Toon posts:

Geluids kaart naar mengpaneel...

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in mijn pc on board sound en nou wil ik mijn geluid op mijn mengpaneel aansluiten maar nu krijg is allemaal raar geluid zaols geruis en gestotter.

Kan iemand mij helpen of moet ik een andere geluidskaart kopen met een beter signaal?

Alvast Bedankt!

DutchBoarder

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
heb ook een onboards geluids"kaart" gehad waar heel vaag geluid uit kwam, je kan andere drivers proberen, maar waarschijnlijk is een aparte geluidskaart de oplossing, iig wel de beste, want de kwaliteit van het geluid zal zeker hoger zijn met een beetje kaart :)

Verwijderd

niet toevallig het phono-knopje nog ingeschakeld op je mengpaneel :D
(je zult het meemaken)

Verwijderd

Topicstarter
hehe nee dies niet meer ingeschakeld :)

maar is dit een goeie kaart voor mijn mengpaneel?

TerraTec SoundSystem DMX 6fire 24/96

Verwijderd

bij mij zit van me on board geluidskaart en van me sb live een mooi kabeltje naar me mengpaneel... werkt prima ! :)

Verwijderd

en als je b.t.w. het kabeltje van je pc op je versterker aansluit.. is het dan wel goed geluid ?

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Die Terratec zou wel voldoende moeten zijn volgens mij :) (understatement.. is een uitstekende kaart)

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn kabeltje regelrecht in me Versterker douw krijg ik hetzelfde geluid.

Ik heb een Moederbord van ESC EliteGroupe: type K7S6A
met daarop onboard sound.
( misschien komt dit van pas )

Verwijderd

Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 09:46:
Als ik mijn kabeltje regelrecht in me Versterker douw krijg ik hetzelfde geluid.

Ik heb een Moederbord van ESC EliteGroupe: type K7S6A
met daarop onboard sound.
( misschien komt dit van pas )
En als je er gewone speakers op aan sluit? Volgens mij staan deze boardjes ook bekend om de brakke onboard chip.

• Peetman
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 22:59

Peetman

Tjah....

Misschien moet je het volume gewoon eens wat lager proberen te zetten?

• jeffreystegeman
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 22-11-2002
je moet op je mengpaneel je Phono-knopje omschakelen naar line-in of cd.
dan is het probleem weg.

en anders volume flink naar beneden.

AMD Athlon XP 1800@1533 | Asus A7V333 raid | G-force TI4600 + Vivo| 60 Gb Maxtor hhd 7200 rpm | 3 X 256 PC2400 DDR ram | Coolermaster DP5-7H53F CPUcooler| 8 systeemkoelers 80 mm | 550 Watt voeding |32x12x40 LiteOn CD-ReWriter | A-Open CD-rom 52X

Verwijderd

In principe moet elke 16 bit geluidskaart op z'n minst een acceptabel signaal opleveren. Ik denk dat je het probleem beter in de kabels kan zoeken dan in je on board soundcard.

Een mengpaneel is niets anders dan een versterker als het om de ingangen gaat. Heb je geen vuil kanaal. (kan stof inziten)

Of idd het kanaal op line in zetten in plaats van phono :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 09:18

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 23:09:
hehe nee dies niet meer ingeschakeld :)

maar is dit een goeie kaart voor mijn mengpaneel?

TerraTec SoundSystem DMX 6fire 24/96
_/-\o_

om het maar even zachtjes uit te drukken "HELL YEAHH!!"

is echt een superkaart..

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

Verwijderd

Topicstarter
ok bedankt voor jullie reacties ik zal vandaag weer wat dingetjes gaan proberen, als het me gelukt is of niet :) laat ik het jullie weten...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 08:39:
ok bedankt voor jullie reacties ik zal vandaag weer wat dingetjes gaan proberen, als het me gelukt is of niet :) laat ik het jullie weten...
er kunnen wat problemen voorkomen met die..maar zijn makkelijk opte lossen

aangezien jij em op je mengtafel aansluit.. vraagt mijn gedachte om een reactie van mijn handen :Y) : in hoeverre wil jij je computer met je mengtafel verbinden?
wil je muziek produceren, alleen beluisteren, opnemen?

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Skate2000
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 29-12-2024
Als je 'm aansluit op speakertjes, of je stopt de koptelefoon van je walkman erin, hoor je dan ook gepruttel? Koop een nieuwe geluidskaart (iets dat ik je sowiezo kan aanbevelen, onboard is meestal RUK!). Geen gepruttel met een koptelefoon? Vaag! Koop een nieuwe geluidskaart.

