beukpartijtje in de kelder

Pagina: 1
Acties:

• Arjan
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

Arjan

copyright is wrong

Topicstarter
knijntje

over dit hoogwaardige stukje HiFi waar ik hierboven naar verwijs zou ik graag jullie mening hebben mbt. het volgende:

is dit prijs/kwaliteit verhouding goed, of kun je voor dat geld beter zelf gaan knutselen ?

doeleinde: wat beukwerk voor in de kelder bij een vriend van me, moet een drumstel evenaren/overstemmen :P

het zal inmiddels wel duidelijk zijn dat we met deze stukjes apparatuur geen foutjes hoeven te ontdekken in de zooveelste symphony van beethoven, maar in plaats daarvan een beetje volume crieeren.
Die kelder proberen we een beejte in te richten als hangplek, dus we zullen er in de toekomst misschien ook af en toe een filmpje kijken.

als ik jullie nu vraag: zijn deze speakers geschikt voor deze doeleinden, als het niet teveel mag kosten, of is zelfs een zelfbouwpakketje van de conrad nog beter ?

qua geluid, is dit een beetje te vergelijken met die speakers die je bij zon sony setje krijgt ? (100watt gevalletje, kweet verder niks ervan, maar das de enige referentie die ik momenteel zou kunnen maken)

edit:

dealer = www.skytronic.com

oprecht vertrouwen wordt nooit geschaad

• Cannondale
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online
Ziet er niet al te best uit. Wat kun je in hemelsnaam verwachten voor 70 euro? Een beetje tweeter kost los al gauw de helft van dat bedrag en dan heb je verder nog niks.

Ik twijfel ook aan het rendement van die speaker. Als je een keertje flink beukt heb je al gauw kans dat het ding sneuvelt. Geef toe; 70 euro is goedkoop, maar als je voor elk hangavondje een nieuw setje moet aanschaffen gaat het al gauw in de papieren lopen.

Kijk anders eens rond wat je tweedehands kunt kopen, voor een kelder kun je net zo goed gewone speakers gebruiken. Hoe groot is die kelder btw?

"In the long run we are all dead" J.M. Keynes

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Nu online

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

hmmzz... 70E kan gewoon niet veel soeps zijn.
Maar probeer het eens, voor dat geld kan je je er geen buil aan vallen toch?

Kijk ook eens bij de conrad voor cheap-ass speakers...

Wise enough to play the fool

• beschuitfluiter
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20-07 15:44

beschuitfluiter

to the batmobile,let's go

teacher schreef op 06 november 2002 @ 01:06:
hmmzz... 70E kan gewoon niet veel soeps zijn.
Maar probeer het eens, voor dat geld kan je je er geen buil aan vallen toch?

Kijk ook eens bij de conrad voor cheap-ass speakers...
yeh die dingen met dat blauwachtige stof... daarvan hebben wij ook ooit eens een setje gekocht voor ons 'hok'... hebben het toch minstens 3 jaar uitgehouden met best aardig volume...

¯\_(ツ)_/¯

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 23:28

remco_k

een cassettebandje was genoeg

The specz:
Skytec disco PA luidspreker
Artikelnr. 100692
Disco luidspreker 200 Watt.
PA luidsprekerbox met woofer, grote magneet
High Compression Piezo Tweeter voor de midden en hoge tonen.
Einde specz

Mijn specz
Skytec disco PA luidspreker -> Skytec = Prutzooi
Disco luidspreker 200 Watt. -> Zal wel 90 Watt RMS zijn
PA luidsprekerbox met woofer, grote magneet ->Zinloze specs, geeft aan dat de bas speaker niet veel voorsteld.
High Compression Piezo Tweeter voor de midden en hoge tonen. -> Piezo tweeters, vooral goedkope, klinken ontzettend Kl*t*
Einde mijn specz
En dan nog maar niet over de prijs te spreken... Goedkoop = duur....

