Ik wil dus weer mijn acpi driver installeren. Nu kan windows xp die driver niet meer vinden. Ik heb gelezen dat je deze driver weer kunt installeren door een inf bestand te maken. Ik heb een *.sys bestand (acpi.sys) gevonden waarvan ik denk dat het de driver is. Nu moet je alleen een inf bestand maken om dit bestand te installeren. Weet iemand hoe ik zoeen inf bestand kan maken om het bestand acpi.sys te installeren?
Ik heb je topictitel aangepast zodat deze voldoet aan Windows Operated Systems - Policy
Zorg dat je in het vervolg direct een goede topictitel kiest.
Zorg dat je in het vervolg direct een goede topictitel kiest.
Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 moet nou toch zo langzamerhand wel bekend zijn 
OS aan titel toegevoegd, zie stappenplan.
9000Wp o/w SolarEdge SE6K - Panasonic 5kW bi-bloc - gasloos sinds 17-7-2023
Dat vond ik onbelangrijk in dit topic omdat, het over het maken van inf bestanden gaat en niets met xp te maken heeft. Maar ok....wat doet het ertoe!blackd schreef op 05 november 2002 @ 20:41:
Windows Operated Systems - Policy - Updated 4-10 moet nou toch zo langzamerhand wel bekend zijn
Nog iemand een ander idee? Dat op msdn vind ik erg uitgebreid en ik wil maar een sys bestandje installeren!
'k Heb niet echt het idee dat je weet wat je aan het doen bent, maar oké. Als om wat voor een reden dan ook acpi.inf niet meer in je \Windows\Inf directory staat kun je 'm gewoon extracten van je XP cd, hij staat in de \i386 directory, bestandsnaam is acpi.in_Verwijderd schreef op 05 november 2002 @ 20:32:
Ik wil dus weer mijn acpi driver installeren. Nu kan windows xp die driver niet meer vinden. Ik heb gelezen dat je deze driver weer kunt installeren door een inf bestand te maken. Ik heb een *.sys bestand (acpi.sys) gevonden waarvan ik denk dat het de driver is. Nu moet je alleen een inf bestand maken om dit bestand te installeren. Weet iemand hoe ik zoeen inf bestand kan maken om het bestand acpi.sys te installeren?
Hij ziet dat bestand niet als een driver update.. Waarom is me een raatselNielson schreef op 06 november 2002 @ 23:03:
[...]
'k Heb niet echt het idee dat je weet wat je aan het doen bent, maar oké. Als om wat voor een reden dan ook acpi.inf niet meer in je \Windows\Inf directory staat kun je 'm gewoon extracten van je XP cd, hij staat in de \i386 directory, bestandsnaam is acpi.in_
To be quite honest is het mij een raadsel waarom jij een .inf wilt hebben
Je kan toch gewoon een driver update doen van Standard PC, daar een ACPI PC van maken
Dan geef je de locatie op waar de driver zich moet bevinden en dan zegt ie dat ie geen geschikte driver heeft gevonden.blackd schreef op 07 november 2002 @ 20:37:
To be quite honest is het mij een raadsel waarom jij een .inf wilt hebbenJe kan toch gewoon een driver update doen van Standard PC, daar een ACPI PC van maken
"The specified location does not contain infromation about your hardware."
En dan?
Verwijderd schreef op 07 november 2002 @ 22:59:
[...]
Dan geef je de locatie op waar de driver zich moet bevinden en dan zegt ie dat ie geen geschikte driver heeft gevonden.
"The specified location does not contain infromation about your hardware."
En dan?
Je moet gewoon uit de driver database van Windows zelf plukken.
'Display a list... ' als je Update Driver doet, dan 'Show all hardware of this device class' en daar moet ACPI PC bij staan.
blackd schreef op 07 november 2002 @ 23:02:
[...]
Je moet gewoon uit de driver database van Windows zelf plukken.
'Display a list... ' als je Update Driver doet, dan 'Show all hardware of this device class' en daar moet ACPI PC bij staan.
Zegt dit genoeg? Of doe ik weer iets fout?
Ik heb geen XP, ik kan het niet controleren. Maar als je nou eens het vinkje bij Show compatible hardware aanzet?
Krijg je hetzelfde plaatje als hierboven maar dan met zoeen mooi vinkje!blackd schreef op 07 november 2002 @ 23:08:
Ik heb geen XP, ik kan het niet controleren. Maar als je nou eens het vinkje bij Show compatible hardware aanzet?
Leg dan eens uit welke stappen je precies doet.
System Properties --> Hardware --> Device Manager --> Eigenschappen van Standard PC opvragen --> Update Driver --> Install from a list or specific location (Advanced) -->
1. Search for the best driver in these locations.
En dan geef ik een pad op waar acpi.inf staat.
Dan zegt ie; "The specified location does not contain infromation about your hardware."
2. Don't search. I'll choose the driver to install.
a. Have disk.
Geef ik het pad op waar de driver (acpi.inf) staat.
b. Doe ik dat wat hierboven staat (plaatje)
1. Search for the best driver in these locations.
En dan geef ik een pad op waar acpi.inf staat.
Dan zegt ie; "The specified location does not contain infromation about your hardware."
2. Don't search. I'll choose the driver to install.
a. Have disk.
Geef ik het pad op waar de driver (acpi.inf) staat.
b. Doe ik dat wat hierboven staat (plaatje)
offtopic:
Raar in de ene topic heb je 2000 en XP en in deze niet. Maar goed. "To be quite honest"
Raar in de ene topic heb je 2000 en XP en in deze niet. Maar goed. "To be quite honest"
Ik heb nergens XP
Heb het wel gehad, kan me sommige dingen herinneren, maar verder werk ik met 2k 
Als je bij stap 1 nou kiest voor 'Display a list of know drivers' of iets dergelijks, als dat kan.
