[MBM5] CPU 92gr. (dacht ut nie...)

Pagina: 1
Acties:

• MadMurdock
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Hoi,
Ik zit zo eens beetje te spelen met Motherboard Monitor 5. En daar krijg ik 2 sensors geactiveerd. Eentje geeft 31 graden aan (m'n case temp.) en die andere 91 (en dat is dus geen cpu-temperatuur, hoop ik :P)

Volgens de bios ligt die nl zo'n beetje op 65 graden als die bezig is.

k Heb een Epox 8k3a(e) moederbordje met XP2100+ erin, maar volgens mij zijn er geen belangrijke updates ofzo die ik mis...

Iemand enig idee hoe ik het zou kunnen fixen? Ook in Hardware monitor geeft die nl die 91 graden aan :(

thnx

Verwijderd

Mijn intel draait op 102 graden en rotsstabiel hoor! :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 22:37:
Sooooodejuu,..
Ik vind mij AMD1800+ op 58°C al heet. (non-stressed)

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Nu online

Epsilon

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 22:37:
gare sensor, want een intel WORD niet zo heet. Dan loopt ie of vast, of hij clocked zich terug

• MadMurdock
  • Niet online
maar toch vind k het wel handig om te zien hoe warm die is, zonder dat ik moet rebooten ... :)

Verwijderd

Ja, m.a.w. ook bij mij worden verkeerde waardes uitgelezen. In bios krijg ik 39 graden, maar elk ander programma (speedfan, mbm5, smart guardian, cpucooler, cpufan) krijg ik dezelfde waarde namelijk 102 graden Celsius, hij staat echt op celsius!
andere waardes die eruit rollen:
-55
29
10
en
38 maar das voor mijn hdd

kiezen maar :?
ik heb een via p4x400 chipset

Verwijderd

Epsilon schreef op 05 november 2002 @ 22:44:
[...]

gare sensor, want een intel WORD niet zo heet. Dan loopt ie of vast, of hij clocked zich terug
Ja ehm logisch he, max jump temp is 65 graden d8 ik. Maar waarom worden wel goede waardes in bios uitgelezen en niet met de isa bus onder XP? Erg vreemd.

• The Bad Seed
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 12:40

The Bad Seed

Chaotic since 1983

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 22:50:
[...]

Ja ehm logisch he, max jump temp is 65 graden d8 ik. Maar waarom worden wel goede waardes in bios uitgelezen en niet met de isa bus onder XP? Erg vreemd.
foute sensor geselecteerd?

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

• MadMurdock
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 22:50:
[...]

eeh t is mijn topic :P

maar wat bedoel je met max. jump temperatuur ?

• Sjadow_
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 05-06-2024

Sjadow_

wassup?

Heb je al eens het programmaatje "speedfan" gebruikt? werkt perfect en nauwkeurig naar mijn idee....

• MadMurdock
  • Niet online
Sjadow_ schreef op 05 november 2002 @ 23:00:
Heb je al eens het programmaatje "speedfan" gebruikt? werkt perfect en nauwkeurig naar mijn idee....
heb het net ff gedownload en geprobeerd; simpel/goed programmaatje trouwens... maarreh.. hij blijft wel die achterlijke temperatuur geven :'(

• 418O2
  • Laatst online: 18:44
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 22:39:
[...]

Sooooodejuu,..
idle that is ;)

but i agree

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 22:39:
[...]

Sooooodejuu,..
mjah AMD en Intel is een groot verschil :)
AMD fikt wat sneller door ensow...en Intel mag afaik ook gewoon een stuk warmer worden :)

• Mr_Gee
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 15:23

Mr_Gee

Ik Heb Gesproken

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 22:47:
Ja, m.a.w. ook bij mij worden verkeerde waardes uitgelezen. In bios krijg ik 39 graden, maar elk ander programma (speedfan, mbm5, smart guardian, cpucooler, cpufan) krijg ik dezelfde waarde namelijk 102 graden Celsius, hij staat echt op celsius!
37 graden is ong. 100 gr. F.heid
dus t zou kunnen

Proffesioneel Platzak

• The Bad Seed
  • Laatst online: 12:40

The Bad Seed

Chaotic since 1983

veldmuis schreef op 05 november 2002 @ 23:05:
[...]

mjah AMD en Intel is een groot verschil :)
AMD fikt wat sneller door ensow...en Intel mag afaik ook gewoon een stuk warmer worden :)
Net omgekeerd, dacht ik :)
Volgens de specsheets mag een XP 90-95 graden worden, P4 was max 66-78° ook volgens type http://www.heatsink-guide.com/maxtemp.htm

Hail to the guardians of the watchtowers of the north

Verwijderd

Heb je wel gekeken of je chipset ondersteund wordt door die progjes. Ik heb hier een VIA miniITX mobo, is niet ondersteund en die geeft voor de cpu -5 graden aan. Dit omdat die chipset niet wordt ondersteund.

Verder, 58 graden Idle voor een XP1800+ is best hoog. hier op dit moment 33 en met CoolerXP 26

Verwijderd

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 23:13:
Heb je wel gekeken of je chipset ondersteund wordt door die progjes. Ik heb hier een VIA miniITX mobo, is niet ondersteund en die geeft voor de cpu -5 graden aan. Dit omdat die chipset niet wordt ondersteund.

Verder, 58 graden Idle voor een XP1800+ is best hoog. hier op dit moment 33 en met CoolerXP 26
MBM geeft bij mij de juiste waarden aan,.. dus idle ±58°.
Maar een N00B-vraag,.. wanneer is een processor stressed (bij 100% load gedurende X minuten/uren?)

Want veel hoger dan 'n graad of 65 wordt ie nooit.

Verwijderd

MadMurdock schreef op 05 november 2002 @ 22:52:
[...]

eeh t is mijn topic :P

maar wat bedoel je met max. jump temperatuur ?
:D

temp waarop je cpu zo'n snelle en pijnlijke dood tegemoet treedt, doorfikt dus
Duracell schreef op 05 november 2002 @ 22:51:
[...]

foute sensor geselecteerd?
nee want ik krijg alleen maar debiele waardes zoals je ziet B)

• Demo
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 15:53

Demo

Probleemschietende Tovenaar

Mr_Gee schreef op 05 november 2002 @ 23:07:
37 graden is ong. 100 gr. F.heid
dus t zou kunnen
Als je de waarden vergelijkt zou het inderdaad kunnen, maar volgens mij geven die progjes normaal een temperatuur in graden Celsius.

Unix doesn't prevent a user from doing stupid things, because that would necessarily prevent them from doing brilliant things.
while true ; do echo -n "bla" ; sleep 1 ; done

• MadMurdock
  • Niet online
k heb trouwens net een mailtje gehad van epox, met een attachment erbij waardoor het wel zou moeten gaan werken :)
Helaas doet m'n @home Internetverbinding het uitgerekend net nu weer even niet :( Maar als ik het geprobeerd heb laat ik het wel ff weten. Als het de oplossing is, is het misschien voor wel meer mensen (met Epox 8k3a ?) handig.

• MadMurdock
  • Niet online
MadMurdock schreef op 06 november 2002 @ 11:16:
k heb trouwens net een mailtje gehad van epox, met een attachment erbij waardoor het wel zou moeten gaan werken :)
Helaas doet m'n @home Internetverbinding het uitgerekend net nu weer even niet :( Maar als ik het geprobeerd heb laat ik het wel ff weten. Als het de oplossing is, is het misschien voor wel meer mensen (met Epox 8k3a ?) handig.
nou dat werkte dus voor geen meter :(

zal er toch wel sensor kapot zijn..
Pagina: 1