Met andere woorden: Als je deze speaker aan het plafond wil hangen en er niets mee wil doen: prima.
Moet ie een drumstel evenaren: gaat je niet lukken, en als het je lukt, dan lukt dat maar 1 keer. Die klap die je dan hoort is de conus van de basspeaker die dan tegen je muur klapt. ;)

En dan tot slot de doorslaggevende tip: niet kopen voordat je geluisterd hebt!!!
Vooral bij goedkope troep moet je dat ZEKER doen...

Alles kan stuk.

Verwijderd

remco_k schreef op 06 november 2002 @ 13:07:
The specz:
Skytec disco PA luidspreker
Artikelnr. 100692
Disco luidspreker 200 Watt.
PA luidsprekerbox met woofer, grote magneet
High Compression Piezo Tweeter voor de midden en hoge tonen.
Einde specz

Mijn specz
Skytec disco PA luidspreker -> Skytec = Prutzooi
Disco luidspreker 200 Watt. -> Zal wel 90 Watt RMS zijn
PA luidsprekerbox met woofer, grote magneet ->Zinloze specs, geeft aan dat de bas speaker niet veel voorsteld.
High Compression Piezo Tweeter voor de midden en hoge tonen. -> Piezo tweeters, vooral goedkope, klinken ontzettend Kl*t*
Einde mijn specz
En dan nog maar niet over de prijs te spreken... Goedkoop = duur....

Met andere woorden: Als je deze speaker aan het plafond wil hangen en er niets mee wil doen: prima.
Moet ie een drumstel evenaren: gaat je niet lukken, en als het je lukt, dan lukt dat maar 1 keer. Die klap die je dan hoort is de conus van de basspeaker die dan tegen je muur klapt. ;)

En dan tot slot de doorslaggevende tip: niet kopen voordat je geluisterd hebt!!!
Vooral bij goedkope troep moet je dat ZEKER doen...
Dat lijkt me wel duidelijk ja, alleen die 90 Watt RMS van jou specs :? Ik gok dat ie misschien 20 Watt RMS is. Maar je hebt natuurlijk wel een hele 1337 grote magneet. Dit spul moet je echt niet bij de Kijkshop gaan kopen, je kan ze niet beluisteren en voor die prijs kun je eigenlijk niet meer dan ellende verwachten.

Is de kijkshop trouwens bezig alle wannabe dj's te lokken?
http://www.kijkshop.nl/on...path%5Fsegment=Discoworld :X
http://www.kijkshop.nl/on...path%5Fsegment=Discoworld :X :X
http://www.kijkshop.nl/on...path%5Fsegment=Discoworld :X :X :X

• BaRF
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online

BaRF

bijna kerst

ik verkoop skytec boxen en idd, als je hard wil rammen moet je het niet doen :) ze zijn meer geschikt voor de mensen die een beetje beginnen met bv mixen op hun eigen kamrtje en zo :P

btw die 1e link hierbocen: dat is een NAAAR DING! hoeddanook, wij hebben er in 2 weken 6 sets van verkocht! :D ZIEK!

The space between is where you'll find me hiding, waiting for you

Verwijderd

BaRF schreef op 06 november 2002 @ 13:15:
ik verkoop skytec boxen en idd, als je hard wil rammen moet je het niet doen :) ze zijn meer geschikt voor de mensen die een beetje beginnen met bv mixen op hun eigen kamrtje en zo :P

btw die 1e link hierbocen: dat is een NAAAR DING! hoeddanook, wij hebben er in 2 weken 6 sets van verkocht! :D ZIEK!
En zeker alle 6 alweer terug gekregen onder garantie? Dat er mensen zijn die die troep willen zeg, ik moet echt lachen van die setjes. Voor €300 een complete PA set, terwijl alleen een goede koptelefoon al zo'n €200 kost (Sony v700). Wel met extra aansluiting voor een casettedeck :X. Als ik één keer ga draaien op zo'n setje dan is er naar een kwartier geen potmeter/fader/cd speler/koptelefoon meer heel. Werkt vast ook fijn zo'n cd speler zonder jogdial en pitch bend.

• TimMer
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Kijk dan liever hier even, daar hebben ze tenminste nog kwaliteitsspeakers. DAP is geloof ik niet zo, maar de JBL's zijn zeer goed. Kost wat, maar dan heb je ook wat.
Pagina: 1