Toon posts:

support@home.nl --> ervaringen?

Pagina: 1
Acties:
  • 83 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hier een van de mijne:

Ok.. ik ontvang spam. Gebeurt wel eens. Kijk ik in de header: niet aan mij geadresseerd, op geen enkele wijze. Dus @home mailen met de vraag waarom hun mailserver spam welke niet aan mij geadresseerd is aan mij doorstuurt.

Lang verhaal kort, dit is hun laatste antwoord:
Echter is de mail-server van de andere provider verantwoordelijk geweest
voor de routering van het bewuste e-mailtje. Onze server fungeerde
alleen als ontvanger in dit geval.
Heb ze teruggemailed:

[quote]

Het gebruikte protocol voor email aan server zijde is SMTP (Simplified Mail Transfer Protocol). Binnen de technische grenzen van dit protocol (open relay) zou een situatie zoals U hem schetst kunnen voorkomen, mits de client ook SMTP draait.

Dit is echter niet het geval. Ik haal email op via POP3, u raad het al, een heel ander protocol. Dit protocol werkt bijvoorbeeld met mailboxen. Die van mij wordt door u gehost en kan maximaal 5 Mb bevatten. Wat is er gebeurd? Uw mailserver heeft via SMTP een bericht ontvangen en besloten dit in mijn POP3 mailbox te stoppen, ondanks dat de email niet aan mij geadresseerd was.

Ik ben het met u eens dat de spammer het eigenlijke kwaad is (immers hij/zij is diegene die de spam verstuurt heeft), het feit echter dat deze mail bij mij terechtkwam was overbodig en te wijten aan een configuratiefout aan een van uw email-servers.

Gezien het feit dat het voorlopig bij een eenmalige actie is gebleven, ga ik er van uit dat de mensen binnen uw bedrijf die wel weten hoe internet werkt de fout inmiddels gevonden en hersteld hebben.

Dit topic is gesloten.