[WC]waterkoeling set voor 169,-

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20-04 13:28
sibak waterkoelingset voor processor op computerland

hee ppl lijkt iemand dit wat? lijkt me erg cheap voor een complete wc-set..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
tis niet supergoedkoop en het is gewoon zooi meestal, want goede waterkoelingssetjes zijn gewoon RETEduur...

tenzij je bepaalde onderdelen zelf maakt, op andere plekken dan oc-shops en dergelijke koopt..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
hij stond iig nog niet in de pricewatch, en is iig nog wel goedkoper dan de allergoedkoopste nu uit de pricewatch (link)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
hmmz ziet er redelijk uit mij dunkt.. maakt alleen wat veel lawaai en is moeilijk te monteren.. denk dat je dan toch maar wat meer kan uitgeven voor een iets betere..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17
Lijkt me niet een echt high-end ding, met alu koelblok en radiator met 1 fan.. Pomp is daarentegen wel weer een nette 1200l/u

Als je niet extreem wilt overclocken een zeer goed systeempje lijkt me, als je tenminste zelf een stille fan erop zet :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

1) Haal een aluminium of koperen autoverwarmings-radiator (heatercore) bij een kleine achterafgarage (tweedehands: goedkoop) of sloperij (duurder) of dealer-garage (peperduur). Vanaf 5 euro. Beter dan dure PC-radiatoren!!!
2) Schoonmaken.
3) Haal een aquariumpomp bij een tuincentrum/aquariumhandel. Vanaf 5 euro.
4) Haal twee meter tuinslang en enkele slangklemmen bij een bouwmarkt... c. 5 euro
5) Haal een ventilator uit een oude PC-voeding. Of nieuw vanaf 5 euro.

Nu het waterblokje:
6) Haal twee slangpilaren bij een bouwmarkt of loodgieter of sanitairzaak. vanaf 1 euro per stuk.
7) Haal een aluminium die-cast doosje bij een elektronicazaak. Vanaf 4 euro.
8) Boor twee gaten in het doosje, lijm de slangklemmen erin. Lijm de deksel waterdicht vast.
9) Alles aansluiten en testdraaien.
10) Klaar voor 21 euro.

Verbeteringen: koop een plaat koper, en maak daar een doosje van. Solderen op het gasfornuis. Of koop een dikke plak koper, en boor daar kanalen in. c. 5 euro.
Eventueel soldeer je twee koperbuisjes in het doosje (i.p.v. slangklemmen): is weer goedkoper.

N.B.: bij veel CV-vulsets heb je een slang, een messing slangpilaar, en twee klemmen in één koop. c. 7 euro.

Dit soort low-cost systemen werken jarenlang probleemloos.
Alleen voor het zware overclocken zou ik absoluut een koperen blokje maken: voor de rest is het aluminium doosje voldoende.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Die ene review is niet erg positief, maar ik vind dat de set er wel :9~ uitziet hoor...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-09 13:15
Hier de Poseidon (3R systems) voor 109,- http://www.wintelco.nl/index.htm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paradox
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 10-09 21:15
volgens mij is die van compu land beter of licht dat aan mij ???? (ik vind die cpu cooler eerugh brak :X voor die 100 euro)

ik wil WC kopen maar weet niet precies wat ik mot gaan kopen :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cold
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik koop toch liever een maze3-1 kan ik er ook lekker een peltier tussen knallen 8)
heeft iemand enig idee waar ik die in nederland kan kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jazz
501 - 3r poseidon waterkoelingsset
Full one set with Water Jacket, Radiator, Water Pump,
Water Tank, and Etc.
Cool and Tidy looking and various options
Efficient and high performance
Easy installation and full one set
Perfect installation inside Case
€ 109,-
wh00 das wel netjus :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je moet gewoon zelf iets in elkaar proppen :7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

bovengenoemde set gebruikt alu en koper tegelijk.. dat zie ik bij alle goedkope setje

khad een goedkoop senfu setje en ze zeiden dat het geen probleem was zolang in ged. water gebruikte.. nou.. na een half jaartje zit ik nu weer op luchtkoeling want er komen rare groene en zwarte stukjes uit mn koelblok :) hoe vaak ik t water ook verschoon

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FragFrog
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 00:17
Pixal schreef op 06 december 2002 @ 11:54:
bovengenoemde set gebruikt alu en koper tegelijk.. dat zie ik bij alle goedkope setje

khad een goedkoop senfu setje en ze zeiden dat het geen probleem was zolang in ged. water gebruikte.. nou.. na een half jaartje zit ik nu weer op luchtkoeling want er komen rare groene en zwarte stukjes uit mn koelblok :) hoe vaak ik t water ook verschoon
Kwil nie vervelend doen, maar de Senfu set gebruikt koperen rad en koperen koelblok, dus dat mag het probleem niet zijn :)

[ Site ] [ twitch ] [ jijbuis ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Als je nou eens de koelblok van een van die sets eens ruil voor bv een maze3 en evt. een ander rad. krijg je dan niet betere prestaties?

ID4.1M Honey Yellow

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

dat is de senfu set ik heb hem hier zien staan in r'dam bij comp-land
Pagina: 1