Toon posts:

Innovatek met 3/8 slangen..?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi ik wilde een innovatek setje gaan kopen maar vindt de slangetjes toch een beetje al te brak...

Weet iemand of ik er gewoon andere aansluitingen in kan schroeven??

ik weet het kan ook gewoon wat anders halen maar dit is op zich best mooi spul en het enigste dat ik in de buurt kan kopen zodat ik de boel morgen in huis kan hebben!

Hoorde al van iemand dat de eheim1048 bijv noise gaat maken als je achterop de pomp een verloop stukje zet voor de 8mm slangetjes van inno....
Hij had het opgelost door er eerst een stuk 11mm slang op te zetten en dan via Y koppeling omzetten naar twee parallele 8mm slangetjes (cpu en nb/gpu apart)

Let me know,

Mark

Verwijderd

Topicstarter
hmmm blijkbaar heeft niemand er ooit aan gedacht, google is ook niet enthousiast met het geven van hits aangaande dit onderwerp :-(
Koop de boel wel en probeer het gewoon :-)

Verwijderd

T is allemaal 1/4" meen ik, dus kunt er met verloopjes iets anders in schroeven, blijft t feit dat je daarmee de flow van je koelblok niet vergroot, misschien dat de Eheim t dan dus nog steeds doet, kijk dan ns hier
http://www.stud.uni-hanno...er/Computer_wak_eheim.htm

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:18

DinX

Motormuis

Ik heb een innovaCOOL Rev 3.0 waterblok (weet niet of het die is in je kit) en een Eheim 1048.
Het blok heeft inderdaad 1/4" aansluitingen, al de rest is breder (3/8 is dat zeker).

Ik gebruik gewoon dunnere slangen voor en achter m'n blok, ende rest brede slangen.
De eheim maakt niet meer lawaai naar wat ik kan horen.

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• jbcyber
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 11-02 12:57
Je kunt er andere koppelingen op draaien is niet al te moeilijk

Heb het ook gedaan kijk maar :

Afbeeldingslocatie: http://home.hccnet.nl/juul.beckers/case-mod/vid_wc_bovenkant_1.JPG

• DinX
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:18

DinX

Motormuis

jbcyber schreef op 05 november 2002 @ 23:57:
Je kunt er andere koppelingen op draaien is niet al te moeilijk

Heb het ook gedaan kijk maar :

[afbeelding]
Maar vanbinnen blijft het blok nog altijd hetzelfde. Is niet zeker dat je betere flow krijgt dan hè :)

Marokko 2015: Route
Sat Tracker: SpotWalla
Blog: Gone for a ride

• Dark Angel
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 19-02 23:50

Dark Angel

Corvette LS Power

nee maar de slangen van 3/8 zijn vaak wel van zachter matriaal en dat vindt ik zelf fijner werken dan de hardeslang .

dus kan het wel de moeite zijn om te kijken of het te verandere is ook al wordt de flow niet beter.

|D3 Battletag: <SG>DarkAngelnl#2829| WOT DarkAngelnl

Verwijderd

Topicstarter
Ha jbcyber dat is een foto die ik wilde zien ;-)
Ik weet dat het blok natuurlijk intern gelijk blijft, (eigenlijk niet ik heb een dremel :-), maar op deze manier is er meer keuze qua slangen en ik denk dat de performance trouwens ook wel omhoog gaat: De huidige aansluitingen zijn veel dunner als het getapte gat, denk dat er minder restrictie is met de andere aansluitingen..

Het is in elk geval makkelijker om op deze manier 2 lussen te maken denk (hoop) ik; ben van plan het cpu block te voorzien van de grotere aansluitingen en die dus 3/8 te maken, en de NB/gpu "lus" gewoon standaard te laten en te splitsen met een Y splitsing. Dit om het grootste gedeelte van de flow beschikbaar te maken voor de CPU... Maargoed dat zal ik dus allemaal ff moeten testen, neem aan dat de kleinere GPU/NB blokjes uberhaupt een grotere weerstand hebben dus misschien is 2 verschillende diameter slang niet noodzakelijk/wenselijk...?? Misschien moet het zowiezo wel in serie we zullen zien :-)

Jammer dat de HD blokjes van innovatek zo onhandig zijn (in mijn ogen vrij nutteloos) anders zou ik dat ook gelijk meenemen!
Ik voel persoonlijk meer voor de aanpak van koolance met de geleidende pasta voor de electronica en twee disks op 1 platte warmtewisselaar, lijkt me leuk om de boel dan in een geisoleerde box te proppen opdat het geluid gedempt wordt..

thnx
Pagina: 1