Ik heb mijn bios geflashed, alles ging goed. (dus gewoon de standaard procedure: opstartdiskette, flashproge starten, bestand opgeven, bios saven en flashen maar)Toen ik ging opstarten gaf ie de snelheid van het geheugen weer dus ik d8 jippie misschien kan ik nu de geheugensnelheid aanpassen(zie me post over geheugen draait niet op de goede speed). Toen probeerde ik in het bios te komen. Maar hij bleef maar vragen om een password terwijl ik dat niet ingesteld had. Weet iemand hoe ik dit kan verhelpen of is er iets gewoon misgegaan. Ik heb de search gebruikt maar was niets te vinden(kan ook aan me slome internet liggen)Kheb er ook nog nooit van gehoord. Ik heb een ms-6507 mobo en ik probeer bios van 1.0 naar 1.2 te flashen. Nog meer info nodig zeg het maar.
Haal de batterij eens uit je moederbord en doe hem er na een minuut of 2 weer in. Bios is dan gereset en je kunt er weer in.
Verwijderd
Daar hoef je niet de batterij voor uit je moederbord te slopen hoor, op je mobo zit gewoon een jumper waarmee je een CMOS reset kunt uitvoeren..
En dat is idd. de oplossing
En dat is idd. de oplossing
En als je eens in het boekje van je mobo kijkt staat er vast iets in van een jumpertje dat wanneer je dat erop zet je bios reset. Heeft elk redelijk modern mobo wel.
All your base are belong to Chuck Norris
jep dat moet wel werken over het algemeen.. als dat niet lukt zijn er op internet nog wel eens wat passwords te vinden voor bepaalde merken bios. Zeg maar.. developerpasswords.. maar dan moet je wel ff goedzoeken
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
bios geflashed, werkt maar nu wil windows weer niet opstarten
hij gaat laden en het scherm word zwart, dan krijg ik een blauw scherm met de tekst fout
stop 014245453453 blablabla ik heb de heilige modus ook geprobeerd maar dan oopt ie ook vast, als ik bios terugflash naar 1.0 doet alles het weer
hij gaat laden en het scherm word zwart, dan krijg ik een blauw scherm met de tekst fout
stop 014245453453 blablabla ik heb de heilige modus ook geprobeerd maar dan oopt ie ook vast, als ik bios terugflash naar 1.0 doet alles het weer
zeker weten dat je de juiste versie hebt, voor het juiste mobo?
Verwijderd
De heilige modus.. 
Al je bios settings goed gezet? Check ook even zaken als plug and play os en powermanagement etc.
Windows kan over de rooie gaan als er ergens een IRQ veranderd is oid.
Al je bios settings goed gezet? Check ook even zaken als plug and play os en powermanagement etc.
Windows kan over de rooie gaan als er ergens een IRQ veranderd is oid.
volges mij staat alles goed maar ik neem me pc vrijdag mee naar iemand die er verstand van heb
dus gaat hopelijk wel lukke
dus gaat hopelijk wel lukke
ik heb de load fail defaults geload en hij blijft de error geven, voor de rest kon ik geen fout vinden. Windows opnieuw installen misschien? of helpt dat niet
Verwijderd
Controleer voor alle zekerheid even de power-management instellingen in je bios, probeer alle mogelijkheden even uit. Zelfde geld voor de setting 'Plug-and-play OS'.
Als je BIOS een mogelijkheid heeft tot 'reset ESCD', deze ook even uitvoeren.
Een herinstallatie van windows is een wel erg brute oplossing die m.i. nog niet nodig is...
Als je BIOS een mogelijkheid heeft tot 'reset ESCD', deze ook even uitvoeren.
Een herinstallatie van windows is een wel erg brute oplossing die m.i. nog niet nodig is...
maar werkt een windows install wel want er zitten nog wat fouten in me systeem(2 weken geleden windows geinstalled)
tsja misschien zit het probleem wel niet in windows maar in de geheugenmodules zelf, naja dat zien we dan wel dus eerst me bios flashen en dan windows opnieuw installeren? of eerst windows installen en dan flashen?
kweet niet of et legaal is: http://blaat
en
http://blaat
misschien dat je daar wat aan hebt
Hiervoor krijg je een officiële waarschuwing! Hou je mailbox in de gaten.
Je kunt dit alvast doornemen "Als het niet mag, haal het dan maar weg"
en
http://blaat
misschien dat je daar wat aan hebt
Hiervoor krijg je een officiële waarschuwing! Hou je mailbox in de gaten.
Je kunt dit alvast doornemen "Als het niet mag, haal het dan maar weg"
[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 09-11-2002 14:33 ]
Ultra Pilammo 6666Mhz AMD, 4251Mbit/s RAM, Gefors V6666 MegaTurbo, 43" TFS, Ultra 80Gig Firewire netwerkkaart en 5D geluid met 66 speakers in 5 dimensies
Verwijderd
Waar slaat dat nou weer op? Ieder besturingssysteem gaat over de rooie als de hardware-omgeving niet goed is.
Ik zou in zo'n geval als dit eerst de laatste goed werkende BIOS eens terugzetten, als dat allemaal werkt weet je in ieder geval dat het niet aan hardware-conflicten ligt maar aan de BIOS. Soms zijn BETA-BIOSSEN buggy, de meeste mensen hebben daar niet direct last van, maar TS is kennelijk de spreekwoordelijke pechvogel.
*knip*Verwijderd schreef op 09 November 2002 @ 14:25:
Bille, kun je deze link even verwijderen voordat een modje voorbij komt.
Het is niet de bedoeling om dit soort discussies compleet off-topic in een topic te plaatsen.. Daar is e-mail voor. De site waar je naar linkte bevatte wel meer illegale stuff dan je aanbod.. Zie verder ook de Policy Security
[ Voor 0% gewijzigd door BalusC op 09-11-2002 18:16 ]
Pagina: 1