Toon posts:

Hoe goed is de Radeon 9700 Pro van Crucial?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik keek net op Pricewatch en zag bij de videokaarten deze staan
Crucial Radeon 9700 Pro 128MB 350MHz DDR €352
Die is toch even een stuk goedkoper dan de rest als je dat zo bekijkt
En ik heb gehoor dat Crucial wel een goed merk is, maar hoe goed is tie?
Heeft iemand een linkje ofzo van een review van die kaart??
Alvast bedankt

p.s. die link op pricewatch werkt bij mij niet, is dat bij meer mensen zo??
dus ik kan niet zien welke shop hem heeft :(

• O.D.Smolik
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 07-11-2025

O.D.Smolik

Geen dag, zonder een appel.

Ze verkopen het alleen op ww.curcial.com en niet in normale normale of webshops.

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Crucial is op het gebied van geheugen een goed merk, hoe het zit met hun videokaarten weet ik niet, maar dat kan toch niet zo slecht zijn lijkt me. Nog een voordeel van die Crucial Radeon 9700 Pro, naast de prijs, is dat het geheugen hoger is geklokt dan standaard is, en dat de kaart dus nog een stukkie sneller is dan de gemiddelde Radeon 9700 Pro. Klinkt wel heel interessant eigenlijk, deze kaart. Ik ben zelf eigenlijk ook wel benieuwd naar ervaringen met deze kaart.

• star-saber
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 15:36

star-saber

Ryzen

ik heb gezocht even erover
en het enige wat ik ervan kan vinden dat er sneller geheugen opzit dat hoger kan lopen.
de snelheid is dus standaard.

• Vozze
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13:24
En dat terwijl het geheugen op de andere Radeon kaarten ook flink kan worden overgeklokt. Zo loopt ie van mij ook al op 350 MHz en op Anandtech hebben ze al Radeon kaarten op 400 MHz laten lopen.

"He who thinks knows evertyhing, knows nothing" - Socrates

• tweakduke
  • Laatst online: 13:41

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Met welk progje heb je hem overgeclocked :?

Tweakers Discord

Verwijderd

MarkTheFOX schreef op 06 november 2002 @ 10:39:
En dat terwijl het geheugen op de andere Radeon kaarten ook flink kan worden overgeklokt. Zo loopt ie van mij ook al op 350 MHz en op Anandtech hebben ze al Radeon kaarten op 400 MHz laten lopen.
Met die crucial kan je wel hoger komen, omdat hij standaard al op 350mhz loopt.
Bovendien is het sneller geheugen, op 2,8ns.

Hij is wel ineens 100 euro gedaald :O
Vorige week was 'ie nog 452 8)7

• Vozze
tweakduke schreef op 06 november 2002 @ 11:10:
Met welk progje heb je hem overgeclocked :?
Met Rage3D Tweak. Deze is hier te verkrijgen.

• Vozze
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:13:
[...]

Met die crucial kan je wel hoger komen, omdat hij standaard al op 350mhz loopt.
Bovendien is het sneller geheugen, op 2,8ns.

Hij is wel ineens 100 euro gedaald :O
Vorige week was 'ie nog 452 8)7
Heb je al op de site gekeken?
The specs:
128MB high performance quad-channel DDR memory
325MHz core frequency/2.8ns memory
Full hardware support for DirectX® 9
Loopt dus standaard op 325. Zoals de meeste Radeon kaarten. Hij zal misschien wel wat hoger te klokken zijn door die 2.8 ns geheugen, maar dat zal toch wel miniem zijn. Hooguit 5-10% sneller. Bovendien moet je bovenop de prijs nog verzendkosten en VAX berekenen. Blijft ie nog aardig aan de prijzige kant.

edit:
Heb nog even nagekeken, maar mijn Radeon 9700 Pro heeft ook 2.8 ns geheugen aan boord

• Jack Flushell
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 02-08 07:34
MarkTheFOX schreef op 06 november 2002 @ 11:20:
[...]

