Toon posts:

downloadlimiet Essent@home

Pagina: 1
Acties:
  • 106 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Kan iemand mij vertellen of Essen@home een downloadlimt kent. Zo ja, Hoeveel?

B.v.d. Adraan.

• Quartje
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-08 22:30
ehmz, nee d8 het niet........

ze treden pas op bij excessief gebruik.... tjah, en hoeveel dat voor hun is? God mag het weten :)

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Ja ze hebben een Fair Use Policy maar uhm ja die gebruiken ze nog niet (ik ken echt mensen die makkelijk 100 gig halen :).
Oh en ze hadden iig ook de regel dat je niet meer dan 1 gig per maand mag uploaden... maar daar doen ze ook niks aan :)

Verwijderd

Dat klopt. Anders had ik al veel boze brieven gekregen :P

• [J.d.I.] Exploder
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 23-05 12:40
Dan heb je toch nog niet genoeg je best gedaan, ik ontving namelijk deze brief (dan moet je wel in de top 10 van de zware gebruikers staan):

Overtreding aanvullende gebruiksvoorwaarden
From: abuse@corp.nl.home.com
To: <KNIP>@home.nl
Date: Tue, 14 Mar 2000 17:14:03 +0100

Geachte heer, mevrouw <KNIP>,

Wij hebben geconstateerd dat uw gebruik van onze internet service een buiten proportionele belasting vormt voor ons netwerk. De hoeveelheid data die u in een kort tijdsbestek ophaalt heeft negatieve consequenties voor de overige gebruikers van de @Home Internet service en is derhalve in strijd met de aanvullende gebruiksvoorwaarden die van toepassing zijn op de levering van de @Home Service.

Om de impact op andere gebruikers te beperken willen wij u aanraden, indien u in de toekomst nog van plan bent dergelijke grote hoeveelheden data op te halen, dit te doen tussen 03.00 s'ochtends en 06.00 s'ochtends. Dit zal minder impact hebben op de overige gebruikers gelet op het gemiddelde gebruikerspatroon van de @Home Internet service. Wij behouden ons echter uitdrukkelijk het recht voor om, indien uw gebruik van de service in de toekomst gedurende deze uren een negatieve impact heeft op de overige abonnees, u te manen uw gebruik aan te passen.

Wegens het overtreden van de Aanvullende Gebruiksvoorwaarden @Home Internet Service, ontvangt u hierbij de eerste formele waarschuwing.

Wij willen u erop wijzen dat in geval van een tweede waarschuwing (ongeacht de aard van de overtreding) wij u een Gele Kaart zullen geven. Abonnees met een Gele Kaart die voor de derde keer in strijd met de Aanvullende Gebruiksvoorwaarden handelen, kunnen door @Home of haar partners worden afgesloten van de dienst. Wij hopen en vertrouwen erop dat dit niet noodzakelijk zal zijn.

Wij gaan er van uit u hiermede voldoende te hebben geïnformeerd.

Met vriendelijke groet, CasTel@Home

• Timmey
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>tussen 03.00 s'ochtends en 06.00 s'ochtends. [/quote]Moeilijk he, nederlands....

• Quartje
exploder: waar woon je als ik vragen mag? Enschede toevallig? :)

Verwijderd

<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>Op 02 november 2000 19:21 schreef Quartje het volgende:
exploder: waar woon je als ik vragen mag? Enschede toevallig? :)[/quote]Kuthumor :(

Enne, tussen 3.00 en 6.00 .. ha, dat zijn mijn piekuren :)

• Lars
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 16-11-2021
Heeft iemand trouwens de homepage van @home bekeken,:), er staan links op om DIVX te downen, talking about download limits :)
Zo kom je wel aan een paar gig!!;)

Verwijderd

Ze hebben geen download limiet maar treden soms welles op :(

lees maar:

Geachte heer xxxxxxxxxxx,

Ons is bij dagelijkse controles opgevallen dat er vanaf en naar uw PC een enorm dataverkeer is. Hierdoor viel ons oog op het aantal poorten dat u open heeft staan voor connecties (waaronder poort 21, 6666, 6968 en 6969). Het gaat hier om de zogenaamde FTP-poorten.