Als je bij stap 1 nou kiest voor 'Display a list of know drivers' of iets dergelijks, als dat kan.
START -> CONTROL PANEL -> SYSTEM
Tablad: HARDWARE
Button: Device Manager
Properties opvragen van standard PC
Tabblad: Driver
Button: Update Driver....
Radio Button: Install from a list or specific location
Radio Button: Don't search I will choose the driver to install
RESULT:

voor de rest gebruikt ACPI Uniprocessor PC de volgende driver-bestanden:
%system32%\hal.dll
%system32%\ntkrnlpa.exe
%system32%\ntosknrl.exe
dus niet acpi.sys, ik denk dat die eerder is voor ge-avanceerd stroombeheer bij de screensaver.
RESULT:

%system32%\hal.dll
%system32%\ntkrnlpa.exe
%system32%\ntosknrl.exe
dus niet acpi.sys, ik denk dat die eerder is voor ge-avanceerd stroombeheer bij de screensaver.
[ Voor 0% gewijzigd door pbregman op 08-11-2002 02:20 . Reden: typo ]
mja installeer je pc eens opnieuw zou ik zeggen of kijk of ACPI wel enabled is in je bios.
Want als ie het niet kan vinden in de inf file dan is er iets fout.
ALLE ACPI biosen staan in de inf file lees hem maar eens uit
Zo heb ik het ook gedaan. Maar dan krijg ik hetzelfde als hierboven.pbregman schreef op 08 November 2002 @ 02:09:
START -> CONTROL PANEL -> SYSTEM
RESULT:
[afbeelding]
%system32%\hal.dll
%system32%\ntkrnlpa.exe
%system32%\ntosknrl.exe
ACPI staat in Bios ingeschakeld. Heb al eens systeemherstel gedaan, maar dan installeerd hij gewoon de Standard Pc. En als iedereen nou steeds windows opnieuw installeerd, dan was dit forum er niet, dus zal ik dat niet zo snel doen.Smurff schreef op 08 November 2002 @ 07:26:
mja installeer je pc eens opnieuw zou ik zeggen of kijk of ACPI wel enabled is in je bios.
mja soms is dat wel DE oplossing.
Wat voor ACPI bios zou het moeten wezen dan ?
misschien dat dit werkt als je weet welke je moet hebben.
download de dll die bij je bios hoort en rename deze naar hall.dll moet je wel ff die andere rename
http://www.hostultra.com/~dynamiclink/Dll-Files-H.html
Wat voor ACPI bios zou het moeten wezen dan ?
misschien dat dit werkt als je weet welke je moet hebben.
download de dll die bij je bios hoort en rename deze naar hall.dll moet je wel ff die andere rename
http://www.hostultra.com/~dynamiclink/Dll-Files-H.html
Verwijderd
ACPI kan je niet meer aanzetten als je het uitgezet hebt. Hiervoor moet je XP opnieuw installeren helaas.
[edit]
zie ook de volgende quote van MS:
[edit]
"Microsoft does not recommend that you change the HAL that is installed during the Windows XP Setup process. When you change from the ACPI HAL to the Standard PC HAL, you must reinstall the operating system, and ACPI functionality is lost."
Opnieuw opstarten in veilige modus.
Als het goed is zie je daar twee keer standaard computer staan. Een van deze kan je wel terug zetten naaar ACPI.
Meer hoef je niet te doen !!
Als het goed is zie je daar twee keer standaard computer staan. Een van deze kan je wel terug zetten naaar ACPI.
Das niet best. Kan ik niet mijn hardware decive eruit gooien en vervolgens een systeemherstel doen? Zodat hij alle hardware opnieuw herkent?Verwijderd schreef op 08 november 2002 @ 12:59:
ACPI kan je niet meer aanzetten als je het uitgezet hebt. Hiervoor moet je XP opnieuw installeren helaas.
[edit]
[...]
Bij mij staat er maar een. Maakt niet uit met welk account je inlogt, steeds staat er maar een!AleXtc schreef op 08 november 2002 @ 13:02:
Opnieuw opstarten in veilige modus.
Kun je dat mischien iets beter uitleggen? Ik kan op die site echt geen bios versies vinden. Mijn gegevens:Smurff schreef op 08 november 2002 @ 19:03:
mja probeer dan eens wat ik zei
Vendor: American Megatrends Inc.
SMBios version: 2.3
Dat: 07/15/97 (
Type: Flash Bios socketed Bios ROM
Support: Boot from CD/ACPI/USB Legacy/AGP/LS-120 Boot/ATAPI ZIP Drive Boot/
Structures: 0 1 2 3 4 5 6(4) 7(2) 8 9(3) 11 12 13 15 64(2)
Version: 062710
JUe moet het een aantal keren doen.... het is heel vaag..... ik heb het ook gahed en op een gegeven ogenblik stonden er TWEE standaard computers..... 1 kon ik veranderen en de andere niet... dus ik heb 'm veranderd en het werkte ...... het is heel vaag maar het is wel gelukt
Welk dll 'tje moet je daar dan voor downloadenAleXtc schreef op 08 November 2002 @ 21:02:
JUe moet het een aantal keren doen.... het is heel vaag..... ik heb het ook gahed en op een gegeven ogenblik stonden er TWEE standaard computers..... 1 kon ik veranderen en de andere niet... dus ik heb 'm veranderd en het werkte ...... het is heel vaag maar het is wel gelukt
Pagina: 1