edit:
Heb nog even nagekeken, maar mijn Radeon 9700 Pro heeft ook 2.8 ns geheugen aan boord
Alle Radeon9700 Pro's hebben 2.8 ns geheugen aan boord (2,86ns om precies te zijn). :7

Vind het wel grappig dat de Crucial Samsunggeheugen heeft. :)

• JaWa
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-04 20:42

JaWa

zie hier een icon

hmm intressant.
maar dan komt er 15 dollar shipping erbij en als je pecht hebt 20% (invoer belasting) over (351.89+15)

totaal 397.07
tja en dan is et minder intressant ik zou sowiezo ff wachten to de hcc ..en de lancering van de nv30. die ongeveer tegelijkertijd vallen.
Dan ff de reviews en prijs reactie van ati afwachten...
my 2 cents

Switched to the Dark Side 2005. Occasional dabbling in photography and coding

Verwijderd

MarkTheFOX schreef op 06 november 2002 @ 11:20:
[...]

Heb je al op de site gekeken?

[...]

Loopt dus standaard op 325. Zoals de meeste Radeon kaarten. Hij zal misschien wel wat hoger te klokken zijn door die 2.8 ns geheugen, maar dat zal toch wel miniem zijn. Hooguit 5-10% sneller. Bovendien moet je bovenop de prijs nog verzendkosten en VAX berekenen. Blijft ie nog aardig aan de prijzige kant.

edit:
Ehm, volgens mij haal je hier iets door de war.
De openings post staat: ... 350mhz 128mb DDR
Waar slaat die mhz dan op? Juist, op de geheugen speed.
Wat jij netjes quote is de CORE speed, staat er eigenlijk nog achter ook ;) :X

Enne, standaard 2,8ns? Raar:
Het voornaamste verschil met veel andere kaarten is dat op de Crucial kaart 2.86 ns DDR geheugen is geplakt. Dit heeft tot gevolg dat het geheugen van de kaart op 350 Mhz loopt, in plaats van de gebruikelijke 310 Mhz. De snelheid van de core bedraagt 325MHz en de kaart beschikt over dual-display mogelijkheden.
Bron

Enne, volgende keer wel goed lezen he :P (no flame)

• Vozze
Ok sorry, my bad |:(

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 11:38:
[...]

Ehm, volgens mij haal je hier iets door de war.
De openings post staat: ... 350mhz 128mb DDR
Waar slaat die mhz dan op? Juist, op de geheugen speed.
Wat jij netjes quote is de CORE speed, staat er eigenlijk nog achter ook ;) :X

Enne, standaard 2,8ns? Raar:

[...]

Bron

Enne, volgende keer wel goed lezen he :P (no flame)
Ja, dat klopt dus mooi niet. Check de Radeon topics maar eens. Daar zijn mensen die de Crucial hebben. En die kunnen het volgende beamen:

De core is gewoon 325Mhz en het geheugen draait gewoon op 310Mhz.

Crucial maakt gewoon reclame met 350Mhz, maar dat is gewoon de theoretische snelheid die het zou moeten kunnen halen (want 2,8 ns -> 350 Mhz). Marketingtruukje dus. :7

Edit: nog even een bewijs voor de mensen die hardleers en ongelovig zijn. ;)

http://www17.tomshardware.com/graphic/02q4/021104/index.html

Dit is een nieuwe vergelijking van een aantal Radeon's waaronder de Crucial. Er staat heel duidelijk:
In this test, we examined the original ATi card as well as five other Radeon 9700 PRO boards from Crucial, Hercules, Gigabyte, HIS and Sapphire. All the boards are based on the ATi reference design. The only difference from the "original" is in the cooling, color and software. The chip and RAM clock speeds are identical on all the boards - the CPU runs at 325 MHz and the memory at 310 MHz (or "620 MHz DDR"). So there isn't much point in comparing performance ratings - the features are the true selling points on these cards.

[ Voor 0% gewijzigd door CJ op 06-11-2002 12:26 . Reden: link naar ome Tom ]

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

Verwijderd

CJ schreef op 06 november 2002 @ 11:54:
[...]