Wij verbieden standaard het gebruik en beheren van FTP-server programma’s, simpel omdat het te vaak illegaal is. Ook stijgt het dataverkeer er enorm door, zo heeft u de afgelopen maand voor meer dan 127 Gigabyte aan gegevens gedownload en voor meer dan 23 Gigabyte aan gegevens geupload.

Wij raden u aan om de FTP-server programma’s niet meer te gebruiken, omdat wij anders genoodzaakt zijn om maatregelen te treffen, dit kan zijn door de bandbreedte te verminderen of door zelfs u gehele @home abbonnement af te zeggen.

Verder gaan wij er niet van uit dat alle data die van- en naar uw computer wordt gestuurd legaal is, hier hebben wij eigenlijks verder weinig mee te maken, maar er zijn bedrijven in Nederland druk bezig met het opsporen van dit soort FTP-servers, dit kan een hoop problemen veroorzaken, laat staan de boetes die opgelegd kunnen worden.

Ook zijn wij erachter gekomen dat u een HTTP server heeft draaien, wij hebben hier even naar gekeken en zagen dat dit in ontwikkeling is, dit is volkomen legaal totdat u er werkelijk dingen mee gaat verkopen, want het “commercieel” gebruik van het @home abbonement is niet toegestaan.

Wij hopen dat u uw FTP-acties staakt en dat wij verder geen maatregelingen hoeven te treffen. Ook is het downloaden en uploaden van zoveel data wel toegestaan.

Met vriendelijke groet

Een @home medewerker

p.s. U moet dit niet zien als een officieele waarschuwing, maar meer als waarschuwing vooraf van een bezorgde @home beheerder

LOL >:)

• valkenier
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13:32
Gezien het aantal spelfouten en gebrekkige zinnen hoop ik voor @home dat jij dit briefje uit je duim hebt gezogen....

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ja, dit bericht kan gewoon niet echt zijn. In iedere zin zitten zowat minimaal 2 of 3 spelfouten, zoiets doet geen enkel bedrijf de deur uit. De persoon die dit heeft geschreven krijgt bij deze het advies om de basisschool nog maar eens een keertje te doorlopen, en dan met name het vak "Nederlands".

Virussen? Scan ze hier!

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>U moet dit niet zien als een officiele waarschuwing[/quote]jaja, en ik ben de kerstman.
Mocht jij het ooit in die botte hasses van je halen om 127gig per maand te downloaden dan ben jij je abbo kwijt

• IceStorm
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-08 20:35

IceStorm

This place is GoT-like!!!

Uhm als je 127 gig download krijg je toch eerst echt nog een waarschuwing :).. Maar ik ben bang dat als je ZO veel zou doen je niet makkelijk je internetgedrag aan past ;).

(hmm 127 gig, das dik 4 gig per dag, das bijna 180 meg per uur, das bijna 3 meg per minuut, das bijna 50 kb/sec CONSTANT.... :))

• Quartje
<BLOCKQUOTE><font size=1 face=Verdana, Arial, Helvetica>quote:</font><HR>quote:
--------------------------------------------------------------------------------
Op 02 november 2000 19:21 schreef Quartje het volgende:
exploder: waar woon je als ik vragen mag? Enschede toevallig?
--------------------------------------------------------------------------------

Kuthumor [/quote]Ehmz, ik bedoelde het niet als grap, ik ben alleen benieuwd in welke regio @home zo'n waarschuwingsbrief verstuurd....

btw: ik woon zelf in Enschede..... dus vandaar

• Servowire
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-08 18:46

Servowire

prutser:~#

Jullie moeten niet zo zeiken

jullie zijn ook nooit tevreden he

er zijn ook nog modemers met 4kb/sec

JA!

met papier mache kun je alles maken!!

• Ceaser
  • Laatst online: 18-08 17:08
en er zijn ook nog casema'ers met 2k/sec ;)

• StanTheMan
  • Laatst online: 12-07 07:48
da's een goeie
Pagina: 1