Toon posts:

Probleempje met DVD speler

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een probleem met een IDE aFreey DVD speler.
Het probleem is dat hij soms de track "verliest"

Ik stop bijvoorbeeld een audio cd erin, ik zie dat de laser de cd aan het betasten is, maar vind niks. Hij knalt dan steeds met het "karretje" tegen het motortje in de binnenkant van de cd. Vervolgens vind hij dus niet de track en ligt hij stil.
Ook bij het skippen tussen bijvoorbeeld nummer 11 & 12 "verliest" hij de track waardoor de cd stil ligt, op nieuw gaat spinnen, de cd globaal gaat betasten, en vervolgens track 12 vindt.

Dat laatste vind ik niet zo vervelend, het vervelendste vind ik dat hij in het begin de cd soms niet kan vinden...
Waar zou dat aan kunnnen liggen?

In 90% van de gevallen werkt hij goed, en de problemen doen zich zowel voor bij DVD's, data cd's en audio cd's.

Misschien dat iemand dit bekent voorkomt :?

• WeaZuL
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 20-03 16:34

WeaZuL

Try embedded, choose ARM!

ff de Player uit je kast halen .... schroevendraaier erbij en je cdrom/dvdrom speler uit elkaar halen... even de lens opzoeken.... Men pakt een wattestaafje en zoek een contactlens drager (persoon) op. Vraag om wat contact lens vloeistof, dompel daar voorzichtig alleen de punt van de wattenstaaf in (dus niet heel het watjes achtige gedeelte!!) en maak daarmee de lens met een draaiende/circelende beweging schoon. Gebruik de andere kant van het wattenstaafje om de lens droog te maken. Use multiple wattenstaafjes if needed... lol

It always worked 4 me..... als dat niet helpt wordt het tijd dat je een nieuwe koopt, de tijd die je er dan in gaat steken is voor sommige mensen meer waard dan een nieuwe aan te schaffen:)

NSLU2, SheevaPlug, Pogoplug, Espressobin and Odroid H2 addict

• m-m
  • Registratie: Augustus 2001
  • Niet online

m-m

WeaZuL schreef op 05 november 2002 @ 20:57:
ff de Player uit je kast halen .... schroevendraaier erbij en je cdrom/dvdrom speler uit elkaar halen... even de lens opzoeken.... Men pakt een wattestaafje en zoek een contactlens drager (persoon) op. Vraag om wat contact lens vloeistof, dompel daar voorzichtig alleen de punt van de wattenstaaf in (dus niet heel het watjes achtige gedeelte!!) en maak daarmee de lens met een draaiende/circelende beweging schoon. Gebruik de andere kant van het wattenstaafje om de lens droog te maken. Use multiple wattenstaafjes if needed... lol

It always worked 4 me..... als dat niet helpt wordt het tijd dat je een nieuwe koopt, de tijd die je er dan in gaat steken is voor sommige mensen meer waard dan een nieuwe aan te schaffen:)
is zo'n speciale lenscleaner CD niet slimmer?

Verwijderd

WeaZuL schreef op 05 november 2002 @ 20:57:

lijkt me dus geen verstandig plan. Gebruik een lenscleaner, die dingen zijn overal te koop.

• LopeZ
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:28

LopeZ

Too much is never enough

Moce OH -> OM

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb hem al helemaal open gehad :)

Maar volgens mij ligt het niet aan de lens, als hij namelijk eenmaal speelt doet hij het 12 uur lang perfect. Het gaat alleen om het allereerste begin.

Maakt me niet uit hoeveel tijd het kost :) Das nou hobby.
Pagina: 1