oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
(heeft idd met copy protection te maken ofzo)
PIII 800@804 Mhz
These are my principles. If you don't like them, I have others.
Meteen geld terug vragenBadMotha schreef op 05 november 2002 @ 22:29:
yes.. i've used the search....
problem:
ik heb een STRVA555 ES receiver van Sony,
en een DVP-NS705 DVD/SACD/MP3 speler.
...
typisch, want op m'n receiver zit een SACD digitale ingang.
Volgens mij is juist Sony de bron van deze beperking (dus er zal wel niet "digitale SACD input" op je Sony receiver staan...
Only analogy!
2 crush your enemies, 2 win the Tournament
en er stond ergens dat een SACD niet digitaal afgespeeld kan worden....
najah... via die 5.1 aansluiting klinkt het trouwens toch perfect,
SACD is van harte aanbevolen.
heb trouwens nog maar 1 titel: "The Sonic Collection, van Frankie Goes To Hollywood
(detail: m'n eerste CD was ook van FGTH, maar dat was +/- 15 jaar geleden..)
staan trouwens (achteraf bekeken) een aantal "cons and pros of SACD" op internet, en daar stond dit verhaal ook bij.
misschien toch nog een nuttige vraag geweest, moderator?
thx for da replies!
oude specs alu kassie We zijn op de wereld -om mekaar (4x)- te helpen nietwaar??-=-
dCS gebruikt IEEE 1394 (firewire). Ze hebben losse DA converters voor DSD (en losse DSD loopwerken).Femme schreef op 05 november 2002 @ 23:00:
Is er uberhaupt een standaard voor DSD over de S/PDIF interface?
http://www.dcsltd.co.uk/
(edit op hun professionele lijn doen ze DSD via de SDIF, geloof ik (is dat hetzelfde als SPDIF?))
Verder heeft Sharp een of andere digitale connectie tussen hun SACD speler en hun 1 bit digitale versterker.
DSD hoeft niet gedecodeerd te worden alleen terug vanuit het digitale domein naar het analoge domein. Een DSD D/A converter is dus wat je versterker zou moeten hebben.
masaman schreef op 06 november 2002 @ 11:15:
Lampje:
DSD hoeft niet gedecodeerd te worden alleen terug vanuit het digitale domein naar het analoge domein. Een DSD D/A converter is dus wat je versterker zou moeten hebben.
Your point being? Dat zeg ik toch?
Mij lijkt het toch dat je beter een gewone CD via digitale weg afspeeld, dan een SACD via analoog, toch?BadMotha schreef op 05 november 2002 @ 23:44:
...
najah... via die 5.1 aansluiting klinkt het trouwens toch perfect,
...
Wilde alleen aangeven dat DSD niet gedecodeerd hoeft te worden.
Decoderen is iets anders als converteren met een D/A.
Als daar voor jou geen verschil tussen zit zal ik me hierin verder niet mengen.
ach, het gaat om het idee, toch?Mij lijkt het toch dat je beter een gewone CD via digitale weg afspeeld, dan een SACD via analoog, toch?
je bent een knappe jongen, als je het verschil hoort tussen een 2kanaals opname die digitaal is aangesloten,
of als dezelfde analoog is aangesloten.
CD wordt bij mij trouwens wel digitaal afgespeeld.
quote uit de handleiding van de receiver:
"de meerkanaals (5.1) aansluitingen kunnen gebruikt worden voor aansluiten van meerkanaals apparatuur van hoogwaardige kwaliteit"
SACD dus....
masaman schreef op 06 november 2002 @ 11:57:
[...]
Wilde alleen aangeven dat DSD niet gedecodeerd hoeft te worden.
Decoderen is iets anders als converteren met een D/A.
Als daar voor jou geen verschil tussen zit zal ik me hierin verder niet mengen.
Mijn argument was dat zijn versterker geen dsd kan decoden. Hoe dat precies gebeurd (door een dac, of door een apart filter) is niet interessant: feit blijft dat wanneer je zijn versterker een dsd stream zou kunnen aanbieden, die versterker er gewoon niks mee kan. Wat is daar nu zo moeilijk aan dat je daar zo over door moet gaan?
Dat was mijn hele punt, maar blijkbaar is dat voor jou niet interessant omdat je nou ook al zegt dat een filter dsd kan decoderen. Ik hoopte dat ook moderators open stonden voor opbouwende opmerkingen. Zal in dit topic niet meer reageren aangezien uit jou reactie blijkt dat je graag het laatste woord hebt.
lampje lecht alles keurig uit zover ik weet
dsd stream kan inderdaad verder niet gedecodeerd worden.. (ja.. tis een soort hardware codec, net als dvd
en verder heb ik he tlaatste woord hier
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy
Jag schreef op 07 november 2002 @ 03:14:
Waarom zou je het uberhaupt digitaal willen aansluiten?