Ja, dat klopt dus mooi niet. Check de Radeon topics maar eens. Daar zijn mensen die de Crucial hebben. En die kunnen het volgende beamen:

Crucial maakt gewoon reclame met 350Mhz, maar dat is gewoon de theoretische snelheid die het zou moeten kunnen halen (want 2,8 ns -> 350 Mhz). Marketingtruukje dus. :7
hmm, ik ging af op de bron op de frontpage, raar dat het standaard niet zo is.
Maar dan nog, een "gewone" Radeon kost +/- 450 euro, een crucial 352 :7

En wat ie theoretisch zou kunnen halen is toch waar je em met gemak op kan krijgen?
Het zou imo stom zijn van crucial om te adverteren met sneller geheugen, en *dus* hogere memspeed, en dat het in de praktijk niet zo blijkt te zijn.

Edit:
Snel editten he :P
Hmm, je hebt gelijk, wel raar :?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
CJ schreef op 06 november 2002 @ 11:54:
[...]

100/2,8 = 357, dus 714 effectief. Helemaal waar is die ns soms gewoon niet hoor, want er zij tig TI4600's waarvan het geheugen met 2,8ns samsung niet goed is op 714 mhz effectief. Daarom zet ik altijd mijn :? bij de memtimings... IK heb ook nog een 3,5ns terontech mem bakkaie als een ti4200, en dan zou dus moet corresponderen met 1000/3,5 = 285 * 570 mhz, hehe nou als ik dat doe zie ik alleen nog confetti, zelfs met een voltagemod gaat dit niet :)

• CJ
  • Registratie: Augustus 2000
  • Niet online

CJ

(overleden)
Carel schreef op 06 november 2002 @ 12:29:
[...]

100/2,8 = 357, dus 714 effectief. Helemaal waar is die ns soms gewoon niet hoor, want er zij tig TI4600's waarvan het geheugen met 2,8ns samsung niet goed is op 714 mhz effectief. Daarom zet ik altijd mijn :? bij de memtimings... IK heb ook nog een 3,5ns terontech mem bakkaie als een ti4200, en dan zou dus moet corresponderen met 1000/3,5 = 285 * 570 mhz, hehe nou als ik dat doe zie ik alleen nog confetti, zelfs met een voltagemod gaat dit niet :)
Het is niet precies 2,8, maar 2,86ns en dat staat gelijk aan (1000/2,86=) 349,65. Dus afgerond komt-ie aardig in de buurt van de 350Mhz. :7

Het is gewoon de theoretische snelheid waarop het zou moeten kunnen draaien, maar dat wil niet zeggen dat-ie ze ook daadwerkelijk haalt. Vaak zijn er gewoon wat oudere/brakkere geheugenchips gebruikt... vandaar de lagere standaardsnelheid van 310Mhz (daar loopt-ie in ieder geval goed op).

Technical PR Officer @ MSI Europe. My thoughts and opinions may not reflect the ones of my employer.

• Haay
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:38
JaWa schreef op 06 november 2002 @ 11:35:
maar dan komt er 15 dollar shipping erbij en als je pecht hebt 20% (invoer belasting) over (351.89+15)
Dat hangt er vanaf. Als je hem bij Crucial USA bestelt, dan klopt dat inderdaad wat je zegt. Bestel je hem echter bij Crucial UK dan komen er inderdaad nog verzendkosten bij, maar je betaalt niet de Nederlandse BTW maar de Engelse VAT. Engeland zit in de douane unie en daarbinnen is vrij verkeer van personen en goederen. Dan betaal je de BTW van het land waar je het produkt koopt. In dit geval Engeland dus.

Ik kan het weten want ik heb enkele weken geleden nog DDR-RAM bij Crucial UK besteld. Dat werd overigens in 2 dagen geleverd. Echt toppie!

• Devil N
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-08 16:15
Haay schreef op 06 november 2002 @ 13:04:
[...]