Verwijderd

Topicstarter
hmm ik heb het nu ook geprobeerd op mijn andere pc die heeft een Creative live player 1024 geluidskaart maar ook daar stottert ie en geeft ie geruis.

denken jullie als ik de TerraTec SoundSystem DMX 6fire 24/96 koop dat ik dan van dit gezooi af ben want ik heb nie zo veel zin in dat ik die kaart voor niks koop :) het is namelijk niet de goedkoopste kaart....

Greetz,
DutchBoarder.

• whocarez
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 08-06-2025
en een voor versterker net zoals je gebruikt om je platen speler op je pc aan te sluiten is dat niet wat?

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

bphderuyter schreef op 07 November 2002 @ 15:56:
en een voor versterker net zoals je gebruikt om je platen speler op je pc aan te sluiten is dat niet wat?
Als je nou niet weet waar je het over hebt kun je beter niets zeggen. :)
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 14:29:
hmm ik heb het nu ook geprobeerd op mijn andere pc die heeft een Creative live player 1024 geluidskaart maar ook daar stottert ie en geeft ie geruis.

denken jullie als ik de TerraTec SoundSystem DMX 6fire 24/96 koop dat ik dan van dit gezooi af ben want ik heb nie zo veel zin in dat ik die kaart voor niks koop :) het is namelijk niet de goedkoopste kaart....

Greetz,
DutchBoarder.
Je geeft zelf al het antwoord op je vraag: Nee, je zal er niet vanaf zijn...
Als ik dit zo lees ligt het niet aan de computer/geluidskaart maar daarbuiten.
Een andere geluidskaart kopen zal dus geen zin hebben.
Je zal toch eerst een situatie moeten proberen te maken waarin iets WEL werkt, voordat je spullen gaat kopen.
Sluit eens een hoofdtelefoon aan op die geluidskaarten, is het geluid dan goed, of niet?
Dat is een belangrijke, omdat je dan "zeker" weet of je het probleem in- of buiten je computer moet zoeken.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Als ik mijn gewoone Boxen erop aansluit ( Creative Four Point Surround ) Dan doet hij het wel en als ik mijn AKAI Stereo toren erop aansluit doet hij het ook....

Maar als het niet aan mijn PC ligt dan zou het mijn versterker en mengpaneel moeten zijn, wat zou ik hier aan kunnen doen dan? een nieuwe kopen is mij beetje te duur :)

• DJT
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-08 17:03

DJT

Ik denk echt dat het stekkertje in de Phono ingang zit. Kán bijna niets anders zijn als ik het zo lees.

Edit: Probeer eens een CD-speler op dezelfde ingang aan te sluiten en luister of het dan wel werkt.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

:?
Nou geef ons eerst ff alle specs van je mengpaneel en je versterker.
Geef ook de omschrijvinginen van de in- en uitgangen die je gebruikt en omschrijf zo goed mogelijk hoe je een en ander aan hebt gesloten. (ook met wat voor snoeren+stekkers eraan zitten).
Misschien kunnen we je dan verder helpen, want dit klinkt mij erg vaag in de oren.

Alles kan stuk.

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal binnenkort wel even wat foto's maken dan kunnen jullie het beter zien..

Mijn mengpaneel is van: SpiritFolio by Soundcraft
F1 100 14/2

http://www.soundcraft.com/products/spirit_f1.html

Verwijderd

Topicstarter
o en wat ook zo vaag is als ik mijn jack plug vanaf mijn pc half in mijn mengpaneel steek dus niet helemaal in geduwt maar dat het puntje van mijn jack plug er net inhangt dan doet hij het wel maar dan kan ik het geluid niet regelen ...

• gitaarwerk
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

gitaarwerk

Plays piano,…

je gaat et verschil met 3,5mm plugjes en met andere wel goed horen denk ik.

spirit tafels zijn best wel lekker.. zeker folio voor zijn geld (ik heb de SX )

Ontwikkelaar van NPM library Gleamy

• Erikie
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 11-07 00:15

Erikie

www.erikie.nl

maybe een beetje overbodige post, maar je hebt geen feedback?! want volges mij kun je dan best wel je (el cheapo onboard) soundcard mollen.. (ervaring :P).

traktor scratch!

Pagina: 1