[laptop hdd] is gecrashed; welke new en groter, mag dat?

Pagina: 1
Acties:

• VisionMaster
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17-03 00:12
Uiteraard, mag het, vooral van diverse verkopers... ;)

Maaruh...

Ik heb/had er nu een 4GB harddisk in zitten. Kan ik hier een 20GB harddisk in kwijt?
Het is een pentium266 MHz (een pentium 1 :P) met een AMIBios van 1998.

Ik heb een Hitachi schijf op het oog uit de pricewatch... is dit een goeie schijf, of zal ik toch maar een TravelStar nemen? Fujitsu maakt ook betrouwbare disken is dat wat?

Ik heb een credit van ongeveer 100 a 120 euro. Ik heb gelezen in de FAQ en ben een paar links af gelopen... maar omdat ik zo'n nieuwe/late BIOS versie heb weet ik dat er flinke disken in kunnen, maar voor dat ik koop wil effe de raad van de GoT-ers vragen _/-\o_

I've visited the Mothership @ Cupertino

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Je moet even op de dikte letten, er zijn dacht ik 2 verschillende diktes, 9,5 en 12,5 mm.
Verder denk ik dat je computer geen grotere schijven aan kan dan 8GB.

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• VisionMaster
Resistor schreef op 05 november 2002 @ 20:27:
Je moet even op de dikte letten, er zijn dacht ik 2 verschillende diktes, 9,5 en 12,5 mm.
Verder denk ik dat je computer geen grotere schijven aan kan dan 8GB.
oei ... ;(

Tja ... wat is de grootste harddisk die iemand in een pentium 1 heeft kunnen krijgen.

• VisionMaster
Welk merk harddisk zal ik nemen.

Ik wil me beperken tot de 20GB varianten.
Ik heb een keuze uit IBM / Hitachi / Fujitsu.

Ik heb geen reviews kunnen vinden hierover en de seek time is praktisch overal hetzelfde.

Welke kan ik het beste nemen? Iemand tips / hints / ervaringen :?

Ik durf niet direct een keuze te maken :X

Ik heb uit een andere thread kunnen vernemen dat mijn laptop er mee zou kunnen werken. (die grote van disk dus...)

[ Voor 0% gewijzigd door VisionMaster op 06-11-2002 16:15 . Reden: o paanraden van de Mod. ondanks dat ik de topic naam zo duidelijker vind... ]

Verwijderd

Maakt niet zoveel uit.

Het is een kwestie van geluk hebben... ik heb hier een Travelstar, maar die maakte vanaf de eerste 8 weken ook een raar tikkend geluid.

En voor de snelheid hoef je het niet te doen.

• j-w
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online

j-w

VisionMaster schreef op 05 november 2002 @ 22:59:
[...]

oei ... ;(

Tja ... wat is de grootste harddisk die iemand in een pentium 1 heeft kunnen krijgen.
ik heb hier een 80GB schijf in een pentium1 moederbord.

Het hangt niet van de processor af hoe groot de harde schijf mag zijn, maar van je moederbord en de bios.

Vaak kunnen bios gepatched worden om een grotere schijf aan te kunnen. zie http://www.wimsbios.com

• VisionMaster
j-w schreef op 06 november 2002 @ 16:42:
[...]

ik heb hier een 80GB schijf in een pentium1 moederbord.

Het hangt niet van de processor af hoe groot de harde schijf mag zijn, maar van je moederbord en de bios.

Vaak kunnen bios gepatched worden om een grotere schijf aan te kunnen. zie http://www.wimsbios.com
Dit is goed nieuws. Ik was er aardig al achter dat dit ging werken, maar 80GB op een pentium 1 is wel erg FuNky 8)7

• VisionMaster
Verwijderd schreef op 06 november 2002 @ 16:37:
Maakt niet zoveel uit.

Het is een kwestie van geluk hebben... ik heb hier een Travelstar, maar die maakte vanaf de eerste 8 weken ook een raar tikkend geluid.

En voor de snelheid hoef je het niet te doen.
Hmmm ok ... maybe geen TravelStar van IBM dus ... :+

Hitachi en Fujitsu dus nog in de race...
De hitachi is voor mij onbekend als hdd. Welke laptops maken gebruik van die dingen? Ik neem aan dat Fujitsu(-Siemens) laptops allemaal Fujitsu hdd's gebruiken? :P

Pagina: 1