GF4 + w2k/xp install?

Pagina: 1
Acties:

• The.Force
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 09-04 15:24

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
hoi,

Ik wou es in winxp m'n nieuwe videokaart (aopen gf 4 ti 4200 128 mb) gaan testen, dus besloot ik maar te gaan installen... maar nadat hij de begininstallatie -files naar de harde schijf gekopieert heeft & opnieuw reboot om aan de eigenlijke installatie te beginnen --> zwart scherm
Met w2k hetzelfde probleem, alleen hier gaat het scherm in standby (lampje wordt oranje)...

Ligt dit aan xp/w2k (misschien is de kaart te nieuw & wordt niet herkent) of waaraan kan het nog liggen?

ps; ik ben vrij zeker dat het aan de vid-kaart moet liggen aangezien ik deze als enigste verandert heb!

System Specs!

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
kaart niet herkend zou niet moeten uitmaken eigelijk :)

probeer het eens met een andere kaart, kijken of het niet ergens anders aanligt, dat er iets gesneuveld is tijdens het wisselen van kaart? :)

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 18-08 19:26

job

dat een kaart nieuwer is dan een os is nooit een probleem
denk eerder dat er iets mis is met of de drivers of de videokaart

ik zou zeggen test hem eens in een andere pc
weet je meteen wat er mis is

• |sWORDs|
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 14-04 12:48

|sWORDs|

vSphere/ESXi

Welke drivers heb je geinstalleerd? Wat voor voeding heb je? Wat was je oude videokaart? etc etc more info please

Te Koop:24 Core Intel Upgradeset

Verwijderd

Normaal ligt dat probleem aan uw moederbord. Een bios-update zou de oplossing moeten zijn. Zo was het toch bij mij Abit KT7A met net hetzelfde probleem.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
hiervoor (weekje geleden) had ik een geforce 2 gts erinsteken & die deed de installaties netjes...

Kan het zijn dat (zoals Nemrah zegt) een biosupdate dit verhelpt?

System Specs!

Verwijderd

Ik weet dat het voor de GF4 Ti een bekend probleem is in combinatie met vele moederborden. Dus waarschijnlijk ook het jouwe.

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
ik heb al eerder aan dit gedacht, maar ik geloof dat er niet echt een specifieke biosupdate voor dit was uitgebracht...
Maar een nieuwere versie van m'n bios zou dit toch standaard moeten verhelpen, niet? (ookal staat het niet bij de specs)

System Specs!

Verwijderd

Updaten naar de laatste nieuwe bios kan nooit geen kwaad natuurlijk. Misschien dat een keer proberen, en als het niet lukt verder zoeken. De kans is immers groot dat alles opgelost is met een bios-update.

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
ik heb ook es zoiets gehad met mn hercules radeon 8500.. toen maar even tijdelijk een oud s3 kaartje erin gezet en de installatie verliep wel goed.

Ik heb trouwens ook een msi k7t turbo..

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
ik ga m'n bios es updaten... tot binnen 5 minuutjes ;)

System Specs!

• The.Force

The.Force

*Bauer Addict

Topicstarter
en inderdaad, het lag aan het bios...

allemaal hartelijk bedankt!

System Specs!

Verwijderd

no problemo