[flash - avi] problemen met AVI vanuit Flash!

Pagina: 1
Acties:

• surfpunk
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 07-05-2021

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
Voor mijn vakantie video (vanuit een DV-camera gegrabt naar AVI in DV-formaat in Premiere 6) wil ik intro, effecten en animaties maken in flash en die al dan niet met een alpha-kanaal (transparantie) over mijn video heen gooien.

Nu kan je vanuit flash renderen naar AVI files. Deze files zijn net zo strak en mooi als mijn Flash file bedoeld is, maar als ik deze clip in premiere importeer en render, dan mukt ie heel de clip op. De scherpte is er uit en de animatie (een groene outline op een zwart ondervlak) ziet er smerig uit!

Ook geprobeerd een image sequence (tga) te importeren in premiere of de flash naar QT-pro maar zo gauw als ik mijn project render in premiere (standaard avi-dv settings op pal (de flash heeft dezelfde grootte en snelheid) dan mukt ie de film op..

Iemand tips of links? ik word er zo langzamerhand gek van!!

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
ok.. voorals iemand het gevolgd heeft..

de Microsoft DV-codec is dus b*a*g*g*e*r!!

met codecs van pinnacle (edition trial software) en Canopus gaat alles wel goed...

Mijn webcam is van lego, mijn fotocamera's zijn van Nikon, de statieven van Manfrotto, mijn snowboards van Völkl en mijn laptop van apple (maar daar mag ik op DPZ niets over zeggen)...

Verwijderd

al geprobeerd de flash eerst als avi of gif sequences te exporteren uit flash ?

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Hoe exporteer je dan? (welke compressie??)

(Je kan namelijk beter ongecomprimeerd vanuit flash naar AVI of Quicktime exporteren...)

• surfpunk

surfpunk

*apple macBook*

Topicstarter
antwoord op beide:
Heel veel maakt dat niet uit.. eens moet je je perfect gerenderde stills of avi zonder compressie door je codec heengooien... Jammer maar helaas!!

mijn oplossing is nu sparen voor de canopus raptorRT... goede video-editing kaart en een goede codec!!