Voeding van Aopen H700a. Hoe stiller?

Pagina: 1
Acties:

• SpitfireNL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 18-11-2025
Hoi daar.
Heb tegenwoordig zo'n mooie Aopen H700a kast alleen die voeding FAN maakt nogal een lawaai.
Het is voeding model FSP350-60BTP. Ik heb al een 1xPapst 8412NG op proc, 2x papst 8412NGL op HDD's en 2x papst 4412FGL120x120 in case :P :9 _/-\o_ en zelfs het geluid van mijn voeding komt boven al die koelers samen uit. Nu staat er op die voeding "w/noise controller" wat houdt dit in? kan ik softwarematig de snelheid van die voeding FAN regelen ofzo? Heb hem ook al open gehad en die FAN zit met z'n draadjes op een print plaat gesoldeerd dus kan ik niet even verwisselen met mijn papst 8412NGML.

Is er een manier om die voeding stiller te krijgen of kan ik maar gewoon beter een nieuwe voeding kopen? zo ja, welke is dan de beste stille voeding van +/-350WATT??

- Mijn PC -

Verwijderd

Stille PSU's: Zalman (300W) of Enermax (300-550W)... Je kunt ook een Papst fan gewoon op de PCB van je huidige PSU solderen.

Verwijderd

die nieuwste zalman voeding is idd erg stil en erg goed.

Als constante spanning je lief is kun je ook nog een antec true power voeding nemen die iets meer geluid geeft maar voor elke spanning een aparte uitgang heeft (3.3v 5v en 12v) en dus erg stabbiel is. Kwam er trouwens ook goed uit bij THG.

• veldmuis
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
zijn die enermax whisper echt superstil of hoor je wel een briesje :? :)

* veldmuis wil @ de hcc miss ook een voedinkje halen :o :)

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:27
Je vind op http://www.casemodstil.mine.nu een beschrijving hoe ik mijn 250 watt aopen heb gemod dat die niet zoveel herrie maakt. En op de HCC ga ik er ipv de coolermasters papsten in m'n pc zetten. Dan hoor je hem echt niet meer.

Ondernemer in tech (oud LOQED.com, nu UpToMore.com)