Ik heb een Quattrovox (kleine telefooncentrale) die op de analoge poorten nogal wat ruis veroorzaakt. Die ruis is erg storend tijdens telefoongesprekken. Ik vroeg me af of deze ruis te onderdrukken is met een eenvoudig filtertje, uiteraard zonder het bellen te beïnvloeden.
Op de eerste 2 versies van de Quatrovox is dit een bekend probleem.
KPN heeft lange tijd oude Quatrovoxen (type 1 en 2) ingeruild als er klachten van gebruikers waren. Probeer dat eens.
KPN heeft lange tijd oude Quatrovoxen (type 1 en 2) ingeruild als er klachten van gebruikers waren. Probeer dat eens.
Die van mij is al meer dan drie jaar oud. Verder zijn ze opgehouden met gratis omruilen heb ik begrepen.
Mijn idee was om met een simpel passief filter (condensator en weerstand) een deel van de ruis weg te halen, maar ik weet niet hoe ik de waarden moet berekenen.
Mijn idee was om met een simpel passief filter (condensator en weerstand) een deel van de ruis weg te halen, maar ik weet niet hoe ik de waarden moet berekenen.
Ik heb ook zo'n qfox 1 even mijn bezit gehad.
Ook een beetje ruis op de poorten. Ik heb het vrij simpel kunnen oplossen door hem even open te maken. Alle contactjes goed te reinigen (ook die op de telefoonkabels die je erin prikt) en hem weer zorgvuldig in elkaar te bouwen (de manier waarop je hem in elkaar zet maakt behoorlijk uit).
Daarna was het probleem helemaal verdwenen
Ook een beetje ruis op de poorten. Ik heb het vrij simpel kunnen oplossen door hem even open te maken. Alle contactjes goed te reinigen (ook die op de telefoonkabels die je erin prikt) en hem weer zorgvuldig in elkaar te bouwen (de manier waarop je hem in elkaar zet maakt behoorlijk uit).
Daarna was het probleem helemaal verdwenen
Aaargh ik heb de laatste weken ook steeds meer ruis op m'n QVOX 1
Kan ik die gewoon met contactspray reinigen?
Of is het een beter plan om KPN lastig te gaan vallen om me een nieuwe te geven?
Of is het een beter plan om KPN lastig te gaan vallen om me een nieuwe te geven?
webOS all the way!