Toon posts:

Nieuwe cooler koelt niet fijn. HELP.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Na eerst een copperorb gehad te hebben die een teringherrie maakte (fan was uit balans, denk ik) heb ik maar eindelijk eens een nieuwe gekocht. Een Spire Falconrock, dus eigenlijk zo'n whisperrock II met een beetje koper. Zoals je al de titel kunt zien, heb ik een klein probleempje. Hij wordt nu nog veel warmer dan dat ouwe ding, terwijl hij eigenlijk beter zou moeten zijn, voor zover ik weet (maar 'k ben een newbie.)
Anyway, blijkt dat dat ding niet eens warm wordt, voor zover ik kan voelen, dus dan is er waarschijnlijk iets mis met het contact tussen de proc en heatsink. Ik heb wel alles netjes schoongemaakt (met nagellak remover) en een een dun laagje van deze thermal shit op de koeler gedaan met mijn sexy bibliotheekpas. Vergeet ik nu iets, of doe ik iets fout? :?
Mijn Athlonnetje loopt nu op z'n standaardsnelheid (1Ghz) en dat is best triest. Normaal loopt ie op ruim 1,33 en ongeveer dezelfde temperaturen. Iets lager zelfs, denk ik. 52 idle en 62 load. :'(

Verwijderd

Zit de hs wel recht op de processor? Als ie een klein beetje scheef zit werkt het vaak al niet meer.

• Scatman_II
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-02 21:38

Scatman_II

R9500 Pro >:)

Mja, ik heb een beetje met een fan erop zitten kloten [ 92 mm op 12V, redelijk stil, op het blok van de beruchte coolermaster stofzuiger met regelbare fan]
en nu wordtie wel heel veel cooler naar mijn id dan alleen door de fan kan komen [had er eerder al een 80mm op zitten wisselend op 12 / 7V ].

Kan natuurlijk door de buitentemperaturen komen, maar door m'n gefriemel aan het coolblok is dus waarschijnlijk de pasta ook wat verspreidt ofzo...

Coolpasta 'verkeerd' erop hebben scheelt bestwel veel in temp...

OC / CM - Begint eer ge Bezint

Verwijderd

Topicstarter
De sink zit recht voor zover ik kan zien. Er zit al een 80 mm fan op (standaard) en de coolpasta zit er goed op, tenzij mijn prachtige methode dan toch fout zou zijn.

• Epsilon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12:26

Epsilon

Scatman_II schreef op 05 november 2002 @ 21:24:
Mja, ik heb een beetje met een fan erop zitten kloten [ 92 mm op 12V, redelijk stil, op het blok van de beruchte coolermaster stofzuiger met regelbare fan]
en nu wordtie wel heel veel cooler naar mijn id dan alleen door de fan kan komen [had er eerder al een 80mm op zitten wisselend op 12 / 7V ].

Kan natuurlijk door de buitentemperaturen komen, maar door m'n gefriemel aan het coolblok is dus waarschijnlijk de pasta ook wat verspreidt ofzo...

Coolpasta 'verkeerd' erop hebben scheelt bestwel veel in temp...
hij heeft de pasta er redelijk goed opzitten denk ik

maar met zn fan klote heeft geen nut

Hij heeft goed gezien dat zijn koeler geen goed contact maakt met zn proc

Verwijderd

Topicstarter
Ik zal 'm morgen wel opnieuw d'r op zetten (weer alles losschroeven.. hoera) Maar ik snap alleen niet hoe hij geen goed contact zou hebben. Alles lijkt goed te zitten.

Oh ja, zou het de koelzooi van de koeler af haal en dan dat hele kleine laagje dat op de core blijft zitten overhou? Helpt misschien ook, lijkt me. Maar ja, misschien is dat weer te weinig...

Verwijderd

Topicstarter
Woei! Het is me gelukt. Ik had 'm er omgedraaid opzitten. Tsja, dat krijg ik als ik naar mijn broer luister die het al "zo vaak" had gedaan. |:( Op 1,35@1,73 volt is ie nu 45 idle en 52 load. Niet slecht... Misschien kan het wel wat beter als ik nog wat zou klooien, maar voorlopig gaat dat ding er niet meer af, want ik freakte echt wel effe toen ik dat ding eraf haalde, piepklein stukkie van een hoekje was er af. Maar hij werkt, HALLELUJA! 1,4 Ghz, here I come! (Ja, een hele 50 mhz d'r bij zou wel fijn zijn :9)

Verwijderd

Omgedraaid |:( 8)7

• Chakotay
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 16:22

Chakotay

Lick here to continue

Het is trouwens beter om alleen een klein druppeltje pasta op de core te doen in plaats van het op de onderkant van de HS te smeren. Door de kracht die de HS op de core uitoefend wordt het dan vanzelf wel uitgespreid, en je hebt nauwelijks overtollige pasta die in je bruggen terecht kan komen.

Live for today, screw yesterday, hope for tomorrow...
Stichting eth0

• MM
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

MM

was: m.m

Chakotay schreef op 06 november 2002 @ 17:48:
Het is trouwens beter om alleen een klein druppeltje pasta op de core te doen in plaats van het op de onderkant van de HS te smeren. Door de kracht die de HS op de core uitoefend wordt het dan vanzelf wel uitgespreid, en je hebt nauwelijks overtollige pasta die in je bruggen terecht kan komen.
Wat ik altijd doe is gewoon een dun laagje op de core, en dan een druppeltje in het midden. Zo weet je zeker dat overal wat zit, en dat er ook geen luch tussen zit.

S, de lekkerste letter in het chocoladeletteralfabet - Enrave - EVE corporation ingame channel "-nrave-"

Pagina: 1