[winxp] inhoud folders verdwijnen , alleen exe en dll over

Pagina: 1
Acties:

• tyball
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-07 14:32
Ik heb met regelemaat dat de inhoud van folders of hele folders verdwijnen in winxp met meestal alleen een paar dll's en exe files die over blijven,? Soms is ook alles weg. Ik heb een raid(0) met twee 80 gig ibm's . Waar kan dit aan liggen: virus, raid ,winxp?
Virus scanner daarom er op gedaan en niks gevonden. Norton Corp 7.1(met laatste update)

Verwijderd

virus

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 20:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Aan zo'n antwoord heeft niemand iets fdamasta, in het vervolg even meer tijd nemen om te posten of helemaal niet posten.

Aan de topicstarter scan eens online op www.housecall.nl, ik weet voor 99% zeker dat het een virus is.

Twitter

Verwijderd

vage un-installs ??

gebeuren ze rando, zomaar zonder enkele mogelijke toeleiding ???

• tyball
Geen uninstall maar gewoon rist hele zooi weg , ik kan nog wel uninstall kiezen bij remove/add programs maar dat werkt dan natuurlijk niet meer. Ook folders gaan
weg die geen programmas bevatten maar alleen wat data, films en zo. Als het een virus is dan zou mijn geupdate norton dat toch moeten vinden? Ik heb de scanner er wel pas op gezet nadat het mij opviel dat er iets niet klopte.

• Dennahz
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 15-09 20:20

Dennahz

Life feels like hell should.

Het zou ook kunnen dat Norton zelf geinfecteerd is? Het is imho zoeizo niet echt verstandig zonder virusscanner te werken.

Probeer eerst housecall eens..

Twitter

• tyball
kan die ook via het netwerk scannen? want de betreffende comp zit niet achter het internet

• tyball
welke virus scanner kan er over het netwerk scannen?

• Prulleman
  • Laatst online: 20:23
Bij huosecall kan je verschillende schijven kiezen om te scannen, maar je kan niet zo een schijf uit je "network locations" kiezen. Ik zie er bij mij wel een "gemapte" networkdrive bij staan, mar die comp staat uit, dus ik kan niet checken of die manier ook daadwerkelijk werkt.

Maar dat is dus een manier die misschien werkt om online te scannen, de drives van de besmette comp mappen en dan selecteren bij housecall

Ik begin wel te twijfelen of het een virus is, als je geen verbinding hebt met die bak loop je ook niet zo heel veel kans op een virus, maar het is natuurlijk niet uitgesloten.

Strava

• tyball
Housecall heeft niks gevonden. Wat kan het dan zijn? Mijn hd wordt steeds leger.

• wildhagen
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

wildhagen

Blablabla

Ik ben bang voor je dat dit toch echt als een virus danwel een trojan klinkt... ik zou zeggen: Stel snel je documenten etc veilig en doe een schone reinstalll... je bent nu toch al net zo veel tijd mee kwijt om alle .exe's en .dll's terug te krijgen als dat een fresh reinstall kost qua tijd.

Virussen? Scan ze hier!

Verwijderd

Kijk eens in win.ini of daar verdachte RUN opdrachten in staan.

• tyball
nee verdachts niks in win.ini

• Cornballer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 20:51
Ja je moet makkelijk over het netwerk kunnen scannen.

- Zorg dat je hele schijf (volledig) gedeelt is (op de pc die gescand moet, die achter het netwerk)
- dan ga je in je windows-verkennner onder extra-->netwerkverbinding maken een netwerk verbinding maken, gewoon ff adres van die pc en schijf invullen, en letter kiezen (X ofzo). Zorg dat 'opnieuw verbinding maken bij aanmelden' niet aangevinkt staat.
- nu heb je dus een extra partite als het ware bijv. schijf X als je dan op X klikt ga je meteen naar de folder op de pc achter het netwerk.
- nu is het dus een kwestie van naar housecall gaan en de letter (bijv. X) kiezen en laten scannen.

Als je ervoor hebt gezorgd dat 'opnieuw verbinding maken bij aanmelden' niet aangevinkt staat zou de nieuwe 'partitie' gewoon na opnieuw opstarten moeten verdwijnen, je kan ook bij extra op 'verbinding verbreken' kunnen klikken.

Het moet wel een virus zijn, anders zou het wel een erg systematische bug zijn, en ik kan me ook niet voorstellen dat een triest person de heltijd alle file's behalve de exe's en de dll's in een folder zo gaan deleten, lijkt me een kansloze bezigheid. Dit zou gewoon moeten wereken...

[ Voor 0% gewijzigd door Cornballer op 07-11-2002 00:22 . Reden: ff wat toegevoegd ]

• Prulleman
  • Laatst online: 20:23
Al_Kahli schreef op 06 november 2002 @ 23:57:
Ja je moet makkelijk over het netwerk kunnen scannen. enz.
Psies, dat zei ik ook ongeveer en het werkte volgens mij want:
tyball schreef op 06 november 2002 @ 19:09:
Housecall heeft niks gevonden. Wat kan het dan zijn? Mijn hd wordt steeds leger.
Wel ff lezen he :P

Strava

• Cornballer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-05 20:51
oeps sorry, ik heb wel gelezen maar ff snel, ik pik niet altijd dat ene regeltje eruit
Pagina: 1