Toon posts:

Vreemde foutmelding in Win98SE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Bij de pc van mijn vriendin doet zich een vreemd verschijnsel voor. Vreemder
is nog, dat het niet altijd gebeurd, maar ongeveer 1:3 keer computer
opstarten.

Het volgende is het geval. Zo gauw je begint met typen in Word, Explorer,
Paint, het programma maakt niet uit, komt er de volgende melding op het
beeld:

Dit programma heeft een ongeldige bewerking uitgevoerd en wordt afgesloten.

Details geven het volgende:
MSPAINT (of willekeurig ander programma) heeft een fout met betrekking tot
een ongeldige pagina veroorzaakt in module <onbekend> op 0000:1069dbd8.
Registers:
[....]

Vervolgens krijg ik geen enkel programma meer geopend. Dan blijft hij deze melding geven.
Alleen opnieuw starten helpt in dat geval.

Wat is de oplossing voor dit probleem? Zou Windows opnieuw over deze versie
heen zetten helpen, of moet ik alles eraf gooien en opnieuw installeren?

Alvast bedankt voor jullie reactie!

Groeten,
Paul

• Spider.007
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Spider.007

* Tetragrammaton

Heb je er al eens een virusscanner overheen gehaald? Verder harde schijf problemen gehad? Computer oververhit? Sins wanneer doet dit zich voor? Enz..

Oh ja; Begroeting onder posts & replies

---
Prozium - The great nepenthe. Opiate of our masses. Glue of our great society. Salve and salvation, it has delivered us from pathos, from sorrow, the deepest chasms of melancholy and hate

Verwijderd

Ik zou eerst proberen een Nieuwe Internet Explorer eroverheen te gooien en anders Windows reoverheen zetten.
Wil je het goed aanpakken... maak dan het hele ding leeg en installeer hem opnieuw.

• Kolky
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 17:08

Kolky

subtitle not available

Als je begint te typen, gaat het fout? Lijkt op een probleem met het toetsenbord (of de toetsenborddriver...)
Probeer in Apparaatbeheer eens het toetsenbord te verwijderen en start opnieuw op. Windows zal het 'nieuwe' toetsenbord na het opstarten weer herkennen en installeren.
Mocht dit niet lukken, adviseer ik je de pc opnieuw te installeren. Windows 98 is na een bepaalde tijd gewoon vervuild.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

geheugentestje wil ook soms helpen

Iperf

• Super_ik
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 20:57

Super_ik

haklust!

klinkt als brak geheugen als je t mij vraagt

8<------------------------------------------------------------------------------------
Als ik zo door ga haal ik m'n dood niet. | ik hou van goeie muziek

Verwijderd

Topicstarter
Zou dat inhouden dat als ik de SDram module vervang door een nieuwe wellicht van het probleem af ben? Het is namelijk ook niet direct als ik ga typen, maar na een stukje getypt te hebben. Waarschijniljk als het geheugen aan het vol lopen is...of moet ik dat niet op die manier zien?
> Paul die conform de regels maar tegen zijn gevoel in geen "Groeten, Paul" meer neer zal zetten 8)

• _Thanatos_
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 22-06 10:32

_Thanatos_

Ja, en kaal

Een "ongeldige pagina"... das een page fault. En met page zou ie weleens een stuk ruimte in de pagefile (swapfile of wisselbestand in win9x termen) kunnen bedoelen.

HDD niet aan het einde van z'n latijn?

日本!🎌

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 23:07:
Zou dat inhouden dat als ik de SDram module vervang door een nieuwe wellicht van het probleem af ben? Het is namelijk ook niet direct als ik ga typen, maar na een stukje getypt te hebben. Waarschijniljk als het geheugen aan het vol lopen is...of moet ik dat niet op die manier zien?
> Paul die conform de regels maar tegen zijn gevoel in geen "Groeten, Paul" meer neer zal zetten 8)
Ik ga mee met super_ik. Klinkt inderdaad als geheugen. Enkele registers op de dimms zijn denk ik rot. Dit verklaart waarom het af en toe gebeurt. Draai eens een uitvoerige test op je geheugen.

Verwijderd

Topicstarter
Zijn er programma's in omloop voor zo'n geheugen test?

• blackd
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023

Pagina: 1