[Java] RMI en JDBC niet geen huwelijk?

Pagina: 1
Acties:

• FendtVario
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12-05-2025

FendtVario

The leader drives Vario!

Topicstarter
[edit] probleem is al opgelost, heb wat veranderd in de code en uit de foutmeldig bleek een klasse niet Serializable te zijn. Topic verwijderen kan zeker niet.

Ik ben bezit met een 3-tier server applicatie en heb het volgende probleem. De server in van het geheel heeft via RMI verbinding met de clients. Dit is de server (tot nu toe):

<<< CUT >>>

Het probleem is dit, als ik de RMISecurityManager in regel 19 (eeste bestand) uitzet kan ik verbinding maken met de database. Staat deze aan dan krijg ik deze foutmelding:

code:
1
2
Exception creating database connection: java.security.AccessControlException: access denied 
(java.lang.RuntimePermission accessClassInPackage.sun.io)

Dit zijn de socket regels in java.policy
code:
1
2
3
permission java.net.SocketPermission "localhost:1024-" "listen, accept, connect, resolve";
permission java.net.SocketPermission "192.168.0.:1024-" "listen, accept, connect, resolve";
permission java.net.SocketPermission "jcw-laptop:1024-" "listen, accept, connect, resolve";

Het heeft te maken met de rechten die je hebt op de SocketPermission, maar ik zie even geen oplossing en googlen naar die probleem gaf geen oplossingen. Iemand een hint in de goede richting?

[ Voor 0% gewijzigd door FendtVario op 05-11-2002 21:32 . Reden: zie top ]

www.fendt.com | Nikon D7100 | PS5