Toon posts:

[WC] 3R systems + Aopen HQ-45

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik heb sinds vandaag een 3R systems watercooling-set aangeschaft en wil deze gaan installeren in mijn Aopen HQ-45. Deze kast mist boven de I/O plaat van het moederbord (dus waar PS/2, USB, parallel, serieel, geluid, etc. zit) een plaats om een 80mm fan te plaatsen. Op zich geen probleem, want een dremeltje + boor doen wonderen :) Maar, nou vroeg ik me af of het ook mogelijk is om de radiator + 80mm fan (die ik dus eigenlijk bovenin zou moeten plaatsen) ook voorin de kast kan schroeven?

De radiator zou dan op de plek komen waar op het onderstaande plaatje 'Front I/O (option)' staat.
Afbeeldingslocatie: http://www.aopen.nl/products/housing/exp-45/exp_hq45pro_0.jpg

Het gaat om de volgende radiator met 80mm fan erop vast geschroefd:
Afbeeldingslocatie: http://images.tweaktown.com/imagebank/radiator_fan-install.jpg

Kan ik deze zonder problemen voorin plaatsen of krijg ik dan problemen met de aanvoer van koude lucht? Mijn plan is namelijk om bovenin een 80mm outtake fan te plaatsen.

Heeft iemand deze combinatie op zo'n manier geinstalleerd?

• cyberbetica
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 24-06-2022

cyberbetica

DevOpsen? CloudNation.nl

aangezien de warmte van de processor uit de radiator komt, komt er geen extra warmte bij oid, dus gewoon 1 a 2 fans voor uitvoer en deze onderin als invoer should do a good job.

Wat je ook kan doen is gewoon onder laten uitvoeren, dan komt de processorwarmte niet in je kast, werkt misschien nog wel beter

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad, zo had ik ook geredeneerd! Ga maar eens testen! Die gaten moeten er toch komen, dus als het niet werkt schroef ik het maar weer om :)

Verwijderd

Ikzelf heb een HQ-08 en tussen front en kast de fan naar binnen blazend gedaan en aan de binnenkant kast de radiator, dacht alleen dat t een 38mm dikke fan is en dan kom je misschien in de problemen om dat ertussen te proppen.

• Vimana
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14:38
Vergeet niet de resultaten van dat systeempje te posten! Ben ik nl erg benieuwd naar.

Verwijderd

Topicstarter
Uiteraard post ik de resultaten!

Ik ben nu bezig m'n case te modden! Moet namelijk voorin een stuk uit de kast zagen, vervolgens bevestig ik de 80mm fan + radiator op een losse plaat aluminium. Deze schroef ik dan weer vast in de kast. Bovenin maak ik een 80mm gat + bevestigingsgaten voor een 80mm out-take fan.

Overigens heb ik de fan die bij het pakket zat vervangen door een Enermax 80mm.
Pagina: 1