatten dezelfde actions als boven vermeld.
Wat is nu het porbleem: Ik weet niet of die swf files gepreload worden, en is dit wel een goede methode.
Ik gebruik immers niet één en dezelfde preloader voor alles, maar ik heb zeg maar 7 kopies die allemaal in verschillende files zitten, en aangezien de grootte van zo'n preloader toch al niet groot is, maakt mij dat dus niets uit.
Kijk ff op http://members.home.nl/madfly/1.html
Je ziet dat de eerste preloader (die van de site) wel zichtbaar is, en die van de externe swf niet. Ik kan dus niet echt bepalen of hij gepreload is.
Btw, de foto's van die auto's moet je je voorstellen als zo'n swf file.
Als je geen foto's ziet wanneer je op "click" hebt geklikt moet je ff refreshen.
Wanneer je nu een paar keer achter elkaar op "click" klikt...dan zie je dat daarachter een preloader zit die niet verschijnt.
Overigens is dit niet mijn site maar een voorbeeld waar de hoofdpagina 9 KB, en de externe swf file 260 KB is.