Dat hangt er vanaf. Als je hem bij Crucial USA bestelt, dan klopt dat inderdaad wat je zegt. Bestel je hem echter bij Crucial UK dan komen er inderdaad nog verzendkosten bij, maar je betaalt niet de Nederlandse BTW maar de Engelse VAT. Engeland zit in de douane unie en daarbinnen is vrij verkeer van personen en goederen. Dan betaal je de BTW van het land waar je het produkt koopt. In dit geval Engeland dus.

Ik kan het weten want ik heb enkele weken geleden nog DDR-RAM bij Crucial UK besteld. Dat werd overigens in 2 dagen geleverd. Echt toppie!
En hoeveel procent is de Engelse VAT?

• Carel
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 16-08 23:33
CJ schreef op 06 november 2002 @ 13:00:
[...]

Het is niet precies 2,8, maar 2,86ns en dat staat gelijk aan (1000/2,86=) 349,65. Dus afgerond komt-ie aardig in de buurt van de 350Mhz. :7

Het is gewoon de theoretische snelheid waarop het zou moeten kunnen draaien, maar dat wil niet zeggen dat-ie ze ook daadwerkelijk haalt. Vaak zijn er gewoon wat oudere/brakkere geheugenchips gebruikt... vandaar de lagere standaardsnelheid van 310Mhz (daar loopt-ie in ieder geval goed op).
Hmm, ben ik het gedeeltelijk maar met je eens, oke, er is samsung 2,8 en 2,86 ns :)
Maar de theoretische snelheid vind ik een beetje vaag geformuleerd. Kijk die dingen zijn toch getest en ik vind het zwak om er dan 2,8 of 2,86 op te laten staan terwijl dit gewoon zo algemeen niet haalbaar is. Maarja dat geldt eigenlijk voor alle soorten geheugen etc. Het idd maar een indicatie dan echt de daadwerkelijk snelheid. Maar daar kan jij ook nix aan doen :)

Verwijderd

Topicstarter
Dus in principe is het te doen om die R9700 via internet te bestellen, als hij er met een paar dagen is, dan duurt het wachten ook niet lang.
Maar om nog even op de vraag terug te komen van Devil N:
En hoeveel procent is de Engelse VAT?
Hier linkje van Crucial dan zelf
http://www.crucial.com/uk...sp?imodule=CTV9700P128A28
er staat dan ook nog een linkje op waar je het bedrag kan converten van ponden -> €€€, rete-handig :D

Verwijderd

Topicstarter
Nog even een vraagje, als alle reference boards het zelfde zijn hoe kan het dan dat de R9700 Pro Extreme 25% sneller is.
Op de site van HuntersPC hebben ze die Extreme versie te koop
http://www.hunterspc.nl/bin/get_info.php?id=649&type=A
en ze hebben erbij staan dat hij dus 25% sneller is door een Cristal ORb cooler
Kan dat dat je met een andere cooler 25% snelheidswinst maakt??

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Je zal er waarschijnlijk wat beter mee kunnen oc-en dan met een standaard koeler. Maar die 25% lijkt mij voor een groot deel reclamepraat :)

Verwijderd

Topicstarter
Pollewob schreef op 07 november 2002 @ 21:06:
Je zal er waarschijnlijk wat beter mee kunnen oc-en dan met een standaard koeler. Maar die 25% lijkt mij voor een groot deel reclamepraat :)
Zoiets dacht ik al, maar als ze dan voor die reclame shit 50 €€ meer vragen
ken wel iemand die hem heeft en hij haalt nu iets van 13000 3D marks ofzo

zal nog eens rondkijken, thanks anyway ;)

• edward2
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 31-01 01:56

edward2

Schieten op de beesten

Pollewob schreef op 07 november 2002 @ 21:06:
Precies, er zit een cristal orb op en kregen de gpu op 405, niet verkeerd.

Niet op voorraad.

Verwijderd

Topicstarter
edward2 schreef op 08 november 2002 @ 00:06:
[...]

Precies, er zit een cristal orb op en kregen de gpu op 405, niet verkeerd.
krijg je echt zoveel winst dan door een andere cooler???
en is dat geheugen ook 2,8 ns of zit er op de extreme ook nog sneller geheugen??
Pagina: 1