Precies de reden waarom SACD dan nog niet echt zin heeft om aan te schaffen.BadMotha schreef op 05 november 2002 @ 23:44:
HA! zat net nog even de g.a. van de DVDspeler door te lezen,
en er stond ergens dat een SACD niet digitaal afgespeeld kan worden....
En als ie het al digitaal WEL kon: kan je receiver het dan aan... SACD is toch 98kHz?
En klinkt dan via die 5.1 aansluiting net zo mooi als een gewone CD speler.najah... via die 5.1 aansluiting klinkt het trouwens toch perfect,
Conclusie is dan dan inderdaad: ach, het gaat om het idee...
Alles kan stuk.
Lampje schreef op 07 November 2002 @ 11:51:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Mijn argument was dat zijn versterker geen dsd kan decoden. Hoe dat precies gebeurd (door een dac, of door een apart filter) is niet interessant: feit blijft dat wanneer je zijn versterker een dsd stream zou kunnen aanbieden, die versterker er gewoon niks mee kan. Wat is daar nu zo moeilijk aan dat je daar zo over door moet gaan?
Hij zegt dat het geen decoden is maar converten. En daar heeft ie op zich wel gelijk in.
Nou ja, het is een beetje een loze discussie, dat is toch niet zo onzinnig om dat te zeggen?remco_k schreef op 07 November 2002 @ 16:26:
[...]
pffff..... wat een opmerking... Als je nou nog wat zinnigs te melden had...
Jag schreef op 07 november 2002 @ 16:36:
[nohtml]
[...]
[/nohtml]
Hij zegt dat het geen decoden is maar converten. En daar heeft ie op zich wel gelijk in.
Een wedstrijdje semantiek dus? Altijd leuk....
dat is best wel een goed ideeVerwijderd schreef op 08 november 2002 @ 00:38:
Kan wel, digitaal uitgang aftappen van het IC dat hier voor verantwoordelijk is
wellicht kunnen we hier een DIY project van bakken
vraagt om informatie uitzoeken
die eindfilter is een stukje in de dac .. en je moet het VOOR de dac geloof ik dan aftappen
ultranalog heeft nog steeds forumstop geloof ik
Verder zie ik Remco regelmatig op andere forums langschuiven (diyaudio, hear, tubesclub.nl oid). Hij post niet zo veel, denk ik.
ed typos
Verwijderd
Lees maar eens wat Amerikaanse audioforums doorgitaarwerk schreef op 08 november 2002 @ 03:21:
[...]
dat is best wel een goed idee
wellicht kunnen we hier een DIY project van bakken![]()
vraagt om informatie uitzoeken
zou ik eens doen..wellicht ik er niet al te veel tijd voor heb..Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 16:54:
[...]
Lees maar eens wat Amerikaanse audioforums door
Tjek deze site voor een diy (SA)CD
http://www.daisy-laser.com/
http://www.daisy-laser.nl/homeoptics/

Ik vind mezelf absoluut niet knap, maar hoor het verschil wel degelijk! In ieder geval bij mij thuis. Heb mijn dvd speler nu analoog (2 weg), analoog (dvd-a 5.1), coaxiaal en via glas aangesloten, en ja, er zitten duidelijke verschillen tussen.BadMotha schreef op 06 November 2002 @ 23:28:
[...]
ach, het gaat om het idee, toch?
je bent een knappe jongen, als je het verschil hoort tussen een 2kanaals opname die digitaal is aangesloten,
of als dezelfde analoog is aangesloten
Ik moet wel zeggen dat het wel van veel factoren afhangt, akoestic, gebruikte kabels, etc. Het kan dus best zijn dat bij jou inderdaad geen verschil te horen is, maar zeg niet dat er geen verschillen zijn!
Nog wat, toen jij je sacd gekocht had, heeft de verkoper dit niet uitgelegd? Ik mag toch veronderstellen dat zeker de verkoper weet dat dvd-a en sacd uitsluitend via analoge uitgangen geluisterd moeten worden.
Uitzondering die de regel bevestigd: Meridian en Denon hebben nu ook een digitale link om dvd-a (sacd weet ik niet) te luisteren. Het verhaal hierachter is een rechtenkwestie. Technisch is het wel mogelijk, alleen mocht het niet, tot voor kort. Ik heb wel begrepen dat vooralsnog meridian en denon de enigen zijn die dit mogen.
Alpha Innotec WP aardwarmte / 19230 WP Sunpower MAX 3 (32 / SMA - 18 / Enphase) 80 kWh BE batterij / vrijstaand huis gasloos / EV 40k per jaar