Toon posts:

.esp omzetten naar ?

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
L.S,

Ik ben bezig met wat initiële pogingen om een website te maken voor het bedrijfje van mijn ouders. Hiervoor heb ik van een grafische ontwerpbedrijf een .eps bestand ontvangen (het bedrijfslogo), i.v.m. benodigde kleurschakeringen etc.

De vraag: is het ook mogelijk om een .eps bestand te converteren naar een .gif of .jpeg , zonder verlies van kleuren, zodat ik dit logo kan gebruiken op de website?

Alvast bedankt voor de respons!

MvG
Tas

Verwijderd

file -> export oid?

• supakeen
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 09-09-2025
Je kicked binnen 1 minuut en je mag niet greeten onder je posts :{

Gewoon met hoogste kwaliteit doen en het zal nauwelijks zichtbaar zijn...

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

open um anders eens in photoshop

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Topicstarter
Dat heb ik al gedaan. Heb getracht de hele handel op te slaan als een andere extensie, maar verlies m'n kleuren.

Verwijderd

Topicstarter
Excuus, maar hier begrijp ik weinig tot niets van.

Verwijderd

Probeer het dan 's met Illustrator... Je kan evt. ook de hele boel selecteren in Illustrator en dan copy + paste in Photoshop... Lees anders eerst fff de gebruiksaanwijzing (F1) ;)

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

in photoshop kun je .eps files inladen. dan worden ze gerasterd en kun je ze saven als .jpg of .gif. als er iets mis is met de kleuren, kijk dan in illustrator hoe de settings staan, en hoe in photoshop de kleurensettings staan - het kan zijn dat als je gelijk copy/paste doet de file toevallig nog op 'grayscale' staat.

teveel zooi, te weinig tijd

Verwijderd

Topicstarter
Ga ik proberen Yoozer!

• OzBoz
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-08 13:58

OzBoz

.:.H.:.I.:.P.:.

waarschijnlijk moet je in Illustrator je document en daarna de kleuren omzetten naar RGB

My Fizion | My 3D prints | LinkedIn

Verwijderd

Ik geloof dat zelfs Illustrator save for web heeft. ;)

Bestand->Exporteren. Kiezen RGB of CMYK en grijswaarden.
Resolutie. Dpi
Antie Alias
Lagen schrijven.

Kies de juiste uit door te proberen.

Verwijderd

Waarom denk ik toch dat topicstarter probeert logo.eps te renamen naar logo.jpg?

Even serieus, welk programma gebruik je?

Verwijderd

Topicstarter
Photoshop 6.0, maar eerlijk is eerlijk: ben niet bepaald bedreven met de applicatie. Onder het motto "wat niet is, komt binnen afzienbare tijd zeker" doe ik m'n best.

• Yoozer
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 20-01 22:02

Yoozer

minimoog

als je het echt niet meer weet, mail me dan even op welke resolutie hoeveel pixels breed & hoog je het ding in .jpg formaat wil hebben (en het ding zelf), dan klooi ik wel even met illustrator.

teveel zooi, te weinig tijd

• DeFeCt
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-08 10:43

DeFeCt

je wéét toch

Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 23:52:
Photoshop 6.0, maar eerlijk is eerlijk: ben niet bepaald bedreven met de applicatie. Onder het motto "wat niet is, komt binnen afzienbare tijd zeker" doe ik m'n best.
Ik wil niet vervelend zijn maar laat de illusie dat je binnen afzienbare tijd zeer bedreven bent met photoshop maar los...
Yoozer schreef op 05 november 2002 @ 23:56:
als je het echt niet meer weet, mail me dan even op welke resolutie je het ding in .jpg formaat wil hebben (en het ding zelf), dan klooi ik wel even met illustrator.
Iets zegt me dat ook het begrip resolutie hem niet zoveel zegt...

Je moet in photoshop onder file op place drukken en dan je eps selecteren...

Flickr

• Bosmonster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 29-08 19:47

Bosmonster

*zucht*

- Een onnodige spelfout in je topictitel wat heel veel verwarring zaait
- Een greet onder je post wat niet nodig is
- Een kick binnen de minuut met de onmisbare toevoeging "?" :?
- File -> Export zegt je niks ??

En voor zover ik weet kun je een EPS gewoon in Photoshop openen, scalen en Save for web doen.. lijkt me geen rocketscience..

Sorry hoor, maar koop eens een boek, doe eens een tutorial.. Maar lees vooral onze FAQ nog eens door.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.